K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-04-2023, 09:09   #1
Intence
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2010
Lokation: Holbæk
Indlæg: 24
Styrke: 14
Intence er ny på vejen
Arbejde som vikar

Hej Alle I kloge mennesker

Jeg er fleksjobber (2015) og er ansat i et et fleksjob. Jeg har en bevilling på 6 timer/uge.
Jeg arbejder som kirkesanger, og min leder havde et hyr med at få stillingen anerkendt hos min kommune, da jeg får et honorar og ikke en timeløn. Det er så lavet om, så der på min ansættelseskontrakt står en timeløn.

Arbejdet har ikke et fast timetal.

Og min fleksjobkonsulent mener bestemt, at jeg skal tage flere timer. Det er bare ikke så let at så min arbejdsplads til at oprette flere begravelser

Jeg får tilbudt en del vikartimer i andre kirker og kapeller. Men lønnen modregnes i stedet for at tælle som timer.

Da jeg talte med min fleksjobdame om det var hendes svar at

"Man jo ikke kunne arbejde som vikar"

Er der NOGEN måde at komme omkring dette på?
Intence er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2023, 14:46   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Først det vigtigste Intense, af alt........

Man taler aldrig med sagsbehandlere, jobkonsulenter etc, man skriver sammen.

Man tager aldrig til tvungne møder med kommunen, jobcentre, etc uden en Bisidder, man SKRIVER sammen.

Så undgår man private holdninger, slet skjulte trusler osv osv. Kommunen er at betragte som din juridiske modstander, med modsat rettet interesser

Læs denne tråd: https://www.k10.dk/showthread.php?t=24667

Samt her: http://forum.sociale-rettigheder.dk/post5260.html

""Kære Oliver14,

Som fleksjobber har man pligt til at udnytte sine arbejdsmuligheder i det omfang det er realistisk - i henhold til visiteringen til fleksjob. Rådighedsbestemmelserne for ledige fleksjobbere fremgår b.la. af lov om aktiv socialpolitik § 75. Jeg indsætter bestemmelsen nedenfor.

Såfremt vikararbejde kan forenes med de timer du kan stå til rådighed, vil jeg anbefale at du aftaler nærmere herom med din bopælskommune. Visitering til fleksjob udelukker ikke vikaransættelser, hvis dette kan forenes med din visitering og timeantal.

De bedste hilsner

Louise Schelde Frederiksen

§ 75. En person, der modtager ledighedsydelse, skal aktivt udnytte sine arbejdsmuligheder for at opnå fleksjob. Personen skal
1) være aktivt jobsøgende, herunder registrere alle jobsøgningsaktiviteter i en joblog på Jobnet, jf. dog stk. 5,
2) deltage i opfølgningssamtaler efter § 74 c i denne lov, samtaler om rådighedsvurderinger, individuelle kontaktsamtaler (jobsamtaler) efter § 73 a i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats og møder i rehabiliteringsteamet efter § 9 i lov om organisering og understøttelse af beskæftigelsesindsatsen m.v.,
3) tage imod et rimeligt tilbud om fleksjob,
4) tage imod rimelige tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, medmindre personen i medfør af § 21 f i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats om en mindre intensiv indsats ikke er forpligtet til at tage imod tilbud, eller andre tilbud, der kan forbedre mulighederne for at få arbejde,
5) deltage aktivt i rimelige tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller andre tilbud, der kan forbedre mulighederne for at få arbejde, og
6) lægge sit cv i Jobnet efter § 73 d i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, senest 3 uger efter personen har opnået ret til ledighedsydelse, og deltage i cv-samtaler efter § 73 e i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

Stk. 2. Opstår der tvivl om en persons rådighed, skal kommunen afprøve denne. Det kan ske ved at anvende tilbud efter kapitel 10 eller 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

Stk. 3. Stk. 1, nr. 1, 3 og 4, gælder dog ikke, hvis den pågældende har en rimelig grund til ikke at udnytte sine arbejdsmuligheder, jf. § 13, stk. 7 og 8.
Stk. 4. Stk. 1, nr. 6, gælder dog ikke, hvis personen ikke står til rådighed for et fleksjob i en periode, som jobcenteret vurderer vil vare mere end 1 måned, fordi personen er omfattet af § 13, stk. 7, nr. 2 eller 4-6. Når personen igen står til rådighed for et fleksjob, skal den pågældende snarest muligt, dog senest efter 3 uger, lægge sit cv i Jobnet, og jobcenteret skal have afholdt en cv-samtale, jf. stk. 1, nr. 6.

Stk. 5. Jobcenteret kan fritage en person for at registrere alle jobsøgningsaktiviteter i en joblog på Jobnet, jf. stk. 1, nr. 1, hvis det vurderes, at det enten ikke er muligt eller er meget vanskeligt for personen på grund af den pågældendes nedsatte fysiske eller psykiske funktionsevne m.v. Jobcenteret og personen skal aftale, hvordan den pågældende i stedet skal dokumentere sine jobsøgningsaktiviteter.


Til orientering:
https://www.google.dk/search?q=i+fle...client=gws-wiz

Held og lykke med din situation

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-04-2023, 18:21   #3
Intence
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2010
Lokation: Holbæk
Indlæg: 24
Styrke: 14
Intence er ny på vejen
Tak

Mange tak for hjælpen
Intence er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension