K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-01-2008, 22:02   #1
Skovgård
Elsker at være her på K10
 
Skovgårds avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2007
Lokation: Fyn
Indlæg: 72
Styrke: 17
Skovgård er ny på vejen
Angry Drejebog for flexjob???

Hej alle.

jeg kan ikke forstå, hvorfor jeg ikke kan få bevilget flexjob.
da jeg har et medfødt handicap. Der gør at jeg bruger min venstre arm mest. dette har så resulteret i en overbelastning af den "raske arm". Jeg har så også kun fire fingre på hver hånd, da jeg er født med såkaldt floating thombs og de 2 tommeler blev bortopareret.

Jeg har så formået at tage 2 udd. en landmandsudd og en mekanikerudd. men den sidste dog med assistancetimer tilknyttet.

Jeg står så i den situation at jeg er ikke kan holde til det mere, men jeg vil jo selvfølgelig gerne fortsætte som mekaniker da jeg er sidst i 20´erne. og ikke er interesseret i at påbegynde en ny udd. Desuden ved jeg at det er det jeg vil. Jeg havde desuden også et job på hånden med god løn, det kunne jeg så ikke få

Jeg kan bare ikke forstå, hvordan de kan være fuldstændigt ligeglade, med den enkelte´s interesser og arbejdsområde. for jeg er da ret sikker på at jeg klare at være mekaniker på nedsat tid. Med diverse skåneforhold, ligesom jeg havde da jeg var i lære. min læretid var dog ikke på nedsat tid, men det fungerede fint, for jeg kunne sige fra og lave noget "let" arbejde istedet.

Er der nogen der har nogle gode ideér til hvad der evt. kan gøres/søges?

Jeg har fået afslag 4 gange selvom min læge sagde det ville være en god ide fremover med flexjob.

Min situation er jo temmelig stationer. Jeg bruger min venstre arm til alt, og den vil blive ved med at blive overbelastet, uanset arbejde

Oven i det har jeg prøvet at få fat i min sagsbehandler i snart 3 uger der sker ikke en disse. hans sekretær lovede at han ville ringe tilbage i forrige uge eller først i sidste uge. jeg blev simpelthen så rasene torsdag i sidste uge, at jeg for 5 gang ringede... fik fat i sekretæren og og gjorde kraftigt udtryk for at nu gad jeg ikke ringe mere. så nu venter jeg igen på at den idiot ringer. der sker ikke det fjerneste, men det er jo også Odense kommune gab.
Jeg har nu gået i lidt over 6 mdr. og jeg vil gene igang med noget, men kan ikke komme til samtale, med "min såkaldte sagsbehandler" det virker meget som om de er pisse ligeglade. bare de kan få holdt deres ferie og kaffepauser
De små konger og skrankepaver. jeg så træt af dem....

dette indlæg er skrevet af en lettere bitter og irreteret mand.

Men man skal åbenbart ikke vise at man har viljestyrke og gerne vil klare det så godt som muligt, for så kan man bare blive ved selvom, man har brug for hjælp.

Jeg har sku ikke valgt mit handicap... men jeg må så leve med det...

Sådan en flok kælli.... lidt usagligt til sidst, men det hjalp.
Skovgård er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2008, 22:55   #2
andi1975
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Alder: 48
Indlæg: 148
Styrke: 18
andi1975 er ny på vejen
lidt svar

Jeg har nu gået i lidt over 6 mdr. og jeg vil gene igang med noget, men kan ikke komme til samtale, med "min såkaldte sagsbehandler" det virker meget som om de er pisse ligeglade. bare de kan få holdt deres ferie og kaffepauser.
Det er meget normalt, man skal vente flere uger !! !
Der er mange her på k10.dk der har været i den kommunale trædemølle i flere år !
http://www.k10.dk/poll.php?do=showresults&pollid=11

Jeg står så i den situation at jeg er ikke kan holde til det mere, men jeg vil jo selvfølgelig gerne fortsætte som mekaniker da jeg er sidst i 20´erne. og ikke er interesseret i at påbegynde en ny udd.
Hvis kommunen tro de kan få dig tilbage på arbejdsmarked, ved hjælp af en ny udd. Så SKAL det først prøves af, inden du kan få flex-job.

hans sekretær lovede at han ville ringe tilbage i forrige uge eller først i sidste uge. jeg blev simpelthen så rasene torsdag i sidste uge, at jeg for 5 gang ringede...
Du skal skrive til din sagsbehandler, så han du det på SKRIFT
andi1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2008, 23:15   #3
Skovgård
Elsker at være her på K10
 
Skovgårds avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2007
Lokation: Fyn
Indlæg: 72
Styrke: 17
Skovgård er ny på vejen
Hej Andi

Ja jeg ved godt at der går tid, det er jo kommunen. ha ha. men det er bare træls at der bliver lovet at manden ringer tilbage også han ikke gør det.

Jeg er ikke blevet afprøvet til noget endnu, men det ville jeg snakke med ham om, jeg regner også med at jeg tager min fagforeningsmand mand. men mon ikke kommunen mener jeg skal revalideres til noget hvor de mener jeg kan arbejde 37 timer..

det kunne godt være man skulle sende en skriftlig anmodning omkring et møde til ham..
Skovgård er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2008, 23:30   #4
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Hvis din egen læge også mener du nok er bedst tjent med fleksjob, så få det på skrift fra ham måske det kan være med til at rykke lidt.

Lone
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2008, 08:48   #5
Skovgård
Elsker at være her på K10
 
Skovgårds avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2007
Lokation: Fyn
Indlæg: 72
Styrke: 17
Skovgård er ny på vejen
Godmorgen lone

Jeg har det på skrift, det var med i hans specifikke helbredserklæring. Der belv udarbejdet til kommunen i forbindelse med min ansøgning om flexjob.
Men igen lommunerne kan over rule, lægerne´s henstillinger og afgørelser, det er ikke ret smart.

Så kan kommunerne agére lige nøjagtigt som det er fordelagtigt for deres vedkommende.
Skovgård er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2008, 19:49   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Skovgård man må formode at der er udarbejde en ressourceprofil på dig og der er en plan for hvordan du skal kunne magte det ordinære markede ?

Hvad munder deres konklusion ud i , hvad er dine ressourcer til arbejdsmarkedet og hvad mener de at du kan lave og hvordan vil de hjælpe til med at bringe dig dertil ?


Citat:
Oven i det har jeg prøvet at få fat i min sagsbehandler i snart 3 uger der sker ikke en disse. hans sekretær lovede at han ville ringe tilbage i forrige uge eller først i sidste uge. jeg blev simpelthen så rasene torsdag i sidste uge, at jeg for 5 gang ringede... fik fat i sekretæren og og gjorde kraftigt udtryk for at nu gad jeg ikke ringe mere. så nu venter jeg igen på at den idiot ringer. der sker ikke det fjerneste, men det er jo også Odense kommune gab.
Har du overvejet at sende et brev til din sagsbehandler, et brev hvori du påpeger at du den ene gang efter den anden forgæves har forsøgt at få en aftale i stand, samt at der aldrig bliver ringet tilbage som lovet...

og har du søgt aktindsigt sådan at du er helt med i alt hvad de skriver om dig under vejs...

Ellers kunne det nok også være en god ide...

der skal meget til før man får fleksjob, men det behøver ikke at være umuligt, kommunen kan jo ikke bare sige nej , fakta er at du har nogle handicap der hæmmer dig på det ordinære marked (det erkender de jo også ved at give støtte hjælp) ergo skal der laves en plan for hvad der skal ske og hvordan det skal ske , de kan ikke bare sidde og sige nej 4 gange, der må og skal noget andet i stedet for ...


også selv om det er Odense kommune , de skal bare lige finde ud af at loven også gælder for dem, og de er jo åbenbart ikke så hurtige
  Besvar med citat
Gammel 29-01-2008, 21:20   #7
Skovgård
Elsker at være her på K10
 
Skovgårds avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2007
Lokation: Fyn
Indlæg: 72
Styrke: 17
Skovgård er ny på vejen
hej Hejdien

Nu ringede jeg så til en tidligere sagsbehandler, hende der stod for min resourceprofil. hun virker oprigtig og flink.

Hun ville personligt gå ned og ligge seddel på hans skrivebord om at han sklle kontakte mig. for nu skulle der altså ske noget.

Ja jeg vil have et møde med vendkommende får at disskutere, hvad der ske med mig.

Jeg har fået aktindsigt i min sag. for lige at sige nu er det alvor.

Men nu må vi se, jeg giver i hvertfald ikke så let op. jeg undrer mig også over at det kun er lægen og min sagsbehandler der har set mig. og at flexteamet så kan træffe deres afgørelse på det grundlag, jeg regnede da med at jeg skulle med ind til det møde eller møde teamet. men det skulle jeg så ikke? jeg ved ikke om det er normalt.?

Mvh Skovgård
Skovgård er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2008, 22:23   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Men nu må vi se, jeg giver i hvertfald ikke så let op. jeg undrer mig også over at det kun er lægen og min sagsbehandler der har set mig. og at flexteamet så kan træffe deres afgørelse på det grundlag, jeg regnede da med at jeg skulle med ind til det møde eller møde teamet. men det skulle jeg så ikke? jeg ved ikke om det er normalt.?
Oki som jeg havde forstået på dig så var det din sagsbehandler der havde ment at der ikke var noget grundlag for at søge en fleks til dig , og desværre er det ikke med fleks sådan som med førtidspension at man kan søge det selv...

men er din ressourceprofil udarbejdet (som det lyder til ) og har din ansøgning om fleks været oppe host teamet så skal der ligge et skriftligt afslag med begrundelse for hvorfor det blev afslag , samt hvad de mener at der yderligt kan gøres for at bringe dig ud på det ordinære marked...

Hvis du ikke har fået det samt en anke vejledning er det en klar behandlingsfejl ...
og der kan klages over den ( i første omgang skal du klage til jeres fantastiske rådsmand Erik Simmonsen ) og nej du skal bestemt ikke give op, det er åbenbart det man i Odense kommune operere med og går ud fra når man fejlbehandler sine borgere....

Du skal have ryddet op i din sag fra a-z finde ud af hvem der siger nej hvorfor og hvordan det kan være der ikke er afleveret nogen ankevejledning til dig

desværre kan man ikke komme til at snakke med dem der tager beslutningen omkring fleks men det gør ikke at der gælder andre regler for dem end for andre , en afgørelse er kun gyldig med en ankevejledning ....
  Besvar med citat
Gammel 29-01-2008, 22:44   #9
Skovgård
Elsker at være her på K10
 
Skovgårds avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2007
Lokation: Fyn
Indlæg: 72
Styrke: 17
Skovgård er ny på vejen
Ja jeg beklager hvis jeg skrev det lidt mudret... jeg har søgt om flex. i den forbindelse har jeg fået skriftligt afslag og dertilhørende klage mulighed. men de bliver ved med at give mig afslag. jeg skal jo have et møde som sagt.

jeg håber snart der sker noget fornuftigt så jeg kan komme videre i mit liv, jeg føler næermest at jeg går totalt i tomgang på denne her måde.

Ja de er åbenbart en smule langsomme, jeg havde også visse betænkligheder om hvordan det skulle gå.. inden jeg gik igang med det her, jeg har altid holdt på at jeg vile klare mig selv, men jeg kan jo ikke blive ved. også kan man ikke engang få ordentlig hjælp til at lave det. man har udd. sig til og brænder for, det synes jeg er flot.
Skovgård er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2008, 22:51   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Ressourceprofil

Har du selv fået set din ressourceprofil? Står der et mål for din handlingsplan deri? Om du skal i arbejdsprøvning eller i en form for uddannelse?

Der skal gerne laves en plan for, hvad du skal for at komme videre...

Nogle kommer først i revalidering og derefter i fleksjob, det kan godt tage lang tid. Man skal igennem nogen processer, før der kan besluttes for, at man kan komme i fleksjob. For mig tog det 3 år, selvom man allerede fra starten af vidste, at fleksjob var den bedste mulighed for mig. Har selv også medfødte handicaps.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension