K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-02-2010, 19:04   #1
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
bank og boligkøbsbevis

jeg har mailed min bank om de vil udstede et boligkøbsbevis med min pension som sikkerhed er der noen der ved om de er til "snak" med om det?
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2010, 19:25   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, aner det ikke, men det kommer vel an på hvor "godt" man har det med sin bank
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2010, 22:27   #3
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hej Knudsen..

Nu er et boligkøbsbevis ikke en tvungen nødvendighed for at købe sig et hus.

det allervigtigste i det forløb er at du vitterlig har råd til at have hus.

hvad er din årlige indkomst?
og har du gæld?

for så kan du på en ejendomsmæglerside indtaste disse beløb og beregne hvor meget du kan købe hus for.. det er så kun et ca beløb og alt afhænger jo også af hvad du ellers har af udgifter.

du kan på næsten alle hussalgsopstillinger læse om beløbende for renovation, tænkt forsikring, afdrag på lån og sådan. dertil skal du lægge hvad du ellers har af udgifter til andre forsikringer, medicin og andet.
på den måde kan du lave dig et realistisk budget og se om der er noget tilbage til mad og div.. + en lille opsparing som er nødvendig til kommende reparationer.

du skal også huske at tænke på om evt hus, vil være dyrere for dig at opvarme og bruge strøm i.. og sådan.

og så er der jo det spørgsmål om du er alene om det, eller om I er flere til at betale. om du har børn osv..

jeg kan godt forstå at drømmen om et hus er stor, men du er nødt til virkelig at regne på det inden du kaster dig ud i det.
og det er set med mine øjne svært at finde noget som man kan sidde i som ene.. alt efter om man gerne vil bo langt væk fra storbyen..


jeg fandt lige et link om lånebevis fra nordea.. http://www.nordea.dk/privat/bolig/r%...bevis/281.html

hos danbolig.dk kan du søge på køb bolig, og så klikke på hvad kan jeg købe for, eller hvad det hed.. og putte beløbene ind.

Sidst redigeret af Huldra; 20-02-2010 kl. 22:33. Årsag: fandt link..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2010, 23:47   #4
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Enig med Huldra.
Vil også sige, det kommer meget an på, hvad din årlige indkomst er, om der er gæld osv. Din pension er ikke sikkerhed som sådan; det afgørende er, om din økonomi kan bære køb af en bolig, så jeg forstår vist ikke helt hvad du mener??
Kan se, du har skrevet i en anden tråd, at nykredit ikke ville udstede et boligkøbsbevis, så det er nok et tegn på, at dit rådighedsbeløb bliver for lille, hvis du skal låne til en bolig.

Sidst redigeret af gh72; 20-02-2010 kl. 23:52.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2010, 00:16   #5
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej Knudsen

Hvis det er til et hus på Strandvejen kan der nok blive problemer...

Men der er da mange pensionister(også førtids) der fx har købt hus i de egne af landet hvor huse koster mindre end huslejen i en 2 værelses lejlighed i en af de store byer... -så alt er relativt!

Men selvfølgelig er det ens samlede økonomi der skal lægges til grund for køb af fast ejendom
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2010, 11:42   #6
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
jeg er ik ude efter købe hus da jeg ved jeg ik vil ku låne til det men tænkte på en andelsbolig istedet og ha osse spurgt brf kredit om et boligkøbsbevis de vil ha hele min skattemappe + et beløb på hvor meget jeg vil låne men beløbet ved jeg jo ik hvad skal være. er der noen der kender til brfs ansøgnings papirer de ser rimelige kringlet ud at udfylde
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2010, 13:28   #7
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Andelsboligerne er jo også steget meget, og der er mange banker der er meget tilbageholdende med at låne ud til andelsboliger i disse tider. Det kan hurtigt blive dyrt at sidde med husleje og lån til andelsbolig, hvis man alene har sin pension.

Fordelen ved en lejebolig som pensionist er jo også, at man kan få boligsikring!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2010, 13:42   #8
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej knudsen

Andelsbolig-markedet er MEGET broget for tiden... -fx er der mange boliger man kan overtage kvit og frit, fordi de er belånt med store, dårlige
lån osv., men det er selvfølgelig ikke sådan en du ser efter
Der er bare så mange advarselslamper pt. på netop dette marked, at det sikkert vil være meget svært at finde en seriøs långiver til sådan et køb!

Jeg ville også pt. udnytte den frihed og de mange andre fordele ved leje af en lejebolig, det giver i forhold til køb af en andelsbolig!

Ps. Held og lykke med projektet og husk at give/tage dig god tid
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2010, 20:35   #9
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
jeg har spurgt den lokale mægler om han ku hjælpe hvis jeg ku vise købebevis
og har fået mailed et par lejligheder han har og mit spørsmål er der står en købspris på salgsopstillingen er det den man skal betale med et købebevis eller? man ka vel kun købe indenfor den prisklasse ens købebevis er blevet sat til eller hvad?
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2010, 08:23   #10
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Du betaler jo ikke med et købsbevis; et købsbevis er bare, at långiver har sagt, at de vil finansiere et køb på x antal kroner.
Men når det så kommer til andelslejlighed, så er der meget andet, der også gør sig gældende, bla foreningens økonomi, husleje, om der er udsigt til huslejestigninger osv. Feks hjælper det jo ikke meget, at selve andelen måske ikke er så dyr, hvis der er en stor husleje.

Så måske det nemmeste i virkeligheden er, at du finder en lejlighed, du gerne vil bo i, og så derefter spørger långiver, om de vil låne dig pengene. Du kan jo godt gå til en mægler og finde en lejlighed, du gerne vil se på og evt købe og så søger du om et lån. Men hvis långiver ikke har villet udstede et boligkøbsbevis, så er det måske et tegn på, at dit rådighedsbeløb bliver for lavt???

Sidst redigeret af gh72; 25-02-2010 kl. 08:49.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
BRUGSEN vil nu lave billig bank..... L.S. Politik og Samfund 16 07-05-2013 23:20
Danske bank vil opkræve abonnement Ninja Politik og Samfund 80 02-02-2013 10:43
Hvis ens bank krakker. Enteneller Politik og Samfund 35 27-04-2012 11:32
boligkøbsbevis knudsen Alt det andet 6 27-01-2009 16:19
Danske Bank tjener millioner på privathospitaler zuza Politik og Samfund 1 12-08-2008 23:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension