K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-10-2016, 13:36   #11
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Jeg hører p4 det meste af dagen - og kl. 8.00 i morges havde de forslaget fra Radikale og SF med, kl. 10.00 opbakning fra Enhedslisten, kl. 12.00 opbakning fra DF og Socialdemokratiet - og venstre imod.

Det var en meget kort gengivelse, men det får mig til at tro, at forslaget måske har en chance. Glæder mig til at se tv-avisen kl. 18.30.
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2016, 13:54   #12
Sisseann
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2016
Lokation: Lolland falster, Guldborgsund kommune
Indlæg: 118
Styrke: 9
Sisseann er ny på vejen
Jamen dog, I starten af tråden satte MistyMiss et link http://www.ft.dk/samling/20151/beslu...b183/index.htm
2. behandling april 16 og forkastet, og som hun skrev kun opbakning fra Enhedslisten.
- Så det var fint og godt nyt Jetted, lad os så bare håbe at DF ikke som vanligt ter sig som vejrhaner, men står ved.
Sisseann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2016, 13:56   #13
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sisseann Se meddelelser
Jamen dog, I starten af tråden satte MistyMiss et link http://www.ft.dk/samling/20151/beslu...b183/index.htm
2. behandling april 16 og forkastet, og som hun skrev kun opbakning fra Enhedslisten.
- Så det var fint og godt nyt Jetted, lad os så bare håbe at DF ikke som vanligt ter sig som vejrhaner, men står ved.
Jeg tror at de lige nu "leger med tanken". Om det så bliver til et "rigtigt" lovforslag, må tiden vise.
De kan jo sagtens være uenige med enhedslistens version, og lave deres egen senere.
Men ja, det må tiden jo vise
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2016, 14:01   #14
Sisseann
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2016
Lokation: Lolland falster, Guldborgsund kommune
Indlæg: 118
Styrke: 9
Sisseann er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fleksjobber Se meddelelser
Så jeg håber, at de ikke manipulerer med mine svar og at jeg ikke får dumme kommentarer herfra.
Tak uanset hvad, men det er jo sket at en sætning bliver klippet, og derved får en lidt anden betydning, men mon dog. I så fald kan de få en seerstorm kan de
Jeg tror og håber vi alle undlader fikse og smarte kommentarer, men er glade for du har sagt ja til at stille op for os alle
Sisseann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2016, 14:11   #15
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
jeg er helt enig med Sisseann - det er fantastisk at du har fået mulighed for at medvirke som en der kender til hvordan verden ser ud når man er på kanten af arbejdsmarkedet - og det er super sejt at du tør stille op.
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2016, 16:41   #16
mika
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2010
Indlæg: 53
Styrke: 14
mika er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fleksjobber Se meddelelser
Jeg er idag blevet kontaktet af en journalist ang. Min mening om et nyt forslag.

Forslaget går ud på, at der skal fastsættes et ugentligt timeantal, hvorved dem, som kommer under dette, selv må bestemme, om vedkommende vil visiteres til fleksjob eller førtidspension.

Jeg var lige vågnet fra min middagslur, da jeg blev ringet op, så om det er vedtaget eller ej?

Jeg vil bare høre, hvad I synes, da jeg muligvis, skal i fjernsynet på søndag.

Jeg mener, at journalisten sagde, at grænsen skulle sættes ved 5 timer

Hej fleksjobber, m.fl.

Jeg synes den mulighed skulle havde været der fra start ved ny fleksreform i 2013, da det blev muligt at visitere helt ned til få timer om ugen.

Jeg er selv vurderet til at kunne arbejde et mindre antal timer om ugen. Et mindre antal antal timer har vist sig i min situation at være et vidt begreb. Jeg har arbejdet som fleksjobber de sidste to år. Sidste vinter var jeg nede og arbejde 3 timer om ugen. Selv de 3 timer over et halvt års tid, havde jeg svære perioder pga. sygdomaktivitet. Men jeg kom dog igennem frem til sommeren hvor mine timer blev øget.

Det jeg vil frem til er, at i ca den ene halvdel af året hvor jeg har mindre sygdomsaktivitet er jeg meget glad for mit fleksjob. Men i den anden halvdel kan det være en kamp over evne.

Det vil ikke være muligt i mit nuværende fleksjob, at jeg kan være syg et halvt år og så komme tilbage. Med andre ord ville muligheden, at jeg vil kunne vælge en førtidspension være noget jeg ville overveje. Omvendt ville jeg som min situation er nu være ked af hvis jeg ikke kunne arbejde i de bedre perioder.

Jeg tænker jeg ikke er i målgruppen for dette nye forslag, men ville gerne dele min situation med jer andre her på tråden, og høre hvad I tænker når arbejdsevnen varierer som i min sygdomssituation.?
mika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2016, 16:47   #17
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mika Se meddelelser
Det jeg vil frem til er, at i ca den ene halvdel af året hvor jeg har mindre sygdomsaktivitet er jeg meget glad for mit fleksjob. Men i den anden halvdel kan det være en kamp over evne.

Det vil ikke være muligt i mit nuværende fleksjob, at jeg kan være syg et halvt år og så komme tilbage. Med andre ord ville muligheden, at jeg vil kunne vælge en førtidspension være noget jeg ville overveje. Omvendt ville jeg som min situation er nu være ked af hvis jeg ikke kunne arbejde i de bedre perioder.

Jeg tænker jeg ikke er i målgruppen for dette nye forslag, men ville gerne dele min situation med jer andre her på tråden, og høre hvad I tænker når arbejdsevnen varierer som i min sygdomssituation.?
Som ftp er der jo mulighed for skånejob (det har vidst fået et andet navn nu)
Nu ved jeg ikke hvordan din arbejdsevne er i de gode perioder, men efter min mening ville det idéelle for dig være ftp, med lidt arbejde i de gode perioder. Så er du jo heller ikke afhængig af at SKULLE arbejde hele året.

(det klart bedste ville selvfølgelig være en arbejdsplads, der kan tage hensyn til din svingende tilstand, men så fleksibelt er arbejdsmarkedet desværre nok ikke :/ )
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2016, 17:29   #18
mika
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2010
Indlæg: 53
Styrke: 14
mika er ny på vejen
Nej, arbejdsmarkedet er ikke så fleksibelt at der kan tages hensyn til svingende tilstand, med mindre man har et godt forhold til sin arbejdsgiver. Så ja jeg har tænkt på skånejob hvor jeg kun står til rådighed i den ene halvdel af året. Altså en form for sæsonarbejde, men fortsat på nedsat tid, også i de bedre perioder.

Da jeg har erfaret her på k10 at mange som er tilkendt fp ikke tør tage et job i perioder, af frygt for at der stilles spørgsmålstegn, ved om de så også er syge nok til en pension, har jeg også haft mine forbehold ved denne mulighed. Det er jo sådan at lige nu er der mange mennesker med svær stationær sygdom, som ikke har en variende arbejdsevne, nærmest ingen arbejdsevne, de kan ikke få tilkendt en fp. Så er det omsonst at stå frem og sige, at min meget lille arbejdsevne "kun" gør sig gældende i perioder, (længere perioder). Men jeg tænker jeg ikke er den eneste i den situation?!
mika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2016, 18:40   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er desværre en gratis omgang og sikkert for at uppe deres stemmeantal at SF og Radikale nu går ud og vil ændre denne reform.

De ved jo godt at de ikke har en chance for at få den ændret uden at ALLE i forligskredsen er enige.

De ved samtidig også godt at ventre ikke har tænkt sig at ændre denne reform.

Nej de burde ALDRIG have gået med i denne reform. En reform som har slået mennesker ihjel.

De kan ikke engang komme og sige at de er blevet overrasket...for de var så rigeligt advaret inden de stemte reformen igennem..

Ser ikke ud til at de har ændret på dit budskab @Fleksjobber...hvad synes du selv...

BTW. Hans Andersen fra Venstre....der er et specielt sted i helvede til mennesker som dig.
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2016, 19:11   #20
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
jeg synes indslaget gav god mening mht. hvad der var vigtigt og gav mening for dig. hvad siger du selv til indslaget, oplever du at de har manipuleret?

mht. venstres ordfører så synes jeg det er stærkt problematisk at han fremstiller sagen sådan at det af få førtidspension er et tag selv bord, det gøder jo iden grad dem i samfundet som stadig har fordomme om hvem der bliver førtidspensioister.øv.
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension