K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-06-2009, 19:23   #1
Psychocowboy
Elsker at være her på K10
 
Psychocowboys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Indlæg: 72
Styrke: 16
Psychocowboy er ny på vejen
Partshøring, stop af DP

Pludselig vælter der breve ind af døren til partshøring fra kommunen og idag kom så bomben, stop af sygedagpenge med partshøring.
Jeg aner ikke hvad årsagen er til det. Jeg var lige startet i et eksternt afklaringsforløb. Mit eneste bud er at det er pga. udtalelsen fra min læge om at min tilstand er varig og at et flexjob vil være realistisk.
Nå men mine spørgsmål er så:
1) Hvorfor stopper sygedagpengene?
2) Hvad skal jeg gøre med det partshøring?
3) Hvad sker der så fra kommunens side, hvordan foregår det?

Jeg håber i kan hjælpe med lidt svar.

På forhånd tak
__________________
Psychocowboy
Førtidspensionssøgende

"Nobody realizes that some people expend tremendous energy merely to be normal." ~ Albert Camus
Psychocowboy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 19:33   #2
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 18
AnnetteH er rigtig godt på vej
Stop af dp

Hej

Svært at svare dig ud fra de få oplysninger men.....

Der skal stå i brevet hvorfor de stopper dagpenge udbetalingen.
Partshøring, er det fordi der er søgt førtidspension eller hvad ?
Kan klart anbefale dig at søge aktindsigt i din sag, der skulle være en formular her inde du kan bruge.

Hvorlænge har du været på sygedagpenge, for det kan jo selvfølgelig være max grænsen du har nået.

fortæl lidt mere, det vil give en bedre hjælp.

Annette
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 19:36   #3
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Hej og velkommen til

Jeg tror denne side vil besvare de fleste af dine spørgsmål, og muligvis give nogle nye.
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Men jeg vil anbefale dig at læse siden, derefter ved jeg at der står en flok klar til at svare på dine spørgsmål.

Men lige hurtigt
1) Hvorfor stopper sygedagpengene?
Muligvis fordi du har været syg i 52 uger plus 2 * 26 uger, men de må ikke stoppe dem med mindre der ligger en plan for hvordan du bliver selveforsørgende

2) Hvad skal jeg gøre med det parthøring?
Komme med dine kommentar og klage over deres afgørelse

Ej AnnetteH du er for hurtig
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011

Sidst redigeret af jsn; 18-06-2009 kl. 19:37. Årsag: Kommentar til AnetteH
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 20:43   #4
Psychocowboy
Elsker at være her på K10
 
Psychocowboys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Indlæg: 72
Styrke: 16
Psychocowboy er ny på vejen
Der står at såfremt afklaringsforløbet ikke kan gennemføres vurderes det ikke at kunne nås indenfor forlængelsesperioden (af sygedagpengene).
Betingelserne for sygedagpenge vurderes ikke længere opfyldte, hvorfor der påtænkes stop af sygedagpengene.
Der står intet om indledt pension eller hvorfor der er partshøring.
Jeg har (iflg. kommunen) vist været på sygedagpenge i ca 2 år dvs jeg har fået forlængelser.
De henviser til paragraf 7a og vurderer at der er behov for yderligere foranstaltninger for at afklare arbejdsevne, iværksættelse af arbejdsprøvning.

Jeg synes de kører i ring, vil stoppe sygedagpengene og arbejdsprøvning fordi de ikke mener min sag kan nås afklaret, men samtidig siger de at der er behov for at afklare arbejdsevne, iværksættelse af arbejdsprøvning.
__________________
Psychocowboy
Førtidspensionssøgende

"Nobody realizes that some people expend tremendous energy merely to be normal." ~ Albert Camus
Psychocowboy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 20:51   #5
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Psychocowboy Se meddelelser
De henviser til paragraf 7a og vurderer at der er behov for yderligere foranstaltninger for at afklare arbejdsevne, iværksættelse af arbejdsprøvning.

Jeg synes de kører i ring, vil stoppe sygedagpengene og arbejdsprøvning fordi de ikke mener min sag kan nås afklaret, men samtidig siger de at der er behov for at afklare arbejdsevne, iværksættelse af arbejdsprøvning.
Har klippet lidt ind fra den anden side..

Citat:
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.
Hvad siger din egen læge, og evt. fagforening.?

Citat:
Hvis du er ved at få stoppet dine sygedagpenge, så kan du søge en § 17 om førtidspension på det forliggende grundlag. Dette vil medføre at kommunen ikke må stoppe dine sygedagpenge før der er truffet en afgørelse om hvorvidt du berettiget til en førtidspension eller ej.
Citat:
§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.
Så de kan ikke stoppe dem, men søg om ftp så kan de ikke stoppe dem jf. det indsatte.

Men sikker på vi får nogle af de mere hardcore med på banen i løbet af kort tid.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011

Sidst redigeret af jsn; 18-06-2009 kl. 20:55. Årsag: Tilføjelse
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 00:07   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der skal udarbejden ressourceprofil: er der det?

Hvis du er i en arbejdsprøvning, skal denne selvsagt fuldføres før de kan stoppe sygedagpenge.

At varighed er opbrugt, er ikke dit problem, når de har smølet!

Den kan altid forlænges, såfremt du opfylder betingelserne, om forlængelse, feks afklaring via arbejdsprøvning(som de er igang med).

Jeg tror at det vil være en fejl, at søge pension på det forelæggende, idet de så kan stoppe arbejdsprøvningen, og undlade at lade disse oplysninger indgå i dokumentationen.

Men, FÅ DIN FAGFORENING PÅ BANEN; det kan kun gå for langsomt.
De har ex antal dage i partshørring, det er vigtig at den rigtig argumentation bruges.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 05:30   #7
Psychocowboy
Elsker at være her på K10
 
Psychocowboys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Indlæg: 72
Styrke: 16
Psychocowboy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Der skal udarbejden ressourceprofil: er der det?

Men, FÅ DIN FAGFORENING PÅ BANEN; det kan kun gå for langsomt.
De har ex antal dage i partshørring, det er vigtig at den rigtig argumentation bruges.
VH Popiae
Der er en ressourceprofil, men den er udarbejdet da man/jeg var mere optimistisk mht. mit helbred. Jeg har desværre ikke haft overskud til at få den opdateret.

Jeg er ikke medlem af en fagforening, kun a-kasse. Er der andre steder, evt uvildige/frivillige organisationer el. lign. hvor jeg kan bede om hjælp?
__________________
Psychocowboy
Førtidspensionssøgende

"Nobody realizes that some people expend tremendous energy merely to be normal." ~ Albert Camus
Psychocowboy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 08:26   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
din ressourceprofil, SKAL opdateres.

evt. kan du ringe til DUKH. Eller SR-rådgivning.

elleres prøv at skrive sygedagpenge i søgefunktionen her på side.
elleres skriv igen med flere oplysninger.

PS Er der ingen begrundelse for stop af sygedagpenge?
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 08:44   #9
Psychocowboy
Elsker at være her på K10
 
Psychocowboys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Indlæg: 72
Styrke: 16
Psychocowboy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
din ressourceprofil, SKAL opdateres.

evt. kan du ringe til DUKH. Eller SR-rådgivning.

elleres prøv at skrive sygedagpenge i søgefunktionen her på side.
elleres skriv igen med flere oplysninger.

PS Er der ingen begrundelse for stop af sygedagpenge?
vh popiae
Ja det må jeg så få gjort.

Nej det står lidt kryptisk, som om at det vurderes at jeg ikke kan gennemføre en arbejdsprøvning, og at det er grunden.

Hvis kommunen ikke "automatisk" ansøger om flexjob til mig nu, hvordan gør jeg det så selv????
__________________
Psychocowboy
Førtidspensionssøgende

"Nobody realizes that some people expend tremendous energy merely to be normal." ~ Albert Camus
Psychocowboy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 09:04   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
lige nu, tror jeg, skal du bruge krudtet til at få dine sygedagpenge igen.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til partshøring af sd-stop ved varighed Charlie78 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 09-01-2013 22:49
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
sygedagpenge stop 3 uger tilbage i tiden uden partshøring og uden afgørelse Miz Alt det andet 5 20-10-2010 19:26
Partshøring jabma Alt det andet 1 07-06-2010 15:49
Partshøring vedr. sygedagpenge stop. Neslo Alt det andet 2 30-09-2009 20:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension