K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-10-2016, 21:56   #51
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Indrømmet, jeg forstår mig dårligt på policer, jurasprog i det hele taget, men jeg har talt med de selskaber , som jeg som forhenværende off. ansat var med i. ca. 35 år i alt.
Jeg har spurgt om der er noget jeg kan modtage, og de siger nej. Først når du er folkepensionist.
Du skriver, at de dårligst stillede må ty til Ftp. Jeg oplever ikke, at man i dag kan modtage Ftp, trods svær sygdom. Men muligvis tager jeg fejl af din mening i betydningen , ty til.!

Du skriver, at enhver læge, skolelærer og netto ansat i dag er sikret en masse penge, hvis de bliver uarbejdsdygtige.
Nogle og jeg ved ikke om det er alle, kan der udbetales en engangssum på ca. 100.000 ved alvorlig og kritisk sygdom. Det er nogle ganske bestemte diagnoser som udløser beløbet. Man kan altså godt være syg uden at være terminal eller i stor risiko for at blive det.
Jeg håber, at du med dit indlæg mener pensionsordninger, som de fleste i dag henholdsvis betaler til og som arbejdsgiver også betaler til.
Hvis det er noget helt andet du mener, så se bort fra mit indlæg.
Jeg refererer til pensionsordninger, hvor jeg siger at de fleste idag fungerer sådan at hvis du bliver uarbejdsdygtig/invalideret i dit fag, er du sikret næsten fuld lønkompensation så længe invalideringen varer. Punktum. (Det er dette som jeg lidt fejlagtigt kalder en "stor sum penge") Det gælder alle offentlige ansatte og alle andre private pensioner mod et meget lille beløb pr. måned, måske et par hundrede kroner.

Når dette er sagt, så er det naturligvis meget fint at disse ordninger eksisterer - men problemet er at hvis man ikke har en arbejdsgiver, så er man overladt til sig selv og "systemet"...
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2016, 00:35   #52
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thisted_1970 Se meddelelser
Jeg refererer til pensionsordninger, hvor jeg siger at de fleste idag fungerer sådan at hvis du bliver uarbejdsdygtig/invalideret i dit fag, er du sikret næsten fuld lønkompensation så længe invalideringen varer. Punktum. (Det er dette som jeg lidt fejlagtigt kalder en "stor sum penge") Det gælder alle offentlige ansatte og alle andre private pensioner mod et meget lille beløb pr. måned, måske et par hundrede kroner.

Når dette er sagt, så er det naturligvis meget fint at disse ordninger eksisterer - men problemet er at hvis man ikke har en arbejdsgiver, så er man overladt til sig selv og "systemet"...
Ok. tak for svaret, men jeg er stadig ikke med.
Mener du, at hvis man putter nogle hundrede kroner oveni den pensionsordning, som tegnes ved ansættelse eller mener du at den pensionsordning, hvor arbejdsgiver betaler f.eks 8% og arbejdstager 4%.
Eller mener du at man kan vælge at tegne en ekstra forsikring.
Ja, og jeg er enig med dig i, at der er mange uligheder og ikke samme muligheder i DK også.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2016, 21:11   #53
Moreo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2016
Indlæg: 120
Styrke: 9
Moreo er ny på vejen
Til Palsby og Hr Larsen, som mener de har problemer med Nordea.

Har I fået svar på jeres klager? Husk at redegøre herinde, når svar foreligger. Normalt er Nordea rimelig hurtig til at svare.

I ethvert selskabs forsikringsbestemmelser står der med garanti nævnt, at selskabet til en hver tid kan ændre i bestemmelserne med f.eks. 30 dage til udgangen af 1 måned, og at man kan ophæve forsikringen, hvis man ikke er indforstået hermed.

Prøv evt. også at kontakte jeres tidligere personalekontorer, da der er tale om obligatoriske ordninger, hvor arbejdgivereren også skal være indforstået med ændringerne, hvilket de helt sikkert er i dette tilfælde her. De kan fortælle om hvornår ændringerne er sket og om der evt. er overgangsregler.
Moreo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2016, 02:04   #54
Palsbo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2013
Indlæg: 33
Styrke: 11
Palsbo er ny på vejen
Moreo har ventet i 6 uger nu og rykkede i fredags. Hverken jeg eller tidligere arbejdsgiver har hørt om ændringer. Samtidig har jeg jo været under udbetaling i 3 1/2 år og du kan jo ikke ændre vilkår for en, som er under udbetaling. Det kan man fremad rettet på en police, som man er dækket af og ikke er igang sat.

Så kan alle forsikringer jo vælge ved enhver der bliver syg og får udbetaling pludselig sige at vi dækker ikke mere da det er for dyrt. Det stemmer jo ikke overens med det, som de startede udbetalingen på.

Ændringer kan kun ske for dem, som har tegnet en forsikring, som ikke er i virkning, men hvis der skulle ske et eller andet og det skal varsles og du skal tilbudes at kunne opsige din forsikring grundet dette og accepterer du ikke den nye vilkår, så opsiger de dig.

Laver man om på pensions reformen gælder det jo også fremad rettet og ikke bagud. Det ses blandt andet i 2003 og 2013.

Tænk hvis alle de, som igennem en arbejdsskade forsikring har fået et beløb frem til pensionsalderen pludselig får at vide, at de mistet dette beløn grundet ny lovgivning, det vil også kun gælde fremadrettet på nye sager og ikke dem, som er anerkendt og under udbetaling.

Den dom jeg henviste til viser jo også at retten ikke giver Nordea ret og hvad deres anke ender i ved jeg ikke.

Men forsikrer du din bil og den bliver stjålet, så kan de jo heller ikke bagefter sige at de ikke dækker da den jo var dyr og de skal af med er stort beløb.

En aftale er indgået og står sort på hvidt på en police.

Dog vil jeg klart bruge tidligere arbejdsgiver ved problemer, da de har ca 1000 forsikret under disse vilkår og lever de ikke op til aftalen, så går de med i sagen.

Samtid bliver advokat også sat på sagen, eller det er han allerede, men kun som tilskuer indtil videre, da der lige skal falde en ny afgørelse.
Palsbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2016, 10:15   #55
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Nærlæs policen og vær sikker på, du har evt tillæg til policen, så du ikke får en unødvendig advokatregning.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2016, 23:16   #56
Moreo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2016
Indlæg: 120
Styrke: 9
Moreo er ny på vejen
Er der noget nyt i jeres igangværende sager, Palsbo og Hr. Larsen?
Moreo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2016, 02:49   #57
Palsbo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2013
Indlæg: 33
Styrke: 11
Palsbo er ny på vejen
Hej

Så kom der en ny endelig afgørelse fra Nordea af.

De anerkender at de skal betale 70% af min gamle løn frem til mit 65 år. Samtidig har jeg præmiefritagelse og fuld betaling på min pensionsordning, som var jeg i srbejde. Dette er oven i min førtidspension, som jo bliver reguleret ned da det jo er et rimeligt højt beløb, som jeg får fra Nordea hver måned. DEjligt at det er afgjort nu og man får det, som man har forsikret sig for.

Til dig, som var overbevist om at der blev lavet om til et engangsbeløb, det passer altså ikke og det forbliver en løbende udbetaling.

Dog skal der informeres hvis jeg begynder at arbejde igen på en eller anden måde. Der ud over er der ingen tjek efter en årrække. så løber 24 år endnu med mindre min tilstand forbedres og jeg kommer i arbejde igen
Palsbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2016, 11:46   #58
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Skønt Stort tillykke
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2016, 12:00   #59
Palsbo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2013
Indlæg: 33
Styrke: 11
Palsbo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Skønt Stort tillykke
Tak ja det lettede en hel del
Palsbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2016, 15:38   #60
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Rigtig rart at få det på plads så du ikke skal kæmpe med det længere..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension