K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-07-2016, 19:45   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu kan et ressourceforløb indeholder forskellige ting..

Det behøver ikke være praktik og afprøvninger osv

Det kan desuden og indeholde ro, motion og behandling osv

Nu ved jeg ikke hvad det kunne nytte i dit tilfælde da jeg ikke kender til din sag..

Men folketinget har besluttet at man som udgangspunkt ikke giver pension til folk under 40 år...og at der skal andet i stedet for...

Når dette er sagt ja så kan der stadig gives pension til dem under 40 år.....det er bare enormt svært at få...

Man får ikke pension på grund af diagnoser...men ud fra ens arbejdsevne...så der er ingen herinde der kan vide om det er muligt eller ej for dig at få en pension....dette uanset hvor mange diagnoser man så end har...

Ang diverse forløb du har haft...du skriver at du har haft et ustabilt fremmøde...

Dette kan være en af årsagerne til at din sag er trukket ud...

Det bedste man kan gøre...når man kommer i diverse forløb....det er at møde op hver evig eneste dag....uanset om man skal kravle derhen...og uanset om man skal gå derhen for at sige at man er syg i dag...

Dette vil nemlig gøre at kommunen ikke kan sige at forløbet ikke har været nok og stabilt nok...

Samtidig har man vist dem i praktikken at man møder op hver dag og de kan ved selvsyn selv se at man har det rigtig dårligt...og dette vil de skrive i den rapport de sender til kommunen ved afslutning af forløbet..

Ovenstående er altså den bedste måde og den der går hurtigst når det drejer sig om at få en afslutning på sin sag...

Ovenstående er skrevet uden at jeg kender til din sag...men bare sådan generelt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2016, 19:56   #12
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Hvilken form for behandling har du modtaget og for hvad ?

Er du i behandling for alle dine diagnoser ?
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2016, 19:58   #13
MBH8900
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2011
Lokation: Randers
Alder: 34
Indlæg: 13
Styrke: 14
MBH8900 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nu kan et ressourceforløb indeholder forskellige ting..

Det behøver ikke være praktik og afprøvninger osv

Det kan desuden og indeholde ro, motion og behandling osv

Nu ved jeg ikke hvad det kunne nytte i dit tilfælde da jeg ikke kender til din sag..

Men folketinget har besluttet at man som udgangspunkt ikke giver pension til folk under 40 år...og at der skal andet i stedet for...

Når dette er sagt ja så kan der stadig gives pension til dem under 40 år.....det er bare enormt svært at få...

Man får ikke pension på grund af diagnoser...men ud fra ens arbejdsevne...så der er ingen herinde der kan vide om det er muligt eller ej for dig at få en pension....dette uanset hvor mange diagnoser man så end har...

Ang diverse forløb du har haft...du skriver at du har haft et ustabilt fremmøde...

Dette kan være en af årsagerne til at din sag er trukket ud...

Det bedste man kan gøre...når man kommer i diverse forløb....det er at møde op hver evig eneste dag....uanset om man skal kravle derhen...og uanset om man skal gå derhen for at sige at man er syg i dag...

Dette vil nemlig gøre at kommunen ikke kan sige at forløbet ikke har været nok og stabilt nok...

Samtidig har man vist dem i praktikken at man møder op hver dag og de kan ved selvsyn selv se at man har det rigtig dårligt...og dette vil de skrive i den rapport de sender til kommunen ved afslutning af forløbet..

Ovenstående er altså den bedste måde og den der går hurtigst når det drejer sig om at få en afslutning på sin sag...

Ovenstående er skrevet uden at jeg kender til din sag...men bare sådan generelt...
Det er sandt, ja. Men hvad end et ressourceforløb indebærer, så kan det jo risikere at vare op til 5 år, og det er jo slet ikke ideelt, særligt ikke, når jeg allerede har været i systemet i så mange år i forvejen.
Et af de "argumenter" - i mangel af bedre ord - jeg kunne bruge ved rehab.team for at få en FTP, ville være, at jeg har brug for en pause om ikke andet, bare ro og fred - ingen vilde krav at forholde sig til, og så se, om jeg kan komme mere til kræfter, så at sige, og så revidere FTP på et senere tidspunkt, evt sætte et skånejob på, på sigt måske flexjob, hvem ved. Men ja, kommunerne er bestemt ikke glade for så meget som at høre ordet førtidspension, hvis man er under 40, men tænker også bare, at de jo indimellem virkelig er nødt til at gøre det, de så tit påstår, de vil, nemlig at se på den individuelle borger - og ikke at beslutte udfaldet allerede inden et eventuelt rehab.team møde.
MBH8900 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2016, 20:16   #14
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MBH8900 Se meddelelser
Det er sandt, ja. Men hvad end et ressourceforløb indebærer, så kan det jo risikere at vare op til 5 år, og det er jo slet ikke ideelt, særligt ikke, når jeg allerede har været i systemet i så mange år i forvejen.
Et af de "argumenter" - i mangel af bedre ord - jeg kunne bruge ved rehab.team for at få en FTP, ville være, at jeg har brug for en pause om ikke andet, bare ro og fred - ingen vilde krav at forholde sig til, og så se, om jeg kan komme mere til kræfter, så at sige, og så revidere FTP på et senere tidspunkt, evt sætte et skånejob på, på sigt måske flexjob, hvem ved. Men ja, kommunerne er bestemt ikke glade for så meget som at høre ordet førtidspension, hvis man er under 40, men tænker også bare, at de jo indimellem virkelig er nødt til at gøre det, de så tit påstår, de vil, nemlig at se på den individuelle borger - og ikke at beslutte udfaldet allerede inden et eventuelt rehab.team møde.
Hvis du går til kommunen og beder om ro får du sikkert et ressourceforløb uden indhold, så du kan få ro !
Hvis du siger til kommune at du gerne vil have pension for at kunne komme dig og komme tilbage til arbejdsmarkedet, er det 100 x 100 procent sikret at du på ingen måde kommer i betragtning til pension men i stedt skal udvikle dig i ressource forløb.

Pension er når alle muligheder for udvikling ER udtømte !
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2016, 20:32   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ang pension får at få ro...

Man kan kun tildele en pension med revurdering hvis borgeren opfylder ALLE de krav der er for en pension..

Så det argument kan du ikke bruge...enig med Kageøre...de vil højst tænkelig give dig et ressourceforløb uden indhold...hvis de kommer frem til at du har behov for ro og fred...

Det at man har haft en sag og været i systemet i lang tid...ja det er ikke noget godt argument...ihvertfald ikke et man kan bruge over for kommunen som de vil tage for gode vare...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension