K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-03-2013, 23:52   #11
kao1205
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2011
Indlæg: 80
Styrke: 13
kao1205 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
i herning henter man bare et stykke papir på kommunen og tager med til tandlæge, så går det automatisk, dejlig let, det enste der var er, at det må ikke koste over 10000 og det hele skal laves inden for en mdr.
sjovt de kommune tolker sgu som vinden blæser

i viborg får man også et stykke papir og man skal være startet inden en måned

koster det over 10.000 kr skal deres tandlæge konsulent vunder overslaget fra tandlægen og det er den biligste måde....

bare lige en fodnote her fra

kenneth
kao1205 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2013, 10:26   #12
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Question Kan jeg søge om tilskud?

Hej Alle

Jeg er en af de mange ledige fleksjobbere. Jeg er gift.
Kan jeg søge om dette tilskud?

Jeg har ikke været til tandlægen i lidt over 2 år, fordi vi ikke har råd.
Jeg har paradentose i både over og undermund. Mine tænder i overmunden flytter sig, og det er da også i overmunden det er værst.

Jeg gik til tandlæge hver 3. måned og fik stor tandrensning hver gang...

Jeg kan ikke forstå at læse/tolke lovgivningen som der er linket til tidligere.

__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2013, 10:43   #13
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af AAA Se meddelelser
Hej

Jeg har en veninde der er på kontanthjælp, og hun har nu brug for tandlægens hjælp, da hun har fået konstateret pardentose ! det kræver her til start nogle behandlinger med noget dybderensninger.. som er ret dyre

Jeg fortalte hende om den nye tandlægelov , den her mener jeg
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=144929
i mine øjne skal hun "bare" have et overslag fra tandlægen, hvilket hun også har fået

Hun kontakter kommunen og de beder hende om at søge enkeltydelse, det er jo ikke det hun søger ! to forskellige siger det samme til hende
Hvorfor skal det ikke være rigtigt, at de siger, hun skal søge enkeltydelse? Tror I har talt lidt forbi hinanden...
For § 81 og §82 i den lov, du henviser til bliver faktisk kaldt enkeltydelse.

Så har man en ydelse svarende til kontanthjælp og ikke kan betale tandlægeregningen, så må man søge.

Her er et ansøgningsskema:
https://www.borger.dk/Sider/handling...e-56ddb6582a1a

Har man ikke Nem-ID (nøglekort), så kan man printe ansøgningsskemaet ud på siden nede i bunden i højre side (på siden i den link).

mawebbro: Det kommer helt an på, hvilken ydelse du får. Får du en ydelse svarende til kontanthjælp, kan det være en mulighed....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2013, 11:12   #14
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Jeg får ledighedsydelse,,, ved ikke helt hvad det svare til :-)
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2013, 12:43   #15
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mawebbro Se meddelelser
Hej Alle

Jeg er en af de mange ledige fleksjobbere. Jeg er gift.
Kan jeg søge om dette tilskud?

Jeg har ikke været til tandlægen i lidt over 2 år, fordi vi ikke har råd.
Jeg har paradentose i både over og undermund. Mine tænder i overmunden flytter sig, og det er da også i overmunden det er værst.

Jeg gik til tandlæge hver 3. måned og fik stor tandrensning hver gang...

Jeg kan ikke forstå at læse/tolke lovgivningen som der er linket til tidligere.

desværer nej det gælder kun kh modtager, gik på kursus med en der spurte sb så skal du søge om enkel ydelse og der meget svært at få
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2013, 12:44   #16
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mawebbro Se meddelelser
Jeg får ledighedsydelse,,, ved ikke helt hvad det svare til :-)
Det må du finde ud af...

Fik du ledighedsydelse allerede inden januar 2013, så må du vel få den høje sats.

Fra januar 2013 får alle nemlig ledighedsydelse, når man er ledig fleksjobber, men forskellige satser.

Normalt kan man kun få enkeltydelse ved uforudset udgift, så hvis du får den høje ledighedsydelse, vil jeg næsten tro, at de vil sige, at du burde kunne spare op.. Men du kan få højst få et nej fra dem, hvis du søger... uanset hvad.

Så du ved bedst selv, hvad du har af ydelse, og om det er til at betale sig at søge osv...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2013, 23:14   #17
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej Curls
Hvorfor skal det ikke være rigtigt, at de siger, hun skal søge enkeltydelse? Tror I har talt lidt forbi hinanden...
For § 81 og §82 i den lov, du henviser til bliver faktisk kaldt enkeltydelse.
det er fordi kommunen blev ved med at henvise til den enkeltydelse hvor der skal udfyldes udførligt budget og andre økonomiske ting ..

I dag ville vi så lave brevet til kommunen hvor der vil blive søgt efter den nye lov ..
men hun prøvede en gang til lige EN sidste gang at ringe .. og efter adskellige uvidende kommune ansatte var der faktisk en der kender til den nye lov .. juhuu..
Så nu skal overslaget fra tandlægen bare sendes ind, og der bliver vurderet om det er kosmetisk det der skal laves .. det er det så ikke, og så skulle det køre .. er bare meget spændt på hvor lang til sagsbehandlingen tager ..
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2013, 23:20   #18
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mawebbro Se meddelelser
Hej Alle

Jeg er en af de mange ledige fleksjobbere. Jeg er gift.
Kan jeg søge om dette tilskud?

Jeg har ikke været til tandlægen i lidt over 2 år, fordi vi ikke har råd.
Jeg har paradentose i både over og undermund. Mine tænder i overmunden flytter sig, og det er da også i overmunden det er værst.

Jeg gik til tandlæge hver 3. måned og fik stor tandrensning hver gang...

Jeg kan ikke forstå at læse/tolke lovgivningen som der er linket til tidligere.

Hej

sikke en træls situation at stå i .. tænker på om du kender tandlægeskolerne ?
Jeg er tilknyttet den i århus, og har spurgt dem om pardentose dybderensning ..på min venindes vegne..og det gør de ved rigtig mange mennesker, måske det var en mulighed for dig ?

De fortalte mig det bedste er at få ens egen tandlæge til at skrive henvisningen, da det er de ansøgninger der bliver behandlet først..dem der kommer udenom tandlægen bliver også behandlet, men der kan nemt gå 1,5 år før patienten hører noget
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2013, 08:43   #19
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Mange tak for jeres svar. Jeg har fået ledighedsydelse siden 2008,(15794,,8) så det må være den høje.

Jeg tænker lidt at jeg vil høre tandlægen om de kan hjælpe med tandlægehøjskole.

og jeg vil da også forsøge en ansøgning, som nævnt, jeg kan højst få et nej.

Tak til jer
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥

Sidst redigeret af mawebbro; 22-03-2013 kl. 10:02.
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2013, 22:32   #20
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej

Lige en opfølgning herfra ..

Min veninde sendte jo en ansøgning ind om hjælp til pardentose dybderensning ..
og allerede i går var der svar .. rigtig dejligt

Hun er bevilget hjælp efter den nye lov .. kommunens tandlæge konsulent har vurderet det er helbredsmessigt vigtigt at hun får disse behandlinger for pardentosen

Det var så godt skrevet hendes brev fra kommunen med paragraffer og det hele, let læseligt og helt forståeligt !

Vi har så lige et enkelt spørgsmål mere ..

Kommunen har skrevet i bevillingen hvad de skal betale og hvad andel hun skal betale .. men er det tandlægen der skal lave 2 regninger udfra de skrevne beløb , eller hvordan foregår det ?
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Råd søges vedr. fejl i sagsbehandlingen hos jobcenter mookmik Alt det andet 16 07-07-2013 15:15
Råd søges. ASS. DahlDK Alt det andet 4 11-03-2013 13:17
Råd søges vedr. ændring af dato til møde sidst i december 2012 mookmik Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 03-03-2013 22:08
Gode råd søges vedr. LAFS etc. isteen Alt det andet 25 26-09-2010 15:54
Gode råd vedr. jobtræning søges.... Yasmin Jeg er kommet i praktik. 4 13-06-2009 13:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension