K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-08-2012, 12:26   #11
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Jeg er godt klar over, at mange fleksjobbere kun får mindstelønnen inden for området - det var også derfor jeg skrev, at man sammen med fagforening kunne forsøge at forhandle sig op på højere løntrin.

Jeg er helt enig i, at kommunen ikke er fine i kanten, når det kommer til jura - slås jo selv med dem, men træder vi ved siden af, får det jo ofte helt andre følger, dels for den enkelte, men da også fordi poltikerne så griber 'historien' og straks laver nye stramninger, der bare gøre det endu svære for nye syge at få hjælp
Hej frup

Det er jo netop fagforeningerne der - som regel - bestemmer man IKKE må få mere i løn end mindstelønnen og ingen tillæg

At afprøve timeantallet er ikke; at træde ved siden af(dvs. helt lovligt)... -og aftale mindre lønstigning/tillæg med arbejdsgiveren, er heller ikke; at træde ved siden af(dvs. helt lovligt)



.

Med hensyn til den nye ordning(hvis den kommer); -det er faktisk kun de "højtlønnede" der kommer til at mærke en stor lønnedgang, for mange fleksjobbere med få timer bliver det sikkert en stor fordel


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2012, 12:34   #12
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
Helt ok, man kunne jo også spørge dem som mener man skal have mere løn fordi man kan klare lidt flere timer om det så også er ok for arbejdsgiver at sænke lønnen for dem som bliver dårligere og må gå lidt ned i tid??

Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Jeg tror du har misforstået mig, Fleksjobber, og jeg har også misforstået dit første indlæg. Vi er så alligevel enige, ser det ud til. Jeg synes det er en super god aftale, der er nu i modsætning til den, der kommer. Jeg misforstod dig, da du skrev, du havde lavet en underhåndsaftale og troede straks, at du mente du fik ekstra penge. Det gør du ikke, så der er vi helt enige. Nok fordi ordet 'underhåndsaftale' er værdiladet i negativ retning for mig, men som sagt forstår jeg nu, hvad du mente
Mht. mere i løn, mener jeg fortsat, at fremt man ikke mener man får nok i forhold til ens anciennitet, ja så er det jo en mulighed at forsøge at forhandle lønnen op.

Jeg mener IKKE, at man skal have løn svarende til antal timer, man kan arbejde. Finder den ordning ganske urimelig fordi man så bliver straffet jo sygere man er
flexjober er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2012, 12:35   #13
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Det har aldrig været min fagforening, der har krævet, at jeg fik mindstelønnen, tværtimod fik jeg vha. Min fagforening lov til at beholde min anciennitet.

Mulet, nu har du godt nok sat højtlønnede i citationstegn, så tænker du godt er klar over, at helt almindelige mellem-lønninger som pædagog, sygeplejerske og folkeskolelærer kommer til at opleve en væsentlig lønnedgang. Jeg har aldrig opfattet disse grupper, som nogle, der svømmer i penge, så jeg finder på alle måder den nye reform urimelig

Citat:
Oprindeligt indsendt af flexjober Se meddelelser
Helt ok, man kunne jo også spørge dem som mener man skal have mere løn fordi man kan klare lidt flere timer om det så også er ok for arbejdsgiver at sænke lønnen for dem som bliver dårligere og må gå lidt ned i tid??
Nemlig! Men jo desværre præcis sådan det bliver med den nye reform
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2012, 13:59   #14
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Det har aldrig været min fagforening, der har krævet, at jeg fik mindstelønnen, tværtimod fik jeg vha. Min fagforening lov til at beholde min anciennitet.

Mulet, nu har du godt nok sat højtlønnede i citationstegn, så tænker du godt er klar over, at helt almindelige mellem-lønninger som pædagog, sygeplejerske og folkeskolelærer kommer til at opleve en væsentlig lønnedgang. Jeg har aldrig opfattet disse grupper, som nogle, der svømmer i penge, så jeg finder på alle måder den nye reform urimelig



Nemlig! Men jo desværre præcis sådan det bliver med den nye reform

Du har helt sikkert ret med de der mellem-lønninger. Men der hersker åbenbart stadigvæk STOR usikkerhed omkring hvad man får som fx pædagog:

Sakset fra: http://www.bupl.dk/bupl/content.nsf/...257A2E0046B7F7 Hvor der iøvrigt også er nogle skrækhistorier omkring den nye reform...

Det giver den nye ordning

En pædagog, der arbejder seks timer om ugen på den nye ordning: 20.500 kroner.

En pædagog, der arbejder 15 timer om ugen på den nye ordning: 26.100 kroner.

En pædagog, der arbejder 25 timer om ugen på den nye ordning: 28.700 kroner.

På den gamle ordning var lønnen uafhængig af timetallet. Her fik en pædagog: 33.200 kroner.

Tallene er månedsløn inklusive pension.

Kilde: Beregninger fra Beskæftigelsesministeriet på baggrund af tal fra Danmarks Statistik ifølge Ritzau.

Bemærk, at BUPL anfægter Beskæftigelsesministeriets tal. Ifølge BUPL’s beregninger får en pædagog på fleksjob på den gamle ordning 27.500 kroner om måneden.

Citat slut.


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 28-08-2012 kl. 14:05. Årsag: Tilføjelse...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 08:44   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
De 25timer bliver aldring aktuelt, da der IKKE kan tilkendes fleks, med en arbejdsevne, over 50%.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 11:21   #16
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Svaret er klart og tydeligt - du får ikke mere i løn, da du som udgangspunkt
får løn for 37 timer- uanset det timetal du er visiteret til.

Ønsker du at udvide din arbejdstid - så er det på frivillig basis , dette ændrer ikke aftalen- kun timetallet.

Træd varsomt.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 12:37   #17
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
De 25timer bliver aldring aktuelt, da der IKKE kan tilkendes fleks, med en arbejdsevne, over 50%.

VH Popiae

Hej Popiae

Bidrag venligst med et link der underbygger Din påstand ???


Ellers er det simpelthen pinligt(læs: dumt) at komme med sådan en ukorrekt påstand... -jeg ved godt at der har været nogle af kommunernes sagsmishandlere(bl.a. andersine85) der bidrog med flere usande og inkompetente indlæg omkring det samme, men der er også flere(mange) gange været indlæg omkring denne usande påstand

Læs fx dette fra Brønderslev kommune: http://www.bronderslev.dk/TopMenu/Be.../Fleksjob.aspx -gå ned til ,,,Hvad får jeg i tilskud,,,



Det er oplysninger til en arbejdsgiver der gerne vil ansætte en fleksjobber, og her fremgår TYDELIGT at en effektiv arbejdsevne "kun" udløser et tilskud på 50%...


.

Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
Svaret er klart og tydeligt - du får ikke mere i løn, da du som udgangspunkt
får løn for 37 timer- uanset det timetal du er visiteret til.

Ønsker du at udvide din arbejdstid - så er det på frivillig basis , dette ændrer ikke aftalen- kun timetallet.

Træd varsomt.

Hmmm, nu er vi altså nogle der afspadsere de timer vi evt. arbejder mere en dag vi har lidt overskud... -det er vel klart for enhver, at det sagten kan give bagslav med flere timer en dag, og så er det jo godt man kan komme til hægterne igen med noget afspadsering !!!
Om det kan kaldes en "lokalaftale" ved jeg ikke, men det vigtigste er vel også om det fungerer i det daglige og alle er tilfredse(også kommunen)



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 14:13   #18
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Hmmm, nu er vi altså nogle der afspadsere de timer vi evt. arbejder mere en dag vi har lidt overskud... -

.
Enig men det er vel en intern aftale du har indgået med din arbejdsgiver - ved at afspadsere kommer du jo ikke over det timetal der er anført i din ansættelseskontrakt .
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 15:34   #19
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
Svaret er klart og tydeligt - du får ikke mere i løn, da du som udgangspunkt
får løn for 37 timer- uanset det timetal du er visiteret til.

Ønsker du at udvide din arbejdstid - så er det på frivillig basis , dette ændrer ikke aftalen- kun timetallet.

Træd varsomt.
Jeg vil netop træde varsomt - derfor tråden her, for at høre tanker om det.

Jeg tænker mig en stigning i mit personlige tillæg. Dette har været urørt, siden jeg startede derude for knap 3 år siden. Dengang var jeg totalt uuddannet indenfor det fag, jeg arbejder indenfor, jeg anede ikke hvad jeg lavede det første års tid og jeg har brugt tid på at blive skidegod til det, jeg laver

Min nærmeste kollega (fuldtidsansat) er netop fratrådt efter 6 måneders opsigelsesperiode. I den tid har hun været meget væk og jeg har stort set været solokørende; uden at kunne rumme alt har jeg trukket et pænt stort læs, og jeg mener at de faktum at jeg 1) har gjort dette og 2) er yderst stabil og effektid i min arbejdstid kunne udløse en stigning i personligt tillæg.

Men jeg tænker stadig over, hvordan den evt. kan præsenteres for (sælges til) arbejdsgiver.
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 19:18   #20
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andepigen Se meddelelser
Jeg vil netop træde varsomt - derfor tråden her, for at høre tanker om det.

Jeg tænker mig en stigning i mit personlige tillæg. Dette har været urørt, siden jeg startede derude for knap 3 år siden. Dengang var jeg totalt uuddannet indenfor det fag, jeg arbejder indenfor, jeg anede ikke hvad jeg lavede det første års tid og jeg har brugt tid på at blive skidegod til det, jeg laver

Min nærmeste kollega (fuldtidsansat) er netop fratrådt efter 6 måneders opsigelsesperiode. I den tid har hun været meget væk og jeg har stort set været solokørende; uden at kunne rumme alt har jeg trukket et pænt stort læs, og jeg mener at de faktum at jeg 1) har gjort dette og 2) er yderst stabil og effektid i min arbejdstid kunne udløse en stigning i personligt tillæg.

Men jeg tænker stadig over, hvordan den evt. kan præsenteres for (sælges til) arbejdsgiver.

Forhåbentlig afholder i MUS-samtaler... -det er jo her man kan gøre opmærksom på egne kompetencer(hvis chefen er blind ), og der er jo - måske - også mulighed for kurser/uddannelse

http://www.bl.dk/media/50607/mus%20til%20net.pdf



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdstid i julen?? vuffi Spørgsmål ang fleksjob 9 22-12-2011 23:39
2/3 tilskud = 2/3 arbejdstid ? Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 13 15-11-2011 02:46
Ny arbejdstid virkelyst Spørgsmål ang fleksjob 3 14-01-2011 16:27
arbejdstid i fleksjob UllaJ Spørgsmål ang fleksjob 6 26-07-2010 10:33
Liv efter arbejdstid Sommerfugl Spørgsmål ang fleksjob 18 04-06-2009 20:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension