K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-10-2016, 21:18   #21
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
tv og radioindslag

Der har åbenbart været et indslag i dag i radioen men jeg kan ikke finde det.

En jeg kender skrev, at hun havde hørt mig.

Jeg spurgte, hvor og hvornår og hun mente, at det var p4 Sjælland i morges.

Men måske andre kan finde det?

Selve indslaget i tv-avisen var jeg fint tilfreds med, altså m.h.t. hvordan jeg blev fremstillet

Men jeg blev jo spurgt om meget mere, så til sidst var jeg bare så træt i hovedet, at jeg ikke kunne koncentrere mig.

Håber indslaget i radioen var mere uddybende ogv godt.

Ja, jeg var nervøs og var ved at bakke ud af skræk for hvilken reaktion, jeg vil få rundt omkring.

Indtil videre dog kun positive

Sidst redigeret af Fleksjobber; 23-10-2016 kl. 21:21.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2016, 21:53   #22
mika
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2010
Indlæg: 53
Styrke: 14
mika er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fleksjobber Se meddelelser
Der har åbenbart været et indslag i dag i radioen men jeg kan ikke finde det.

En jeg kender skrev, at hun havde hørt mig.

Jeg spurgte, hvor og hvornår og hun mente, at det var p4 Sjælland i morges.

Men måske andre kan finde det?

Selve indslaget i tv-avisen var jeg fint tilfreds med, altså m.h.t. hvordan jeg blev fremstillet

Men jeg blev jo spurgt om meget mere, så til sidst var jeg bare så træt i hovedet, at jeg ikke kunne koncentrere mig.

Håber indslaget i radioen var mere uddybende ogv godt.

Ja, jeg var nervøs og var ved at bakke ud af skræk for hvilken reaktion, jeg vil få rundt omkring.

Indtil videre dog kun positive

Har ikke hørt radioindslaget, men synes du fremstod klart og tydeligt på tv med din holdning til fleksjob på få timer.

Synes derimod ikke at Venstremanden har forstået hvad det indebærer for de mennesker, hvor det er en stor byrde at skulle stå til rådighed for et fleksjob, når de har mere brug for en fp. Ikke fordi det er et tagselvbord, men fordi det er en stor byrde for helbredet for manges vedkommende, at skulle søge og stå til rådighed for et fleksjob meget få timer om ugen.

Har du læst mit bidrag til tråden og har du selv perioder, hvor det er svært at arbejde selv de 3 timer du har fast?
mika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2016, 05:55   #23
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
svingende arbejdsevne

Min arbejdsevne svinger da også men det er ikke kun relateret til årstiden

Men jeg har indtil videre ikke haft fravær p.g.a det.

Ang. Forståelse fra arbejdspladsen/arbejsgiveren, så sagde min leder ved min ansættelse, at jeg skulle melde mig syg, når jeg havde brug for det.

Men det har jo ikke været aktuelt, så det er jo svært at vide, hvor langt min arbejdsplads er villig til at strække sig ved et fx. Årtidsbetinget langt fravær eller andre former for fravær.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2016, 14:22   #24
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Radioindslaget var på p4 København om morgenen/formiddagen - jeg tror at det var i deres nyhedsudsender men er ikke 100% sikkert. Det var først da jeg så tv-avisen at jeg fandt ud af, at jeg havde hørt dig.

jeg synes, at du gjorde det rigtig godt.

Jeg er ikke så godt inde i reglerne omkring love der skal vedtages/ændres, men jeg opfattede det Finn Sørensens sagde, som om, at der er en mulighed hvis det gribes an på en bestemt måde, men når jeg læser Webs indlæg lyder det som om, at det ikke er tilfældet.
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2016, 16:23   #25
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Problemet er når man laver en sådan reform som fleksjob og førtidspensions reformen at alle de partier som er med til at lave reformen ja de skal alle være enige hvis den skal laves om senere..

I det her tilfælde er reformen indgået helt fra SF og over til LA-...og disse partier har så en forskellig opfattelse af syge og det med at skulle arbejde..

SF og de Radikale kan måske godt mene at reformen ikke har udviklet sig så heldigt og de vil så gerne lave den om...

Dette vil så kræve at alle de partier som er med i reformen skal være enige med SF og Radikale..

Selv hvis alle de partier som har været med i reformen er enige om en ændring men at et enkelt parti som fx LA ikke er enig.....ja det betyder at reformen ikke kan laves om..

Som de fleste ved ja så er partier som SF, radikale osv mere eller mindre aldrig enige med partierne på den højre side som venstre, konservative eller LA...Inden for beskæftigelsesområdet..

Så skal man indgå en sådan reform med så forskellige partier....så skal man virkelig være 100 % sikker på at reformen er god nok som den er før man vedtager den....da det vil være rigtig svært at ændre den bagefter....da det kræver at alle skal være enige om at ændre den...

Med al den kritik der var lige inden de vedtog denne reform....ja så har partierne været advaret inden de stemte for reformen at den ikke ville virke...tro mig...der var virkelig mange som advarede disse partier..

Så der er næppe den store mulighed for at lave denne reform om...medmindre en del af partierne træder ud af reformen før et valg og ændre den bagefter med et flertal senere...og dette sker næsten aldrig...at partier træder ud af et forlig de er med i..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2016, 16:42   #26
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
ja og med Joakim B.Olsens nyeste udtalelser om at " hvis der laves en grænse på 5 timer mellem fleksjob og førtidspension, så vil folk gøre alt hvad de kan for IKKE at kunne arbejde 5 timer "

...............jeg var før i tvivl om hvorvidt der fandtes liv på andre planeter, nu er jeg ikke længere i tvivl, nogen på en anden planet har smidt Joakim B.olsen ud , og sendt ham i hovedet på os, så nu skal vi slås med ham den mand mangler virkelig realitetssans, sørgerligt at nogen stemmer på ham.
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2016, 17:52   #27
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
ja og med Joakim B.Olsens nyeste udtalelser om at " hvis der laves en grænse på 5 timer mellem fleksjob og førtidspension, så vil folk gøre alt hvad de kan for IKKE at kunne arbejde 5 timer "

...............jeg var før i tvivl om hvorvidt der fandtes liv på andre planeter, nu er jeg ikke længere i tvivl, nogen på en anden planet har smidt Joakim B.olsen ud , og sendt ham i hovedet på os, så nu skal vi slås med ham den mand mangler virkelig realitetssans, sørgerligt at nogen stemmer på ham.
De bruger ham jo udelukkende som opmærksomhedsskabende omtale.
Han er jo ikke engang beskæftigelsesordfører for LA mere.
Han har fået "titlerne": "Skatteordfører, erhvervsordfører, iværksætterordfører og næstformand for skatteudvalget"
Mens vedkommende der har overtaget titlerne: "Beskæftigelsesordfører, socialordfører og integrationsordfører" er Laura Lindahl.

Så de mener ikke engang selv at han skal være ordfører for beskæftigelsesområdet :P

Jeg tænkte ellers, da jeg læste om deres "rokade", at så kunne vi måske slippe for at høre ham udtale sig på det område.
Jeg var faktisk lidt spændt på, om Laura Lindahl var mere tålelig. Men hun er åbenbart den tavse type
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2016, 12:59   #28
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Jeg har set indslaget igen og det Finn Sørensen siger er, at SF og Radikale (som stemte for aftalen) kan træde ud af aftalen.

Hvordan skal det forstås?
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2016, 15:21   #29
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jetted Se meddelelser
Jeg har set indslaget igen og det Finn Sørensen siger er, at SF og Radikale (som stemte for aftalen) kan træde ud af aftalen.

Hvordan skal det forstås?
Når politikerne laver et forlig, så aftaler de at tingene skal være på en bestemt måde og "giver hinanden hånden på at sådan skal det være".

Hvis dette forlig efterfølgende skal ændres kræver det at alle forligspartier er enige.

Hvis et forligsparti ønsker forliget ændret og de andre ikke gør, så kan partiet i forbindelse med et valg trække støtten til forliget og så er der muligvis ikke længere et flertal for forliget.
Så vidt jeg ved så er det ikke særligt almindeligt at et parti trækker sig på den måde.

Hvad der sker med en lovgivning som allerede er implementeret hvis et eller flere forligspartier trækker sig og der ikke længere er flertal for loven, det har jeg dog ikke den mindste ide om.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2016, 22:26   #30
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Rigtig godt forklaret @Nørd...

Hvis en af forligsparterne trækker sig ud i forbindelse med et valg....så kan dette parti ikke få ændret den gældende lovgivning.....medmindre at partiet kan lave et flertal uden om den resterende forligskreds...

Så skal SF og de Radikale lave om i fleksjob og førtidspensionens reformen....efter de har trukket sig ud af forligskredsen....ja så skal de finde et flertal som også gerne vil lave reformen om.--

Helt korrekt....det er mere end sjældent at partier trækker sig ud af en forligskreds...

Hvorfor også er grunden til at jeg skrev at det er en gratis omgang da de udmærket godt ved at reformen ikke vil blive lavet om....da venstre, konservative og LA er med i reformen...

Disse partier ønsker bestemt ikke at lave reformen om...ihvertfald ikke til det bedre...måske højst i den dårlige retning...

Socialdemokratiet...som jo er Moder til denne reform...ja de har også brummet lidt om at de gerne vil lave den om...

Det er nok derfor at Enhedslisten opfordre SF og de Radikale til at trække sig ud af forliget....fordi så vil der faktisk kunne findes et flertal....alt efter mandat fordelingen efter et valg...

Men man skal nok ikke holde vejret imens man venter på dette...det har lange udsigter...plus vi kender jo socialdemokratiet efter sidste periode de sad i regering....man kan ikke regne med dem til at lave lovgivning der gør det bedre for de svage grupper....de har jo sagt at de vil forsætte med at fører økonomisk blå politik efter et valg...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension