K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-12-2012, 16:29   #1
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Fjernvarmen stiger

Citat:
Fjernvarme stiger op til 20 procent
http://epn.dk/privat/bolig/article4932317.ece

For nogen betyder det en stigning på 200kr pr måned

Som om alle de nye afgifter ikke var nok. Varmen ender nok også med at blive ren luksus... Chok...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2012, 21:24   #2
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
http://epn.dk/privat/bolig/article4932317.ece

For nogen betyder det en stigning på 200kr pr måned

Som om alle de nye afgifter ikke var nok. Varmen ender nok også med at blive ren luksus... Chok...

hej risa ja det er nok en kendsgerning -- men det er ikke sikkert det lige er 20% - men det er tankevækkende -- for pensionen stiger ikke i samme - det eneste i øjeblikket er drømmen om folkepensionen så kan man få varmehjælp lad os nu se
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2012, 00:54   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ah okay, drømmer så ikke lige om folkepension, blot for at kunne få hjælp til varmeregningen
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2012, 23:52   #4
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Hi hi Kunne I tænke jer at bytte med mig der har naturgas

Mange steder udenfor de store byer er der kun naturgas til leje-boligerne og det koster kassen kan jeg godt sige.
Da jeg sagde ja til min bolig vidste jeg ikke at jeg skulle overgå til gas men jeg vågnede brat op da jeg skulle betale min første regning.
Med gas betaler man nemlig pr.kvartal og om vinteren betaler vi mere plus at vi får et gebyr oveni på 800 i marts hv.år.

Det kræver også mere velligeholdelse med et fyr end med fjernvarme. Det er så heldigvis boligforeningen der betaler for disse reparationer.

Her i år har det været rent galt med fyret. Jeg har haft omkring 10 reparationer på det siden august måned.

Efter 4 dage uden varmt vand sidst i oktober røg jeg så i koldt brusebad og vaskede hår i koldt vand. Det var "koldt"
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2012, 08:11   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Birkes-musen Se meddelelser
Det er så heldigvis boligforeningen der betaler for disse reparationer.
Og hvem er boligforeningen?

I et boligselskab/en boligforening er der, stort set, kun de penge, som beboerne betaler i husleje.

I sidste ende er det såmænd beboerne der betaler for disse reparationer, over huslejen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2012, 09:04   #6
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja varme er dyrt..vi bor i eget hus ude på landet og selvom vi har pillefyr,olie og pejs blir det hurtigt 15oo-2ooo kr i gennemsnit pr mdr...jeg synes det er vanvittig dyrt og nu stiger det jo hele tiden og deres nye afgifter på brænde..det er jo galmatias...
jeg ku godt tænke mig fjernvarme,men tror ikke det kommer i min levetid..desværre..
så jeg kan godt forstå folk synes det med varme er en stor udgift
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2012, 12:32   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Ja varmen udgør hurtigt en stor del af huslejen.. :/
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2012, 14:07   #8
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Der er flere ting, der gør, at jeg bliver ked af sådan en nyhed.

For det første undre jeg mig over, at hvis fjernvarmen er borger- eller kommune-ejet, at de så kan og må forrente investeringer lang tid efter. Det hænger for mig ikke rigtigt sammen. Her i området er fjernvarmen en privat virksomhed - og de skal nok pønse på noget dårligt nu...

For det andet er varmen her alene steget ved over 50% på små 5 år. Så nu udgør den en ret stor del af budgettet. Og der er intet at gøre ved det, når man bor til leje. Jeg kan ikke lige sætte en brændeovn op, eller etablere et jordvarmeanlæg, men må accepterere det og finde pengene et andet sted...

For det tredje har man her i boligforeningen bestemt, at vi skulle have nye lavenergivinduer netop for at sænke varmeudgiften. De er så sat i, men har det hjulpet på varmeudgiften? Nej... Jeg bruger nøjagtigt det samme i varme nu, som før vinduerne blev skiftet. Og jeg kan ikke finde ud af, hvorfor... Jeg har bare hele tiden en følelse af, at det trækker. Som om et vindue hele tiden står på klem... Skulle ikke undre mig, om der (igen) er valgt en for billig løsning, og vinduerne nu ikke er sat ordentligt i, så de ikke er tætte... Så det gav lige en huslejestigning på 260kr/md de næste 30 år - men ingen besparelse på varmen...

For det fjerde så er der det med, at vi skal betale mere i skat og bliver reguleret lavere fremover. Dvs at der ikke er det lille, ekstra råderum til at dække den slags prisstigninger. Det vil bare betyde en yderligere nedgang i rådighedsbeløb. Og jeg ved ikke, hvor mange af den slags "smæk" min økonomi kan klare, før det går galt...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2012, 23:25   #9
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Nej jeg kan såmen godt forstå dig Risa, er helt enig.

Jeg går også og grubler over hvor pengene til de stigninger skal komme fra når vi ikke kan finde flere steder at spare i éns økonomi.

Det værste er dog hvis man kommer til at ligge om natten og tænke videre og man så ikke kan sove pga det. Der er virkelig ikke sjovt, jeg ligger tit vågen om natten pga økonomiske spekulationer.

Der er dog den fordel ved fjernvarme at der ikke forefindes et fyr i huset der kan gå i stykker og bare stå og larme ad h til hele natten indtil det passer varmemesteren at sende VVS'erne herhen. Når man bor til leje skal varmemesteren nemlig altid kontaktes inden man kan modtage hjælp fra håndværkerne. Ikke sjovt hvis fyret bryder sammen fredag eftermiddag.
Så må man tænde for de el-radiatorer man har været nød til at indvestere i og de koster kassen i el

En anden ting er at det virker til at de gammeldags is-vintre igen har vundet indpas i DK og dermed stiger vores varme-regninger yderligere i fremtiden
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 22:36   #10
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Billigt kød !

Jeg har forresten fundet ud af at der er billigt kød fredag aften i nogle af varer-husene

Kødet skal enten bruges med det samme eller fryses ned da det er pga datoen de sælger det billigt.

Jeg fik købt en pakke fiske-fars til 15 kr så har jeg mad til to dage, det er bare lykken

De er også begyndt at sælge gammelt brød til 5 kr. og salat og advocatoer til 5 kr.

En skam at de ikke har haft nogle kager på tilbud i de sidste par uger.

I sidste måned fik jeg jo ellers fat i flere pakker af de dyre Mazarin-snitter der normalt koster 15 kr. Dem fik jeg til 5 kr og de smagte godt og var slet ikke for gamle eller noget.
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stiger man aldrig i løn kristensens Spørgsmål ang fleksjob 2 26-09-2011 23:41
så stiger spændingen..:) ace dk Politik og Samfund 4 21-09-2011 17:40
Ministrenes løn stiger Gunell Politik og Samfund 16 28-05-2010 00:58
Stiger Førtidspensionen? pedersench Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 23-01-2010 01:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension