K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2010, 09:02   #1
Flower
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2010
Indlæg: 67
Styrke: 15
Flower er ny på vejen
Super K10-søger, kom lige her...

Jeg er ikke skide gode venner med den søgefunktion, der er på siden, så er der nogen der har tid til at hjælpe mig med at finde en tråd om, hvilke tiltag der skal til efter at have fået tilkendt fp... - Feks Fagforening, pensionskasse, andet?
PFT Flower
Flower er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 10:29   #2
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Hej!

Gå ind på din fagforening med brevet om at du er tilkendt FP. De sørger for du overgår til pensionist medlemsskab. (Min fagforening har en pris på 50,- mrd for en sådan). De afmelder dig også A-kassen. I mit tilfælde fik jeg også et engangsbeløb fra den forsikring jeg har gennem fagforeningen.

Omkring private pensionsordninger skal du kontakte hver enkelt selskab og høre hvordan det forholder sig og hvad du skal gøre hos netop dem. Hvis du er medlem af Industriens Pension, har du muligvis ret til en invalidesum + løbende udbetaling af invalidepension.

Du kan også få et "mimrekort" som giver rabatter visse steder. Fås ved henvendelse på kommunen.

Har du et stort forbrug af medicin, kan du gennem lægen søge kronikertilskud.

Måske andre ved mere!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 11:03   #3
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peppe Se meddelelser
Hej!

Gå ind på din fagforening med brevet om at du er tilkendt FP. De sørger for du overgår til pensionist medlemsskab. (Min fagforening har en pris på 50,- mrd for en sådan). De afmelder dig også A-kassen. I mit tilfælde fik jeg også et engangsbeløb fra den forsikring jeg har gennem fagforeningen.

Omkring private pensionsordninger skal du kontakte hver enkelt selskab og høre hvordan det forholder sig og hvad du skal gøre hos netop dem. Hvis du er medlem af Industriens Pension, har du muligvis ret til en invalidesum + løbende udbetaling af invalidepension.

Du kan også få et "mimrekort" som giver rabatter visse steder. Fås ved henvendelse på kommunen.

Har du et stort forbrug af medicin, kan du gennem lægen søge kronikertilskud.

Måske andre ved mere!
det er en god ide at tage kontakt til fagforeningen. så deres rådgiver kan sætte tid af til rådgivning..

da de går ind og rådgiver og udføre indkaldelse af de beløber, som er nævnt af peppo. efter at kommunen har afslutte deres del.

er der efterfølgende tidligere arbejdsskadesager som skal åbnes igen. står de også for den del.

så skal du kontakte boligsikringen for regulering af lejen( hvis du bor til leje), og ikke mindst skat..

og så har du mulighed for at blive i faglige klub eller melde dig ud.. men mit råd er at blive. for så har du mulighed for at de kan tager de fremtidige sager op. hvis du skulle gå hen og få problemer..

og sidst men ikke mindst, er det nok et link som dette, du også efterlyser:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...nsionist+rabat

Sidst redigeret af maja-bell; 19-11-2010 kl. 11:10.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har det super godt nu. KatrineB Alt det andet 3 08-05-2010 15:34
super behandling fra kommunen tbk Din historie 9 17-08-2009 21:17
Søger flex og lige pludselig er man ikke berettiget til noget anicegirl Dit og Dat 1 18-06-2008 15:58
Super møde idag. Maj-Britt At søge førtidspension 3 07-03-2008 11:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension