K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2011, 07:56   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Men den gang sagde hun, at der intet lå til hinder for, at mine forældre betalte min gæld ud. OM der er kommet nye regler i dag ved jeg ikke.

Omvendt - og som jeg har fortalt før herinde, så sagde kommunen da heller ikke noget til at mine forældre betalte alle mine psykologbehandlinger, og det var IKKE småpenge, det løb jo op i hvad man får at leve for på kontanthjælp i en årerække.
Men ok, der sparede de jo så også selv pengene.
Spørgsmålet er jo bare, om du var heldig, at have en sb med en god portion sund fornuft og et ordentligt menneskesyn, eller om loven reelt er/var skruet sådan sammen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2011, 09:58   #12
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Jeg kan desværre ikke rigtig hjælpe med det lovmæssige i det, fra kommunens side.

Jeg stod (står) dog i samme situation ved det at jeg har modtaget 30000kr da min fraseparerede mand er gået bort.

Jeg ringede først til min advokat som sagde at jeg gerne må betale gæld ud!

Jeg har kontakten kommunen og de har bare ikke svaret mig!! Så jeg tog sagen i egen hånd! Besluttede at om nogen må en advokat da vide hvad han taler om!!

Tog de 8000kr og bruge på vintertøj og støvler til børnene og jeg, og resten har jeg betalt 2 lån ud med!

Så må kommunen jo gøre hvad de har lyst til! JEG har overholdt min oplysningspligt! De har bare ikke ville kommentere, og jeg holder mig derfor til min advokats råd!

Modigt, dumdristigt, ved det ikke, men nogle gange må man altså bare handle ud fra bedste overbevisning og i dette tilfælde føler jeg at jeg har gjort hvad jeg kunne! Og jeg har da min advokat i ryggen!
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2011, 11:47   #13
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Tjek de regler, du er underlagt som kontanthjælpsmodtager. Så vil du ikke være i tvivl om, hvad du bør, skal og er forpligtiget til at gøre.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2011, 12:21   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Spørgsmålet er jo bare, om du var heldig, at have en sb med en god portion sund fornuft og et ordentligt menneskesyn, eller om loven reelt er/var skruet sådan sammen.
Omvendt, så har man så oplyst det, præcis som man en gang om året skriver under på, at man vil, såfremt der sker 'noget nyt'....
Andet kan man jo ikke gøre. Og så må den der sidder i stolen, så finde ud af hvad der er lovligt og hvad der ikke er - ellers må de spørge nogen der ved det, hvis ikke de selv gør.

Hvis man ville gå helt ned i detaljen med lovgivningen, så kunne man jo bare have fået sin gave på fx 30.000 kr i 3 bidder og på den måde have holdt sig på de 10.000 kr og hver gang have afdraget med 10.000 kr. Indtil alle 30.000 kr var faldet. Det er da fuldt lovligt, men for mig ikke så moralsk korrekt, at jeg selv ville benytte den....og dog? Aner det faktisk ikke, det ville nok komme an på hvad sagsbehandler og/eller SKAT ville sige til det....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2011, 13:04   #15
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Tjek de regler, du er underlagt som kontanthjælpsmodtager. Så vil du ikke være i tvivl om, hvad du bør, skal og er forpligtiget til at gøre.
hvor finder jeg dem?
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2011, 15:27   #16
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Din sagsbehandler registrerer alt, hvad der går ind på din konto og jeg er næsten sikker på, at kommunen ser sig selv som førsteprioritet og de er fuldstændig ligeglad med din bankgæld. De ser bort fra de første 10.000 kr, de resterende 20.000 kr bliver modregnet din kontanthjælp.

Du har altså 20.000 kr til at forsørge dig selv.
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2011, 16:21   #17
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
"....Desuden havde han forinden brugt 30.000 kroner på at betale af på et boliglån. Men ifølge kommunen må man ikke bruge sine penge på at betale til dem man skylder - ikke hvis man vil have kontanthjælp i hvert fald."

http://folketidende.dk/kommune-naegt...-kontanthjaelp
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2011, 18:41   #18
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Mit bedste råd er: Skriv en mail til din ydelsessagsbehandler, fortæl, at du er blevet tilbudt en gave på 30.000kr, som er øremærket til at betale din gæld i banken, om du må modtage dem, uden at blive modregnet i kontanthjælp.

Afvent evt. svar, som er langt det bedste at gå ud fra, istedet for diverse gæt.

Får du ikke svar indenfor, skal vi sige, 3 uger, så modtag dem, på en måde så de går direkte ind på din gæld, og ikke passerer din almindelig konto, for så har du oplyst kommunen og har derved handlet i god tro, samt at du ikke reelt har haft pengene mellem hænderne, og derved kunne have valgt at leve for dem.
Og så skulle der ikke være problemer. Men mon ikke de svarer??
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2011, 19:10   #19
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Jeg kontaktede SB som vendte tilbage til mig at hun havde videresendt det til ydelseskontoret og det er nu 24 dage siden.... Det falder mig en anelse længe!

Jeg har i mellemtiden fået en opfølgningsseddel hvor jeg skal skrive under på at jeg vil oplyse kommunen, skulle der ske ændringer i mit liv, og skrev med god samvittighed under da jeg havde oplyst ændringen. Skrev det og påtegnede at jeg stadig intet havde hørt!

Så jeg regner med at de råber højt en dag hvis de synes....
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2011, 21:13   #20
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Ja, du kan sagtens skrive under med god samvittighed
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Formue/kontanthjælp. Tommy47 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 05-02-2013 00:04
Kontanthjælp - max formue 10.000,- Mulle83 Alt det andet 10 16-11-2012 19:18
Kontanthjælp og formue Bonni87 Alt det andet 3 15-05-2012 11:46
formue vs kontanthjælp kandelsdorff Alt det andet 14 14-02-2012 14:41
kontanthjælp og formue Dep Alt det andet 7 11-01-2012 00:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension