K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2016, 02:31   #1
Intence
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2010
Lokation: Holbæk
Indlæg: 24
Styrke: 14
Intence er ny på vejen
Mindre i boligsikring fra 1.1.16?

Er der nogen, der kan svare mig på hvorfor jeg er gået markant ned i boligsikring 1.1.16? Jeg er fleksjobber og har kun været det siden 1.10.15.

Jeg ved at det var bøvl med udbetalingerne og jeg har selv fået et af de mystiske beløb med stjerne på (dem har I nok hørt om?). Men selv om det beløb bliver fjernet og jeg går ind og beregner min boligsikring er den stadig ca 700 kr mindre end det jeg fik før.
Da jeg fik mit fleksjob kontaktede jeg straks Udbetaling DK og har i slutningen af 2015 fået flere breve hvor de har en beregning af min boligsikring. Efter 1.1.16 er beløbet ændret, og når jeg forsøger at få kontakt med Udbetaling DK får jeg en sludder for en sladder og besked om at jeg vil modtage en ny beregning i løbet af et par dage (jeg har ikke set noget endnu). Og endnu værre er det når jeg henvender mig skriftligt... jeg har ikke engang modtaget kvittering for modtagelse af mine henvendelser selvom jeg har udbedt mig det flere gange.

Jeg ved at der var snak om at pensionister ville gå ned i støtte. Og at mange kontanthjælpsmodtagere rammer loftet og derfor heller ikke får det samme. Men jeg er i tvivl om hvor jeg selv er i alt dette som fleksjobber?
Intence er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2016, 08:50   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at det er pga dit ændrede indtægtsgrundlag. Det beregnes jo efter årsindkomst, og da du ikke var i fleksjob hele sidste år, betød det måske mere i boligsikring, end du vil kunne få når du hele året er i fleksjob.

Prøv at gå ind og lav nogle beregninger ud fra din årsindtægt i 2015 og så i 2016, ud fra at du fortsætter med din nuværende indtægt.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2016, 11:05   #3
Intence
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2010
Lokation: Holbæk
Indlæg: 24
Styrke: 14
Intence er ny på vejen
Det ville jeg synes var meget mystisk. Med mindre de har lavet noget om 1.1.16.

For da jeg henvendte mig da jeg fik fleksjobbet fik jeg at vide, at med den indkomst ville min boligsikring ikke blive påvirket. Og jeg har to breve og en udregning med den nye indkomst hvor der står at boligsikringen er uændret (og altså 700 kr højere end beregneren udregner nu)
Intence er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2016, 13:39   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Man kan ikke altid stole helt på beregneren, der må være andre ting der påvirker den også. Når jeg bruger beregneren viser den haller ikke det jeg reelt får, så du må skrive til dem hvis du har fået udbetalt mindre, og bede om en beregning.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2016, 14:42   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det var boligydelse, man ville røre ved - fpere før 2003 og folkepensionister.

Prøv at kontakte Udbetaling Danmark. De kan gå ind i lige netop din sag.

Måske du kan se grundlaget for din beregning i det boligstøttebrev Udbetaling Danmark udsendte sidst i januar - i e-boks eller brev med ben på, hvis du er fritaget for e-post.

Sidst redigeret af stampe; 26-02-2016 kl. 14:45.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2016, 16:42   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
De regner jo bla efter husstandsindkomst, og boligsikringen 1.1.16 er på baggrund af de tal de får oplyst for 2016. Og her kommer fleksjobbet nok ind.
Hvis du tjener mere ved at have et fleksjob vs før du havde et fleksjob. Så kan du alene dér, se forskellen, og dermed hvorfor.

Alle jeg kender der har fået fleksjob, er gået ned i boligsikring. Så det kan jo være det også er derfor, det er sket i denne sag....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2016, 18:34   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan selv rette din indtægt og evt. fradrag på skat.dk, hvis den ikke er korrekt
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension