K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-12-2009, 04:30   #21
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Lægger du ikke lige et link til lovgivning, hvor du har fundet det?

Hvis jeg - og andre - skal have glæde af det fremover, så skal vi bruge paragraffer.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 04:48   #22
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Måske er jeg dum, men hvad er det du efterspørger vedr. optjening?

Her er et link til en folder om fleksjob.
http://www.toender.dk/pdf/Fleksjob_Folder.pdf

I den står der bl.a at hvis man bliver syg i et fleksjob, får arbejdsgiver refusion fra dag 1..
Vel og mærke, hvis beskæftigelseskravet på de 13 uger er opfyldt,
ellers skal der søges en § 56 (den der før hed § 28).

Det har dog ingen praktisk betydning for den sygemeldte om det er det ene eller.

Ellers er der her et link til Lov om aktiv socialpolitik:
https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=87006#K7

Sidst redigeret af Pophår; 12-12-2009 kl. 05:11.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 13:03   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Det er muligt, jeg har misforstået det, men så er det jo fint, hvis vi kan få det opklaret.

Vil du være sød at lægge et link til, hvor det står (skal bruge det i anden sammenhæng), og jeg kan ikke huske, jeg er stødt på det før.

Så meget gerne copy-paste fra det link, du lægger her fra loven.

På forhånd tak.

Du kan få linket af mig Zuza - har selv siddet og nørklet med spørgsmålet for en anden bruger.


http://www.3f.dk/3F,-d-,dk/Social%20...0fleksjob.aspx

Nå, det er vist det samme som ovenstående, hehe..

Men det må jo også stå i fleksjobloven??

Sidst redigeret af Ninja; 12-12-2009 kl. 13:10.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 20:39   #24
Fie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Lokation: Herning kommune
Indlæg: 113
Styrke: 15
Fie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Næ, det kan hun ikke, men hun skal melde sig i a-kasse hurtigst muligt, og hvis det er inden 14 dage efter hendes færdiggjorte uddannelse, kan hun få dimittendsats.

Ellers skal hun som ordinært ansatte vente på at optjene ret til dagpenge fra a-kassen.

eiii undskyld.. er bare ikk med.. Min veninde tog noget handelsskole men kunne ikke få elev plads så hun valgte at prøve at være dagplejer, om hun kan holde til det.. ?? hvordan optjener hun til ferie i 2010??Fie
Fie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 23:34   #25
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fie Se meddelelser
eiii undskyld.. er bare ikk med.. Min veninde tog noget handelsskole men kunne ikke få elev plads så hun valgte at prøve at være dagplejer, om hun kan holde til det.. ?? hvordan optjener hun til ferie i 2010??Fie
Er hun dagplejer nu, eller starter hun først i 2010?. Er dagplejerjobbet i ordinær ansættelse, eller er det i fleksjob?

Hvordan var hendes handelskole finanseret, SU eller revalidering?
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2009, 10:01   #26
Fie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Lokation: Herning kommune
Indlæg: 113
Styrke: 15
Fie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pophår Se meddelelser
Er hun dagplejer nu, eller starter hun først i 2010?. Er dagplejerjobbet i ordinær ansættelse, eller er det i fleksjob?

Hvordan var hendes handelskole finanseret, SU eller revalidering?
Hej pophår

Hun fik på revalidering på Handelsskole, hun blev færdig her i sommer 2009..Søgte så elevplads men har ikk kunne finde noget, så her 1 november blev hun dagplejer i ordinær job..

sorry jeg ikk fik forklaret rigtigt

Så hvordan får hun penge i sin ferie i år 2010

tak for jeres svar
Fie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2009, 14:04   #27
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fie Se meddelelser
Hej pophår

Hun fik på revalidering på Handelsskole, hun blev færdig her i sommer 2009..Søgte så elevplads men har ikk kunne finde noget, så her 1 november blev hun dagplejer i ordinær job..

sorry jeg ikk fik forklaret rigtigt

Så hvordan får hun penge i sin ferie i år 2010

tak for jeres svar
Hej Fie.

Det er helt ok

Så vidt jeg ved, får kommunale dagplejere løn under ferie, men synes da hun skal spørge hos den ansvarlige i hendes kommune.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2009, 19:24   #28
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej

Man får ikke feriepenge af revalidering.
Hun har optjent 2,5 feriedag pr måned hun har været ansat som dagplejemor,
dvs. hvis hun er begyndt pr. 1.ste august har hun optjent 12,5 feriedag.
Hvis hun skal holde mere ferie må hun desværre selv betale, hvis hun ikke har haft feripenge fra en tidligere arbejdsgiver inden hun påbegyndte sin revalidering.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2009, 22:15   #29
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
øh... jeg har aldrig hørt om optjeningsret, når man er flekser.

Derimod nævnes altid ledighedsydelse, som den ydelse man får, hvis man er på orlov, ferie, arbejdsløs.

Det, du henviser til, gælder ordinært ansattes optjening.

Ellers må vi have andre på banen, der kan opklare det.

Det ville i værste fald betyde, at hvis man var ledig flekser på starthjælp og kom i job og blev sygemeldt en af de første dage, så skulle man kun kunne få 90 procent af starthjælpen (i sygedagpenge), mens man var sygemeldt.
Det har jeg ikke fantasi til at forestille mig, at en lov kan være så skummel.

Men vi har jo set mange mystiske ting.

Selv om du er flexjobber, følger du ferie loven på lige fod med dine kolegaer.

Det gør jeg selv som flexjobber.

De 5 feriefridage er noget arb.giver betaler, og dem optjener du månede for månede.

Jeg brugte mine feriefridage i sommers i forbindelse med et mini krydstogt, vi var på, så jeg kom til at "skylde " ISS penge, som så er ved at være udlinet, da året er ved at være omme.

Det hedder ledighedsydelse, hvis du er flexjobber, hvad enten det er ferie el. arbejdsledig.

Med hensyn til sygdagpenge, fra første dag.
Hos ISS hvor jeg er ansat får jeg som flexjobber sygedagpenge, fra ISS, som får noget af det refunderet hos kommunen, når jeg har underskerevet en bekræftigelse.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2009, 22:56   #30
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
sushjer 1 nu vil jeg ikke blande mig for meget i den her tråd for jeg forvirre altid mig selv når jeg skal forklare ferie penge til flekser

Men det faldt mig lige i øjene at du skrev sådan her

Citat:
Det hedder ledighedsydelse, hvis du er flexjobber, hvad enten det er ferie el. arbejdsledig.
Hvad mener du ?

Man har ret til ferie som ledig flekser (forudsat man er på ledighedsydelse) og der skal man så have ledighedsydelse men er man i job og har været ansat feks et helt ferieår så er det naturligvis feriepenge som for alle de andre ansatte det er vi enige om ikk ?

Nok bare mig der misforstår dig ...

Citat:
Personer, der er ansat i et fleksjob, eller som modtager ledighedsydelse, har ret til udbetaling af ledighedsydelse under ferie på følgende måde i det ferieår (ferieåret går fra 1. maj til 30. april), hvor personen første gang ansættes i fleksjobbet, eller via visitation til et fleksjob opnår ret til ledighedsydelse:

*

Er ansættelsen sket i perioden 1. maj til og med 31. juli, har personen ret til 15 feriedage.
*

Er ansættelsen sket i perioden 1. august til og med 31. december, har personen ret til ti feriedage.
*

Er ansættelsen sket i perioden 1. januar til og med 30. april, har personen ret til fem feriedage.

I de efterfølgende ferieår har personen ret til 25 feriedage med ledighedsydelse.

Har personen allerede optjent ret til ferie med feriegodtgørelse eller løn til brug i samme ferieår, fradrages de i antallet af dage med ret til ledighedsydelse. Fradraget sker dog først, når den optjente ferie med feriegodtgørelse eller løn sammen med retten til ferie med ledighedsydelse overstiger 25 feriedage. Det kan være vigtigt at være opmærksom på, at eventuelle feriedagpenge ikke kan udbetales, når en person er ansat i et fleksjob.

En person, der holder ferie i en periode med ledighedsydelse, får udbetalt det samme beløb i ledighedsydelse under ferien som under ledigheden. Dog vil der ikke ske en modregning i ledighedsydelsen på grund af løn fra arbejdsgiver eller Lønmodtagernes Garantifond i forbindelse med ophør af ansættelse, sådan som tilfældet normalt er ved udbetaling af ledighedsydelse (se afsnittet "Hvordan beregnes ledighedsydelse?").

Personer, der ønsker at holde ferie, mens de er ledige, skal melde ferie til kommunen senest dagen før ferien ønskes afholdt. Personer, der er ansat i et fleksjob, men som ønsker ledighedsydelse udbetalt under afholdelse af ferie, skal rette henvendelse til kommunen, inden ferien afholdes.

Antallet af dage er opgivet i forhold til en "femdagesuge".

Ferie med ledighedsydelse bortfalder, hvis den ikke er afholdt inden ferieårets udløb.
Ergo når man er i et fleksjob og har været der længe nok så er det feriepenge
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ferie holze Spørgsmål ang fleksjob 5 15-07-2012 15:02
ferie skattepige Spørgsmål ang fleksjob 23 10-10-2008 14:50
ferie skattepige Spørgsmål ang fleksjob 1 30-07-2008 12:08
Ferie Hansen Spørgsmål ang fleksjob 1 24-06-2008 11:05
Ferie.... Winther Spørgsmål ang fleksjob 6 08-12-2005 20:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension