K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-04-2013, 14:22   #11
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg ville ikke turde, det er mange penge der kan stå på spil.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2013, 14:24   #12
whc
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Indlæg: 11
Styrke: 0
whc er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Måske når du spørger ydelsesservice, men spørger du kontrolgruppen så får du nok et andet svar.

Hvis du så programmet socialt bedrageri, der bliver det lagt til grund at hun ikke er reelt enlig fordi at hun låner kærestens bil, derfor vil jeg være meget forsigtig med det.
Hvilken kontrolgruppe? Hvordan kommer jeg i kontakt med dem?
whc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2013, 14:43   #13
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af whc Se meddelelser
Hvilken kontrolgruppe? Hvordan kommer jeg i kontakt med dem?
Du ringer til kommunen, og spørger efter kontrolgruppen... ( kontrolgruppen er dem der knalder folk for socialt bedrageri )

Det er jo fordi, at i begge står som reelt enlige, at det kan komme til at koste jer dyrt, hvis de vurderer jer som samboende ( selv om i bor hver for sig ). De vurderer jo ud fra om i har et samliv, og der kan en fælles bil / udlån af bil være en afgørende faktor.

Jeg ville ikke turde gøre det.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2013, 15:08   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ok ja, som jeg skrev er der ingen problemer hvis i er registrerede partnere/kærester.
Er i ikke, så bliver det måske farligt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2013, 17:17   #15
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
Jeg turde heller ikke gøre det uden forudgående individuel vejledning fra kommunen.

Hvis kommunen siger, at det er der ikke noget problem i, så husk endelig, at få det på skrift, så I ikke efterfølgende kan få "håret i postkassen".
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2013, 22:25   #16
whc
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Indlæg: 11
Styrke: 0
whc er ny på vejen
Bor for resten i Københavns kommune, har de sådan nogle kontrolgrupper her, er det ikke kun i mindre byer?

Ja er også bekymret for det kan have økonomiske konsekvenser, ser om jeg kan få noget på skrift i morgen, eller få fat i kontrolgruppen.
whc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2013, 08:47   #17
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Der er stor sandsynlighed for at I bliver anset som et par og dermed ikke reelt enlige, hvis I har økonomisk fællesskab over en bil.

Det betyder at alle enlig tilskud ryger hvis der er børn, at boligsikringen ryger samt at hun mister en pæn bid af sin førtidspension.

Så det kan blive en rigtig dyr bil.

Det vil være billigere at finde en gammel dyt til 5-6000 med halvandet år til syn, og så betale den kontant... Faktisk vil I have råd til en hver, for det beløb I mister ved ikke at være reelt enlige mere.

Bare det at man spiser sammen og handler fælles ind, er nok til at man kan miste de ydelser, de er enormt skrappe..

Man kan sagtens finde den slags biler.. det er den måde jeg har haft bil på i årevis.

Men de ligner naturligvis ikke nye biler.

http://www.faaborgmidtfyn.dk/borger/...t-vaere-enlig/

Her er bil og fælles gæld netop nævnt som en grund til ikke at blive betragtet som reelt enlig mere..
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 19-04-2013 kl. 08:52.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2013, 08:56   #18
whc
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Indlæg: 11
Styrke: 0
whc er ny på vejen
Men lad os nu sige det ikke er en kæreste, men en god ven man vil have en delebil sammen med, så er det vel ikke nogen problemer, eller evt. et familie medlem?
whc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2013, 08:58   #19
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Ens famile f.eks må gerne købe en ekstra bil, og så låne den til dig - så bliver du skrevet på som bruger og betaler automatisk forsikring og vægtafgift.

Er den ikke købt kontant, er det så familien der betaler afdrag samt hæfter for lånet.

Så længe du er på kontanthjælp ville jeg vælge 5000,- kontantskøb modellen, og så købe bil på afbetaling når du f.eks er tilkendt fleks..
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 19-04-2013 kl. 09:01.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2013, 09:04   #20
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af whc Se meddelelser
Men lad os nu sige det ikke er en kæreste, men en god ven man vil have en delebil sammen med, så er det vel ikke nogen problemer, eller evt. et familie medlem?
På nær hvis det er et familiemedlem....så vil det stadig give problemer...

Kommunen er fuldstændig ligeglad med om det er en ven eller en kæreste...

Sålænge du kan have et forhold til denne person...så vil det kunne give problemer...også selv om det er en fra samme køn...

Det har lige været i tv...om en mand der boede i samme hus med en anden mand...en ven....og kommunen sagde at sålænge der overhoved var en mulighed for at de kunne have et forhold...ja så er det sådan de tænker...

Så hvis i skal gøre noget...så få det på skrift fra kommunen at det er i orden det i gør....så i ikke kommer i klemme...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Familie modtager 100 mio om året i kontanthjælp supersus Politik og Samfund 7 13-09-2012 08:45
Modtager du hjemmehjælp i Kbh.s Komm.? Carmen Alt det andet 29 01-04-2011 11:32
Stadig flere modtager kontanthjælp Webmaster K10 Nyheder 0 30-06-2010 20:20
Syg KH modtager beder om hjælp... Kayel Alt det andet 39 16-07-2009 20:37
Aktindsigt - hvem som modtager Miz Dit og Dat 3 30-04-2009 14:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension