K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-09-2010, 23:07   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nå, men så kan man da håbe, du får en afklaring i løbet af 2011!!! Muligvis i starten af året!!!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 08:12   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det værst tænkelig scenarie kunne så være, at jeg fik afslag på ftp. Hvordan ville jeg så være stillet ? Jeg vil kunne søge en §17 sikkert, men i fald den også giver afslag, hvad så, så er det klagesag tilbage?

Jeg fornemmer, at lægekonsulenten på min sag Anders Ottar Jensen, er en hård negl og hvis han ender med at sige god for min sag til pension, så står jeg godt, men for hulen da jeg tør ikke tænke anderledes. Jeg må jo bare kører til vejs ende indtil alt er fuldstændigt afklaret.

Blot tanker og tak fordi I lytter til dem. Der er jo ikke noget retvisende omkring pension idag. Selvfølgelig har jeg en lang arbejdsprøvning bag mig, men jeg syntes at der er langt mellem snapsene i dette system.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 23:32   #3
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Lige læst din sag

Jeg har lige læst din sag, og tænker med gru på min egen.
Det er et fuldstændigt uacceptabelt langt sagsbehandlingsforløb. SNØL!

Det kan virkelig undre at ingen ser, hvor mange ressourcer der bliver spildt, både menneskeligt og økonomisk

Jeg beundrer dig for at være i stand til at holde sådan hånd i hanke med din sag, og bare blive ved og ved. Jeg er ikke i stand til at kæmpe min egen sag, men er så heldig at have mine forældre til det

Du har været 'heldig' at du på et tidligt tidspunkt får at vide, hvad der mangler i din sag, så du har kunnet handle. At kommunen så bliver ved at snøle, så den bliver forsinket helt urimeligt, har selvfølgelig næsten stillet dig lige vidt

Men det lyder som om du er ved at være ved vejs ende, ligeså snart medicineringen er på plads. Så må vi bare håbe at du og din psykiater lykkes med at afklare dette hurtigt

Vi startede også i januar med at kæmpe for fp. Den eneste gang, jeg har mødt en sagsbehandler i år er d 28/7 - 2 dage før sygedagpengestop. Først her blev jeg bedt om at lave en skabelon til rp - og så har jeg ellers ikke hørt mere til den siden. 2 gange har lægekonsulent afvist at opstarte sag om fp, men jeg har aldrig fået nogen skriftlig begrundelse, så aner ikke, hvad der mangler. Og så er min sgsbehandler så heller ikke min sagsbehandler mere, men jeg har heller ikke fået en ny

Selvom dit forløb har været opslidende på psyken, må du alligevel glæde dig over at det kunne have været værre
Mon ikke 2010 ender med at være dit år i sidste ende? jeg krydser fingre for dig
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2010, 21:59   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Så sker der noget i min sag!!!

Min psykiater fik lavet en status attest til kommunen omkring afprøvning af anden medicin og endda mere end anden psykiater havde foreslået. Min psykiater afslutter bl.a med flg. : "Samlet må EEs funktionsniveau betegnes som betydeligt nedsat. Tilstanden er stationær og kronisk, og der kan ikke peges på yderligere behandlingsmuligheder." Puha, det var godt han fik "ordene" med.

Status rapporten blev leveret til kommunen start nov. efter flg. blev den afleveret til lægekonsulenten og efter at have rykket 2 gange for melding herfra, skriver min sagsbehandler i en mail idag:

"Din sag er kommet tilbage fra kommunens lægekonsulent, og der er foretaget et lægeskøn. Din sag overgår nu til en specialfunktion, som skal skrive din ressourceprofil. Når ressourceprofilen er skrevet, vil du blive partshørt inden din sag evt. overgår til pensionsnævnet"

Det lyder da formidabelt og som om at jeg nu er på først sti mod ftp. At jeg partshøres i min rp. er vel der hvor jeg skal "skrive under" på den ? Jeg har ikke set den siden feb. 2009 hvor jeg udfyldte kladden for mit vedkommende.

Nu kan jeg vel ikke gøre andet end at vente herpå ?? Er der noget jeg kan spørge min sbér om andet end at få en kopi af læge skønnet og mon hun vil give mig det ? For blot 2 dage siden skrev hun at jeg ville blive indkaldt til møde når hun havde hørt fra lkén, men nu kører toget bare ser det ud til !! ?

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2010, 22:26   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser

At jeg partshøres i min rp. er vel der hvor jeg skal "skrive under" på den ?
Ja, hvis du altså synes den er ok.

Hvis der er noget der er forkert, eller noget der mangler, så bør du skrive dine kommentarer og sende den retur.

Så skal sb kommentere på dine kommentarer, hvorpå du skal have den til partshøring, igen.

Og først nå du er helt tilfreds med rp'en skriver du den under.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2010, 22:20   #6
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Det lyder da godt, at der nu sker noget.

Min SB sendte selv lægeskønnet til mig, så mon ikke du kan spørge efter det?

Ang. partshøring så får du formentlig rp. tilsendt, så du kan læse den igennem og komme med evt. rettelser. Jeg godkendte min mundtligt på et møde med min SB, dagen før han sendte papirerne videre til pensionsteamet.

Sidst redigeret af Gizmo; 09-12-2010 kl. 22:22.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2010, 01:24   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kender godt til dét at man ikke vil være en byrde, men få knækket nøden alligevel på et tidspunkt (du føler for det!). Og hvis der går yderligere tid med for meget venten.

Underligt svar du der fik, meget teknisk
Måske signalerer dét, at hun har tjek på tingene

Godt der ellers er kommet skred i sagen!!!!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2010, 08:50   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja godt der er kommet skred i sagen
som jeg har skrevet tidligere sender kommunen lægeskøn til dig pr. post
håber så ikke det tager et halvt år som i min sag

når du har fået det lægekøn, vil du nok kunne se hvor din sagsbehandler stiller sig
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2010, 10:11   #9
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej EntenEller.

Dejligt at læse at der endelig sker noget.

Jeg læser flg.citat:

Citat:
"Jeg forstår din mail, som at du beder om aktindsigt. Din mail bliver journaliseret, og der noteres, at du har fået aktindsigt.
Jeg sender lægeskøn til dig pr. post."
At SB læser din mail, som du udbeder dig kopi af lægeskøn, og kun denne og derfor fremsender denne.

Min erfaring er flg.: der kan forekomme forskel på RP, journal, og lægeskøn. Har du sidste nye up date i journal og de spørgsmål SB har sendt til lægekonsulent inden dennes udtalelse? Disse kan mange gange giver et klarere lys på SB/team, hvilken indstilling de bakker op om. Der skal her gerne være overenstemmelse med RP, hvis der er dette er der jo ingen ko på isen. Ellers har du noget at tage fat på, hvis der viser sig uklarheder i din sag.

Håber det bedste, krydser ben og ikke lige nu fingre.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2010, 17:27   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Læeskøn

Øhhhh, nå det var så idag at jeg fik kopi af lægeskønnet og jeg har valgt at kopiere det over i min tråd, da jeg egentlig godt kan bruge jeres vurdering heraf, jeg er ikke blevet meget klogere på det som sådan.

Lægeskønnet lyder som flg. (jeg formoder første del er min sagsbehandlers "spørgsmål til lægekonsulenten"):

"Sygdomsproblemet er mistanke om psykisk lidelse.

Der anmodes om vurdering af den varige helbredsbetingede funktionsevnenedsættelse.

Der henvises til tidligere lægeskøn, sidst 4. maj x 2.

Der foreligger yderligere status fra behandlende psykiater af november 2010.

Der beskrives igen et ringe funktionsniveau, idet hun lige formår at få en hverdag til at hænge sammen, men ikke magter at have sine børn hos sig.
Der har været forsøgt yderligere psykologisk og medikamentiel behandling uden virkning. Der beskrives, at der foreligger en generaliseret angst med somatisering i form af muskel smerter.

Bemærkninger:
Der foreligger i hvert fald 4 psykiateres vurdering og 1 psykologisk vurdering. Tre psykiatere mener, at der foreligger en angsttilstand, som dog efter en opfattelse burde kunne behandles. En mener, at det drejer sig om depressive enkeltepisode. Det har været forsøgt flere behandlinger uden virkning. Der er ikke fremkommet væsentligt nyt ved sidste psykiatriske status.
Psykologen mener ikke, at borgeren vil kunne bestride noget arbejde og ikke klare en arbejdsprøvning. Der er forskellige oplysninger om alkohol, men én angiver 6 ugentlige genstande, som giver lindring af fysiske smerter og psykisk ro. Der ryges 10 - 15 cigaretter daglig.

Skøn:
Der foreligger ikke en overbevisende og veldiagnostiseret lidelse, men en personlighedsforstyrrelse med generaliseret angst og somatisering.
Der kan ikke peges på yderligere behandlingsmuligheder. Tilstanden har stået på i 8 år og der er ingen baggrund for at antage, at den bedres. Sagen må overvejende vurderes på socialfagligt grundlag."

Tjaaaa, jeg ved ikke rigtigt hvad jeg egenligt kan bruge læge skønnet til udover at komme i tvivl om min "sag". !! Min sagsbehandler har dog efter flg. sat udfærdigelsen af ressourceprofilen igang og sagt at sagen derefter går til pensionsnævnet, men hun er vel forhåbentlig/modentlig også klogere end jeg på sådanne sager !!

For det første vil jeg kommentere at jeg er ikke-ryger og stoppede hermed for ca. 14 år siden. Mht. alkohol, nævnte den første psykiater dette som standard, det gjorde hun (samme psykiater) også under min sdp. sag, så det er måske hendes "standard". Om man kan bruge det til noget det der står i lægeskønnet med at det kan lindre fysiske og psykiske smerter ved jeg ikke ?

For det andet ville jeg dog også gerne have svar på hvad lægekonsulenten mener med det aller sidste han skriver " Sagen må overvejende vurderes på et socialfagligt grundlag." Hvad tror I der menes hermed ? Jeg har ingen anelse.

Når sagen kommer til pensionsnævnet får de vel også kopi af lægeskøn og alle akter med ? Jeg ved at ressourceprofilen vægter meget og skal nok være nøjeregnende med denne når jeg får den til partshøring, men jeg kunne da frygte at pensionsnævnet ville kunne finde, at der var/er "mere at hente" i lægeskønnet", det lyder jo ikke som om han mener, at jeg har en super klar diagnose !!. Dog skriver han at alle behandlings muligheder er udtømte og det er jo "lovende".

Kom gerne med jeres vurdering af skønnet. Hvem har mest magt lægekonsulenten eller sagsbehandleren ? Jeg tænker om jeg burde mødes med min sagsbehandler som jeg endnu ikke har mødt, men måske kan dette vente til ressource profilen er klar ??

Puha, det er svært at blive klogere, men jeg har jo heller ikke prøvet en ftp. sag før.

Og hvad betyder så "Sagen må overvejende vurderes på socialfagligt grundlag".

????

EE

Sidst redigeret af Enteneller; 17-12-2010 kl. 17:30.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension