K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-07-2013, 16:14   #1
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Førtidspension->Flexjob

Er der nogen der ved om det er muligt for en førtidspensionist at sætte sin pension i bero og starte i flexjob? (hvis pensionisten har fundet et job han/hun gerne vil have)

Eller skal personen igennem et længere forløb først?
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2013, 16:30   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det lyder da godt, han/hun har en arbejdsevne. Kunne det ikke være en mulighed at arbejde nogle timer ved siden af pensionen og se, hvordan det går. Der er formentlig ikke tale om, at en fp kan klare et 37 timers job.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2013, 16:33   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Man har også mulighed for at få løntilskud som pensionist, måske er det en mulighed.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2013, 16:41   #4
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Det lyder da godt, han/hun har en arbejdsevne. Kunne det ikke være en mulighed at arbejde nogle timer ved siden af pensionen og se, hvordan det går. Der er formentlig ikke tale om, at en fp kan klare et 37 timers job.
Vi snakker om meget lav times arbejde. Ved ikke hvad der er bedst i 3-4 timers arbejde om ugen. Flexjob uden forsørgerpligt eller førtidspension (ikke enlig)+job i løntilskud?

Sidst redigeret af Abraxus; 18-07-2013 kl. 16:45.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2013, 18:05   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej det kan man ikke bare gøre....det er fuldstændigt op til den enkelte kommune om de vil give fleks til førtidspensionisten..

Så uanset...så skal det igennem kommunen...og de er IKKE forpligtiget til at give fleksjob til en førtidspensionist...det er kommunen der alene bestemmer om det kan lade sig gøre...

Umiddelbart vil jeg tro det er nemmere at få det job som "skånejob" til pensionister...

Men man kan da altid forsøge at spørge kommunen....

Man skal lige huske at det er langt fra sikkert at man kan få sin pension tilbage hvis det er det man vil senere...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2013, 18:37   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
prøv med et løntilskud job først, tidligere hed det skånejob, det er ikke jobcenteret som stå for det i min kommune
men social service som har med FP at gøre
vil tror det er det samme i andre kommuner

man skal først vurderes om man kan klare et fleksjob og så skal kommunen vurdere om de vil tildele fleks. Der er absolut ingen garanti for man kan få førtidspension igen efterføglende når man er tildelt fleks
hvis pensionen er givet efter 2003

Sidst redigeret af MTVRV1; 18-07-2013 kl. 18:40.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2013, 20:17   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er en farlig vej at begive sig ud på - jeg ville også hellere satse på et job med løntilskud for førtidspensionister når arbejdsevnen er så lav.

For ryger fleksjobbet, så er man underlagt reglerne om fleksjob og skal svede blod for at stå til rådighed med CV, møder, kurser, private aktører og en kontant ånden én i nakken, for ikke at miste ledighedsydelsen osv. Man skal være pæn stærk.

Jeg kender en der som førtidspensionist har fået oprettet fleksjob, og hun hænger på reglerne for fleksjobs nu og har mistet førtidspensionen, da hun er blevet delvist selvforsørgende. Hun er så glad nok for det, men gruer altså for hvis jobbet ryger, og har før sagt, at hun ville ønske hun havde tænkt sig lidt bedre om, og måske bare havde fået jobbet som ''skånejob''.................

Så man skal tænke sig rigtig godt om, og have fremtidsudsigterne med i sine overvejelser.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2013, 12:04   #8
Førtidsp.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2013
Indlæg: 40
Styrke: 0
Førtidsp. er ny på vejen
Hej.

Jeg siger det samme som helenekr, farlig vej at begive sig ud på,
Hvis fleks jobbet ryger.

Mvh.
Førtidsp. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2013, 12:43   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Vi snakker om meget lav times arbejde. Ved ikke hvad der er bedst i 3-4 timers arbejde om ugen. Flexjob uden forsørgerpligt eller førtidspension (ikke enlig)+job i løntilskud?
Jeg ved godt økonomi er vigtig, men når man taler helbred, så er det for mig vigtigere!

Lige her bør man lade lommeregneren ligge, og i stedet kigge indad.
Ved man 110% af man vil kunne klare et fleksjob 3-4 timer om ugen indtil folkepensionsalderen, og er fremtidsudsigterne så stabile, at man kan sige nu, at man ikke får det værre - og ellers er frisk på revurderinger, kampen om et job mm, jamen så spring da ud i det.

Men er man syg og fremtidsudsigten måske ikke er så sikker og der er risiko for forværring, og man samtidig ikke vil kunne magte af miste jobbet og komme på ledighedsydelse, jamen så lad være med at gamble med helbredet, for at få lidt flere penge i kassen.
De par tusinde kroner man kan tjene ekstra, kan meget vel være de penge man knækker nakken på.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2013, 08:58   #10
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg er sikker på der er bedre og sikker at beholde pension og tage tilskuds job .

Som flexer er lønen usikker ,der laves forengelser hele tiden.og som det er nu kan jeg se at næste skridt kunne være at fjerne den høje ledighedsydelse for dem der har krav på den,forløbig er den sat nogle % ned,men bare vent der sker mere på den front.

Så skulle dit helbred ikke holde så kan du se frem til evige arbejdspøvelser og jobsøgnings kursuser der ikke er en krone værd .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjob VS Førtidspension weldoor Spørgsmål ang fleksjob 2 11-03-2012 15:05
Flexjob/førtidspension KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 3 25-08-2011 09:10
Flexjob/førtidspension lony Spørgsmål ang fleksjob 3 31-01-2011 01:18
førtidspension/flexjob anri Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 01-12-2010 01:21
Fra førtidspension til flexjob Søsser Spørgsmål ang fleksjob 3 25-11-2009 04:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension