K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-10-2016, 14:39   #1
MIRA16
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2016
Indlæg: 2
Styrke: 0
MIRA16 er ny på vejen
Praktik for afklaringen af arbejdsevner

Jeg har et spørgsmål ang. formidlingen af afklaringspraktik i forbindelse med rehabiliterings teamet: må Jobcenter kræve, jeg selv skal finde paktik, eller er det Jobcenter, som skal finde praktikken til mig? Kunne ikke finde pågældende lov eller regler om det...
MIRA16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2016, 16:22   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MIRA16 Se meddelelser
Jeg har et spørgsmål ang. formidlingen af afklaringspraktik i forbindelse med rehabiliterings teamet: må Jobcenter kræve, jeg selv skal finde paktik, eller er det Jobcenter, som skal finde praktikken til mig? Kunne ikke finde pågældende lov eller regler om det...
Man kan altid finde en praktik selv, det er der ikke noget til hinder for og man kommer ofte meget hurtigere igang.
MEN
DET er kommunen der er forpligtiget til at sørge for at man bliver afklaret og alt praktisk omkring det, hvis man ikke ønsker at gøre det selv.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2016, 15:19   #3
MIRA16
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2016
Indlæg: 2
Styrke: 0
MIRA16 er ny på vejen
Tak for svaret. Men hvor kan man finde gældende lov eller regler om det?
MIRA16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2016, 20:00   #4
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
jeg tror, men ved det ikke med sikkerhed, ikke at der er en decideret lov omkring dette, fordi det afhænger af flere ting.

da min arbejdsevne blev afklaret, måtte jeg ikke selv finde praktiksted, fordi kommunen havde deres steder de sender folk hen, hvor der er ansatte som har efteruddannelse i at hjælpe til med afklaring af borgerens arbejdsevne.

i andre kommuner har jeg hørt at borgeren altid selv må finde et praktiksted, så tror det er forskelligt fra kommune til kommune.

men prøv at ringe til DUKH, se DUKH.dk, måske de ved det .

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2016, 20:45   #5
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Loven siger at kommunen er ansvarlig for afklaringen, hvilket således også omfatter praktik.
Hvem kommunen uddelegerer til, sig selv eller anden aktør, bestemmer de selv.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2016, 08:25   #6
Hubbie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2016
Lokation: Vestsjælland
Indlæg: 40
Styrke: 9
Hubbie er ny på vejen
Jeg kan så advare om, at man ender i netto eller fakta, hvis Jaobcenter skal stå for det... Så jeg er selv i gang med at søge.
Hubbie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2016, 09:29   #7
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
min afklaring foregik i receptionen i den lokale svømmehal, et rigtigt godt sted hvor de var gode til at afklare, samt passe på os.

min kommune brugte desuden vores lokale zoo,, til afklaring af borgere, de havde ligeledes et godt ry.

lidt ros skal min kommune trods alt ha, de var gode til at samarbejde med disse steder
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension