K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-11-2010, 15:16   #1
Diddii
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2010
Lokation: Odsherred
Indlæg: 13
Styrke: 14
Diddii er ny på vejen
Transport efter knæ opration

Min mand skal nu endelig ind og have et nyt knæ. Han er på revalidering ,og i gang med en ny uddannelse.Derfor vil han jo ikke forsømme mere end højest nødvendig,men hvordan med transport. Han må ikke køre bil før efter 6-8 uger kan selv sagt ikke gå til og fra toget.Har forespurgt på kommunen med hensyn til transport ,de siger blankt nej.De kan tilbyde ham et værelse i den by han går i skole.Det vil så sige i en periode på 6-8 uger vil han ingen kontakt have med sin datter som han forsøgerpligt over.Det vil slet ikke være muligt da jeg selv også arbejder på skift.Hvis han forbliver sygemeldt i hele perioden ,vil han ikke kunne passe sin skole ,kan det være rigtig han må opgive sin revalidering.
Er det muligt at søge en enkelt ydelse eller andet til en lejet bil (der er håndbetjent,firmaerne findes)
For vi håber da helt klart knæet vil være klar efter et par mdr.
Diddii er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 16:32   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Diddii Se meddelelser
Min mand skal nu endelig ind og have et nyt knæ. Han er på revalidering ,og i gang med en ny uddannelse.Derfor vil han jo ikke forsømme mere end højest nødvendig,men hvordan med transport. Han må ikke køre bil før efter 6-8 uger kan selv sagt ikke gå til og fra toget.Har forespurgt på kommunen med hensyn til transport ,de siger blankt nej.De kan tilbyde ham et værelse i den by han går i skole.Det vil så sige i en periode på 6-8 uger vil han ingen kontakt have med sin datter som han forsøgerpligt over.Det vil slet ikke være muligt da jeg selv også arbejder på skift.Hvis han forbliver sygemeldt i hele perioden ,vil han ikke kunne passe sin skole ,kan det være rigtig han må opgive sin revalidering.
Er det muligt at søge en enkelt ydelse eller andet til en lejet bil (der er håndbetjent,firmaerne findes)
For vi håber da helt klart knæet vil være klar efter et par mdr.
Hej, jeg mener ellers man har ret til hjælp, når man deltager i et tilbud fra jobcentret.... Også når man får revalideringsydelse.
Hvis jeg tager fejl, må I andre lige træde til.

Prøv at se i den her ansøgning på side 2 og de forskellige grupper, der bliver nævnt. Jeg mener, at når man er i revalidering, er det fra kapitel 6 i Lov om aktiv socialpolitk. Altså at man så er i gruppe 4 ud fra § 2.

https://info.jobnet.dk/files/Blanketter/ab421_kl.pdf


Forlang altid en skriftlig afslag.....

Sidst redigeret af curls; 05-11-2010 kl. 16:35.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 18:12   #3
Diddii
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2010
Lokation: Odsherred
Indlæg: 13
Styrke: 14
Diddii er ny på vejen
Tak for dit svar .
Men han får befordringsgodtgørelse.Det ville også være helt ok hvis han selv kunne køre bilen eller tage toget.
Problemet ligger jo i at han ikke kan komme hjemmefra og til skolen , 50 km hver vej.
Diddii er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 18:15   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Diddii Se meddelelser
Tak for dit svar .
Men han får befordringsgodtgørelse.Det ville også være helt ok hvis han selv kunne køre bilen eller tage toget.
Problemet ligger jo i at han ikke kan komme hjemmefra og til skolen , 50 km hver vej.
Nåå ja undskyld... Den var lidt svær... arrgh, jeg håber nogen andre kan komme med noget på banen...

Måske kan jeg finde noget lov imorgen, hvis jeg finder noget... Har ikke mere tid...

Fundet !! Fandt det hurtigt... Hvad med § 82 stk. 5..... Tjek her:
https://www.retsinformation.dk/Forms...?id=128679#K15

Måske? Man kan søge efter den paragraf og så forlange et skriftlig afslag, hvis de giver afslag.

Sidst redigeret af curls; 05-11-2010 kl. 18:21.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 19:28   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Når han får godtgørelse for transport har han ikke krav på mere, så der er desvære ingen hjælp at hente der, hva med en klassekammerat er der ikke nogle muligheder der.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 19:40   #6
Diddii
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2010
Lokation: Odsherred
Indlæg: 13
Styrke: 14
Diddii er ny på vejen
Nej desværre ingen der bor i nærheden. Har ca 1. 5 km til toget med skif på 6 min op og ned af trapper og 20 min gang fra toget til skolen .Og det vil han ikke kunne klare i den periode. Så hvis der ingen løsning er må alternativet være at droppe uddannelsen. Hvilket både er spild af kræfter fra hans side og revalidering.
Underligt at man poster penge i uddannelse uden mulighed for at fuldføre det.Ellers må jeg få en "sygemelding " og køre ham fremog tilbage ... nej selvfølig er det ikke en løsning skulle så også køre 100 km ekstra hver dag.
Diddii er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 22:40   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Læs kapitlet om revalidering (loven)

Der står faktisk at man må have kortere afbrydelser. Det der kortere afbrydelser, hvad det er finder du i vejledningen om lov om aktiv socialpolitik... Tilbage i 05 var det punkt 208 i vejledningen, fordi mit matriale er så gammelt, så tjæk lige selv efter opm det stadig står der et eller andet sted
Nå men det der står er altså at kortere afbrydelser er på ind til 6 måneder.

Rent praktisk for jer, betyder det, at så længe han er klar inden de 6 måneder er gået, kan kommunen ikke stanse revalideringen, heller ikke selv om at di mand pga skolens måde at tilrettelække undervisningen på, først kan tilbyde ham opstart om et år.
Altså alt efter, hvad skolen har af fraværs % kan han risikere at skal starte skoleperioden for fra, men stanse ydelsen, må de altså ikke, og forsøger de, anker i naturligvis, med henvisning til at i HAR forsøgt at få realistisk hjælp til at han kunne fortsætte, trods sygemelding, men fik afslag på den hjælp.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2010, 01:57   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Diddii: Har du overhovedet set på det link, jeg satte ind vedr. § 82 stk. 5 i beskæftigelsesloven??

I må lige finde en løsning i jobcentret.

Og jeg mener også som LUM, at man kan holde revalidering på pause (korte afbrydelser), når man kommer i problemer, det står også i den lov... Så det må I tjekke op på sammen med sagsbehandleren.... Læs selv kapitel 6:
https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=127214#K6

De har pligt til at hjælpe din mand, og ikke afvise.....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 16:57   #9
Diddii
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2010
Lokation: Odsherred
Indlæg: 13
Styrke: 14
Diddii er ny på vejen
Tak for alle jeres besvarelser. Hvor er det dejligt at så mange gerne vil prøve at hjælpe .

Jo vi ved godt at man kan udskudt sin revalidering. Min mand har før været i et revaliderings forløb ,hvor uddannelsen blev nedlagt efter et år.
Han er så nu gået i gang igen,det vil derfor være svært at finde overskudet til at skulle state om igen.

DErfor ville det have været godt hvis der var en form for transport ,vi har også prøvet om han kunne komme med fles trafik ,når de nu alligevel henter folk her,til kørsel til diverse hospitaler.Men det er kun til folk der køre i deres fritid eller til læge besøg.
Diddii er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 00:15   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
En anden mulighed er under en enkeltydelse, fordi det jo kun er for en periode.

Lav en bred ansøgning, be evt om møde med forvaltningen, helst med afd. få skriftlig besked, og kør gerne sagen til borgmester eller lign.

Børn kan jo via kommunen få tildelt kørsel til brækket ben eller lign, så det burde kunne lade sig gøre.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Transport stolpesten Alt det andet 3 18-03-2012 12:07
Ansøgt efter §17 – sagsbehandlet efter § 20 - afgørelse efter § 17? Mitochondrie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 12-11-2011 01:10
Transport? Peppe Alt det andet 2 04-07-2010 17:28
Transport, hva gør jeg bamse70 Alt det andet 21 08-02-2010 00:29
Transport Susana Spørgsmål ang fleksjob 12 17-12-2008 09:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension