K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2016, 01:43   #1
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Question nyttige viden vi alle har.

Jeg sender på dette forum, da det er her jeg kommer mit ærinde nærmest.

Jeg læser her hver dag, og forsøger også i min egen sag, at se sammenhæng ml. lov og den virkelighed jeg møder. Egentligt ved jeg ikke mere end jeg vidste dengang jeg troede naivt på systemet.
Jeg har dog stadig en forventning om, at det gode vil sejre en dag.
Søgte S. førtidspension, ved personligt fremmøde. Fik kvittering fra jobcenter.
Over 100 akter sendt til Rehabiliteringsteam.
Indkaldt til møde. Vi mødte i alt 7 personer op.
Mødet blev efter få min. aflyst af mødeleder fra socialforvaltningen.
Begrundelse: Der manglede udregning af ATP oplysninger.
Ego spurgte, hvorfor har du så ikke aflyst mødet inden?
Svar fra mødeleder: Fordi jeg havde fri i fredags.
Mødet fandt sted om mandagen.
Nyt møde ca. 3 uger efter.
Startende med fra samme mødeleder: vi vil ikke indstille dig til pension.
Ego vred og bad om begrundelse. Måtte spørge direkte og præcist, for ingen svarede. De sad alle og kiggede ned i bordet. Den ene med sine øjne stift rettet på sin IPad.
Inviteret til udtalemøde i pensionsteamet.
Den eneste der var tilstede var samme person, som var mødeleder i Rehabiliteringsteamet+ en ung studerende som var referent.
Jeg uddybede det jeg ikke havde haft mulighed for ved Rehabiliteringsteamet.
Ego spurgte ind til tidshorisonten. (der var gået 5 mdr)
Mødeleder, regner med du får svar i næste uge, men jeg vil drøfte det med vores chefjurist.
Jeg hørte intet og kontaktede dem 3 gange, hvoraf jeg de 2 gange fik oplyst, at de intet vidste og mødelederen ikke var der i dag.
3. gang oplyst af medlem i pensionsteamet, at der intet var noteret siden udtale mødet, som var 3 uger forinden.

Jeg modtog afslag på ansøgning 3 dage efter de 6 mdr.
Klagede dagen efter via mail.

De første ca. 10 dage var jeg i chok, men ikke målløs.
Min intention var at skrive kommentarer og uddybe hvorfor, men vidste ikke om jeg magtede det.

Som sendt fra himlen fik jeg hjælp til at skrive, samt egen læge der var godt og grundigt træt af myndighederne.
Det tog al sammen sin tid, ikke mindst fordi afgørelsen var så fuld af sjusk med datoer og udeladelser.

Efter nøjagtig 3 uger +1 dag havde kommunen besluttet at sende min klage videre til ankestyrelsen.

Dette inden de 4 ugers frist, som jeg havde kalkuleret med.
Pga. brevet fra pensionsteamet sendte jeg derfor min e kalgepunkter samt relevante akter til ankestyrelsen.
Dette blev sendt rekommanderet.
I går modtag jeg brev fra ankestyrelsen med kopier af mit eget brev samt love og bekendtgørelser. De har hjemsendt det hele tilbage til kommunen.
Nu har kommunen så 4 uger til at andenbehandle min sag. Ud af de love de henviser til kan jeg se, at kommunen ikke har udfyldt et bilag 1, som de skulle have udfyldt.
Der er mere, men dette var det vigtigste.
Er du blevet røvrendt af en bavian, ja så bare vent til næste afsnit.
Er jeg lige til den lukkede.
Tænker: Når man har sanktioner til trafiksyndere, tyveknægte, landmænd, og alle andre snydere, men aldrig til myndigheder ja, så er det jo fordi den første kategori kan indbringe, mens os indbildte syge kun koster. Det er faktisk genske enkelt.

Dette
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2016, 13:31   #2
MAKN1955
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
MAKN1955 er ny på vejen
Svar

Jeg vil bare fortælle dig at jeg ligesom du fik nej indtil jeg fik en bisidder til at hjælpe mig og han hjalp mig så jeg nu er i et godt fleksjob på 10 timer om ugen.

Med venlig hilsen

MAKN
MAKN1955 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2016, 18:32   #3
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MAKN1955 Se meddelelser
Jeg vil bare fortælle dig at jeg ligesom du fik nej indtil jeg fik en bisidder til at hjælpe mig og han hjalp mig så jeg nu er i et godt fleksjob på 10 timer om ugen.

Med venlig hilsen

MAKN
Tak, men jeg søgte seniorførtidspension. blev tilkendt fleks i 2010
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension