K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-10-2016, 10:35   #1
dijana
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2015
Indlæg: 71
Blog Indlæg: 1
Styrke: 10
dijana er ny på vejen
ressourceforløb

Hej jeg har et spørgsmål hvis nogen kan hjælpe mig har fået ressourseforløb 5 år. Har haft ret til ferie i 4 uge om år vil høre når man er i prøvejob/praktik har man også ret til ferie eller hvad. Mvh Dijana
dijana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2016, 11:42   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hvis du er i ressourceforløb med ressourceforløbsydelse:
"Aktivloven §69
Stk. 4. En person, der har modtaget ressourceforløbsydelse i 12 sammenhængende måneder, har ret til op til 5 ugers ferie, hvor personen kan modtage ressourceforløbsydelse. Ferien skal afholdes inden for de 12 følgende måneder. Det er en betingelse, at personen i øvrigt opfylder betingelserne for at modtage ressourceforløbsydelse, mens ferien afholdes. Personen er ikke omfattet af stk. 1 og 2, mens ferien holdes. Har personen optjent ret til ferie med feriegodtgørelse, skal denne ferie afholdes først. Den samlede ferie kan højst udgøre 5 uger. § 13, stk. 12, finder tilsvarende anvendelse for personer, der er omfattet af 1. pkt. "


§13 stk 12, som de også henviser til:
"Stk. 12. Det er en betingelse for afholdelse af ferie, at personen har indgået aftale med kommunen om feriens placering. Ved placering af ferien skal der tages hensyn til personens øvrige forhold, herunder familiens afholdelse af ferie, medmindre det i væsentlig grad modvirker den beskæftigelsesindsats, der er iværksat eller planlagt for personen. Kan den pågældende og kommunen ikke blive enige om, hvornår ferien skal afholdes, træffer kommunen afgørelse herom. "

Hvis du er i en praktik, med henblik på at afklare din arbejdsevne, kan ferie midt i forløbet, gøre at resultatet bliver misvisende, og derfor ikke kan bruges.
Altså hvis der f.eks. er 13 ugers praktik, og du i 3 af dem ikke er der, pga ferie, så risikerer man at rehabiliteringsteamet mener, at resultatet ikke kan bruges.

Men spørg din sagsbehandler. Hvis vedkommende siger nej, så bed om en begrundelse
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2016, 11:47   #3
dijana
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2015
Indlæg: 71
Blog Indlæg: 1
Styrke: 10
dijana er ny på vejen
Tak for din svar. Jeg er ikke i praktik i nu men tænker måske bliver det til næste sommerferie så vil lige hvad jeg skal forholde mig til dvs men kan ikke aftale med sagsbehandler om det bliver før eller efter ferie det er heller ikke sikkert men vi må se. 😃😃
dijana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2016, 11:48   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeg kan ikke huske om det er fastsat nogen steder, men mange kommuner har i hvert fald den regel, at man skal søge om ferie senest 14 dage før
Men ja, der er ikke så meget andet at gøre end at spørge når/hvis det bliver relevant
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2016, 11:52   #5
dijana
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2015
Indlæg: 71
Blog Indlæg: 1
Styrke: 10
dijana er ny på vejen
Ok tak for det men jeg tror hvis man har ret tror du ikke men kan aftale også med sagsbehandler og praktikplads at man er ikke lige i det uger eller starter efter.
dijana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2016, 11:54   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Det kommer an på hvor fleksibel ens kommune er, men det bør da kunne lade sig gøre
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2016, 12:28   #7
dijana
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2015
Indlæg: 71
Blog Indlæg: 1
Styrke: 10
dijana er ny på vejen
Nå ok men det vil siger hvis man er på prøvejob kan det ikke lad sig gøre at holde ferie i den periode eller hvad undskyld jeg spørge så meget
dijana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2016, 12:30   #8
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Altså hvis man er i arbejdsprøvning kan sagsbehandler godt finde på at sige, at man skal vente til når arbejdsprøvningen er færdig, eller at man forlænger arbejdsprøvningen.
En arbejdsprøvning skal jo give et billede af, hvordan ens arbejdsevne er. Og det skal jo helst være stabilt, så derfor kan man ikke nøjes med f.eks. 4 ugers arbejdsprøvning
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2016, 12:33   #9
dijana
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2015
Indlæg: 71
Blog Indlæg: 1
Styrke: 10
dijana er ny på vejen
Nå ok tak for hjælp 😃😃

Så har jeg forstået det 1000 tak.
dijana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2016, 12:33   #10
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Så lidt

Og husk, dette forum er netop til for blandt andet at hjælpe med den slags spørgsmål. Så ingen grund til at undskylde for mange spørgsmål
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension