K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-03-2011, 10:43   #1
mor2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2009
Indlæg: 75
Styrke: 15
mor2 er ny på vejen
Håber at ALLE vil bruge 2 min. på denne tråd

Hej Alle

Jeg har været så heldig at få revalidering og sidder nu og skriver projekt om retssikkerhed ved udlicitering af ressourceprofiler (når andre aktører laver dem)

Jeg har et spørgsmål til dig der har fået lavet en ressourceprofil hos en anden aktør.

Spørgsmålet handler om følelser, ikke om hvordan det reelt var.

Hvordan var din følelse af retssikkerhed da du fik lavet en ressourceprofil hos en anden aktør. ??

Mange mange tak
mor2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 10:59   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
min ressourceprofil blev startet hos anden aktør og derefter af en sagsbehandler i kommunen. i forbindelse med arbejdsprøvning
den bedste tid i de 3 år jeg har været i systemet, har netop været hos anden aktør

Mener dog ikke der kan træffe beslutninger udfra en ressourceprofil, der er lavet af anden aktør
der skal en sagsbehandler indover fra kommunen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 11:06   #3
mor2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2009
Indlæg: 75
Styrke: 15
mor2 er ny på vejen
Efter lovændring i 2009, kan man godt


Spørgsmål til Inger Støjberg
Ministeren bedes oplyse, hvorvidt det er tilladt for anden aktør at udarbejde ressourceprofiler i forbindelse med sygedagpengesager, eller om det udelukkende er en myndighedsopgave, som kommunen må varetage. Såfremt det er ministerens opfattelse, at anden aktør har ret til at udarbejde ressourceprofiler, bedes ministeren gøre for, hvor ministeren finder lovhjemmel hertil, samt hvilke forudsætninger der eventuelt skal være til stede for, at en sådan myndighedsdelegering er gyldig?”
Endeligt svar
Kommunen kan med hjemmel i sygedagpengelovens § 19 overlade det til anden aktør at udarbejde en ressourceprofil i en sygedagpengesag bl.a. som led i sagsbehandlingen og vurderingen af, om der skal gives en aktiv indsats i henhold til syge-dagpengelovens § 15, eller i forbindelse med vurdering af om sygedagpengene kan forlænges, jf. sygedagpengelovens kapitel 9
mor2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 12:23   #4
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
I 2007 lavede en privat aktør grundinterview til RP, et per timer om ugen i 2 måneder. Det var under omstændighederne en god oplevelse, der var tid nok til at lytte og en venlig omsorgsfuld socialrådgiver.
Efter RP gik tilbage til jobcenter er alt rodet, vedhæfte oplysninger og rent makværk.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 13:58   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har været igennem 2 forløb hos anden aktør, samme konsulent begge gange.
Første forløb gik ud på, at de skulle hjælpe mig med at finde et fleksjob, dette lod sig ikke gøre.

Andet forløb gik ud på, at afklare mig i henhold til fleks/fp, ved hjælp af en 3 måneders praktik.

Men det var kommunens sb, der lavede min rp.

Mine 2 forløb hos anden aktør var det bedste, der skete i min næsten 15 år lange sag.

Med sine 2 rapporter (en fra hvert forløb) formåede han (konsulenten fra anden aktør), at rydde op i div. løgnehistorier og misforståelser, som kommunen havde brugt til, at forkludre min sag.

Hm skylder jeg stor tak for, at jeg igen begyndte, at tro på andre mennesker.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 17:57   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mor2 Se meddelelser
Efter lovændring i 2009, kan man godt


Spørgsmål til Inger Støjberg
Ministeren bedes oplyse, hvorvidt det er tilladt for anden aktør at udarbejde ressourceprofiler i forbindelse med sygedagpengesager, eller om det udelukkende er en myndighedsopgave, som kommunen må varetage. Såfremt det er ministerens opfattelse, at anden aktør har ret til at udarbejde ressourceprofiler, bedes ministeren gøre for, hvor ministeren finder lovhjemmel hertil, samt hvilke forudsætninger der eventuelt skal være til stede for, at en sådan myndighedsdelegering er gyldig?”
Endeligt svar
Kommunen kan med hjemmel i sygedagpengelovens § 19 overlade det til anden aktør at udarbejde en ressourceprofil i en sygedagpengesag bl.a. som led i sagsbehandlingen og vurderingen af, om der skal gives en aktiv indsats i henhold til syge-dagpengelovens § 15, eller i forbindelse med vurdering af om sygedagpengene kan forlænges, jf. sygedagpengelovens kapitel 9
Anden aktør må gerne udarbejde men IKKE træffe afgørelser. Det er kommunens opgave at træffe.

Hvis du ikke allerede er klar over det, så har Ankestyrelsen jo afgjort, at anden aktør ikke må træffe afgørelser. Det har været meget i medierne. Blandt andet Randers kommue er af ministeren blevet bedt om at tage sagerne frem igen og gøre det om. Det gælder også andre kommuner. Det er altid kommunen som myndighed har kompetencen til at vurdere og afgøre ud fra oplysninger. Det står i loven. Et firma som anden aktør er kun betalt af jobcentret til at udføre nogle opgaver for dem. Men selve afgørelser, her er det kommunens ansvar.

Der er forskel på at udarbejde en ressourceprofil og at afgøre noget ud fra en ressourceprofil.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 21:32   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Præcis, curls, der er netop den forskel -og den syns jeg er vigtig at holde sig for øje

På den måde at forstå: vil du fortælle konsulenten som reelt set, kan være din tidligere fiskehandler! -ALT hvad der er foregået i dit liv?

Personlig kan jeg kun svare:NEJ, det vedkommer INGEN hvordan jeg lever mig liv, punktum, slut, prut, finale

Der er INGEN udover min læge fx der har ret til at vide hvordan jeg "prutter"() for jeg skal ikke have udbassuneret i hele byen -og måske ved middagsselskaber, hvordan det sker!

Tilgiv mig, men jeg er præget af en tidligere ????(for vedkommende ville ikke give sig til kende!) anden aktør men denne person kunne da liiiiige fortælle en ting eller to om vores datter som vi ABSOLUT ikke har fortalt nogen som helst, udover dem som SKAL vide det!

Var vi lige chokerede og vrede, ikke mindst

Vi burde have anmeldt vedkommende(vi blev faktisk også opfordret fra officiel side) men havde helt sikkert andre vigtige ting at tænke på!

Men jeg glemmer ALDRIG følelsen!

Retssikkerhed, det var sørme et fint ord
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 09-03-2011 kl. 01:47.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Op på dupperne i denne tråd Maj-Britt Dit og Dat 2 17-03-2008 00:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension