K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-07-2016, 08:51   #41
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Vasen

Mit var slet ikk negativt ment

Men ingen er ens og heller ikke folks situationer.,

Så som jeg skrev hvad er rigtig for mig - behøver ikke være bedste løsning for andre . Derfor bla nævnede jeg det med uvildig rådgiver ..

Eller en anden form for rådgivning hvor mAn får kigget mulighederne igennem.

Jeg sparer KUN op eller mest op fordi jeg ved jeg kun får grundbeløbet pga gemalen og det kan jeg ikkd leve med . Kan bedst li ikke være afhæning
Og mht gf . Det er der mange meninger om -om det er fair at blive modregnet ..det vil jeg afholde mig fra at skrive noget om da det ik var emnet.

Men fordi man selv tænker på sin alderdom kan man nu sagtens være lykkelig .

Trækker mig fra tråden nu . Men håber for trådstarter vedkomn finder den rigtige løsning .


Rigtig god tirsdag derude og go sommer

Stribe ftp

Sidst redigeret af stribe; 05-07-2016 kl. 09:08.
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2016, 21:21   #42
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Som sagt tidligere er ratepension en rigtig dårlig ting at indbetale til, med mindre man betaler topskat.
Gør man ikke det skal man finde en anden måde at spare op til pension.
Ved indbetaling til ratepension med en lav skatteprocent får man kun denne procentsats (typisk 36-37 procent ) i "rabat"
Til gengæld skal man betale 60 procent i skat når den udbetales.
Mange tak KageØre for du flere gange har nævnt, at det ikke kan betale sig at opspare på ratepension, for man bliver trukket 60% ved udbetaling. Den påstand fik mig til at kontakte mit pensionsselskab.

Det passer IKKE i mit pensionsselskab, at jeg bliver trukket 60% i skat.

Pensionsselskabet trækker 40% skat ved løbende udbetaling af ratepension. Men krævede jeg Ratepensionen ophævet og udbetalt før tid, bliver der trukket 60%.

Jeg fandt også ud af, at i den TAE forsikring jeg er tilkendt, betaler mit pensionsselskab bidrag-fri præmie på min ratepension. Det var jeg ikke klar over at de gjorde, så takker for dit "puf".

Deres indbetaling (andel) giver desværre ikke fradrag.
Deres indbetaling og min indbetaling 52.400 kr. er over den max grænse der må indbetales på ratepension, så derfor overfører mit pensionsselskab overskydende beløb til en "Livslang pensions konto".

Indbetaling på Livslang pension giver ikke fradrag, og der trækkes 40% skat ved udbetaling. (+ 30% brutto modregning i folkepensions tillæg)

Derfor vil jeg nok reducere min indbetaling på ratepension i fremtiden, og i stedet for starte en alderspension opsparing på Nordnet, hvis jeg får tillid til dem.


Afslutningsvis vil jeg tilføje til en anden i debatten, der udtrykte sin misundelse og at nogle kunne opspare og andre måtte kæmpe for at få sin ftp til at række til dagen.

Jeg kan sige, at jeg er glad for at bo i provinsen, da jeg næppe ville kunne få min pension til at række i København, hvis jeg ikke var så heldig at have fået tilkendt TAE.

Misundelig er jeg på dem, der kan bruge penge mens de lever.

M.v.h. Mr X
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension