K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-04-2013, 22:47   #1
didras
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
didras er ny på vejen
Exclamation Fleksydelse kontra kontanthjælp

Hej,

Jeg er ny her på forummet, men absolut ikke i systemet. Nu efter 4 års sagsbehandlingsforløb, ser det nu måske ud til at jeg får en afklaring i løbet af sommeren og kan blive fleksjobber
Men jeg har lige et par uafklarede spørgsmål som jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig med?

Når jeg forhåbentlig bliver fleksjobber( eller hvad man nu skal kalde det) kommer jeg så på fleksydelse eller forbliver jeg på kontanthjælp? Hvis jeg forbliver på kontanthjælp, hvordan kan jeg så komme på fleksydelse?

Er der nogen der ved om den regel der hedder at hvis man er samlevende og den ene er i arbejde, så kan den anden ikke modtage kontanthjælp, men skal forsørges af samleveren? ( Det er jo fuldkmmen horribelt hvis det er vedtaget, da jeg ikke har valgt at komme på kontanthjælp, men er røget ud af sygedagpengene pga. min sag har taget så lang tid)

Vil bare lige afslutningsvis sige at det er dejligt denne side eksisterer og jeg har allerede haft god nytte af den -tak for det
didras er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2013, 23:00   #2
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af didras Se meddelelser
Hej,

Jeg er ny her på forummet, men absolut ikke i systemet. Nu efter 4 års sagsbehandlingsforløb, ser det nu måske ud til at jeg får en afklaring i løbet af sommeren og kan blive fleksjobber
Men jeg har lige et par uafklarede spørgsmål som jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig med?

Når jeg forhåbentlig bliver fleksjobber( eller hvad man nu skal kalde det) kommer jeg så på fleksydelse eller forbliver jeg på kontanthjælp? Hvis jeg forbliver på kontanthjælp, hvordan kan jeg så komme på fleksydelse?

Er der nogen der ved om den regel der hedder at hvis man er samlevende og den ene er i arbejde, så kan den anden ikke modtage kontanthjælp, men skal forsørges af samleveren? ( Det er jo fuldkmmen horribelt hvis det er vedtaget, da jeg ikke har valgt at komme på kontanthjælp, men er røget ud af sygedagpengene pga. min sag har taget så lang tid)

Vil bare lige afslutningsvis sige at det er dejligt denne side eksisterer og jeg har allerede haft god nytte af den -tak for det
didras... Hvis du bliver flekser og kommer fra kontanthjælp, så kommer du automatisk på ledighedsydelse.. Men beløbet er 10500 kr hvis du ikke er forsørger.. Hvis du er, så er det omkring 13000 kr/ md. Men på ledighedsydelsen er man IKKE afhængig af evt ægtefællens indtægt.

For at komme op på højeste ledighedsydelse på ca. 15500 kr/md, kræver det et fleksjob i mindst 9 mdr indenfor 18 mdr. Men det er uafhængigt af lønnen og timerne i fleksjobbet. ;-)
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 07:18   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af didras Se meddelelser
Når jeg forhåbentlig bliver fleksjobber( eller hvad man nu skal kalde det) kommer jeg så på fleksydelse eller forbliver jeg på kontanthjælp? Hvis jeg forbliver på kontanthjælp, hvordan kan jeg så komme på fleksydelse?
Fleksydelse svarer til efterløn, men er kun for fleks'ere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 07:39   #4
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Der er ikke vedtaget en ny kontanthjælps reform endnu - men de skal nok komme igennem med at ægtefælleforsørgelse også gælder for samlevere
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 08:08   #5
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dancer Se meddelelser
Der er ikke vedtaget en ny kontanthjælps reform endnu - men de skal nok komme igennem med at ægtefælleforsørgelse også gælder for samlevere
Måske men TS skal jo på ledighedsydelse og er der ikke ægtefælleforsørgelse gift eller ej.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 13:05   #6
didras
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
didras er ny på vejen
Tusinde tak for jeres hurtige svar. Dvs. at med det samme jeg bliver godkendt til at være fleksjobber går jeg over på fleksydelse? Jeg skal altså ikke ud at arbejde først for at optjene til at kunne få fleksydelse?
Jeg er alenemor til 2, men har mødt en fantastisk mand og vi har besluttet at flytte sammen, men så længe jeg er på kontanthjælp kan det ikke lade sig gøre hvis han så skal til at forsørge os og det har han simpelthen ikke nok indtjening til.
didras er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 14:15   #7
Jensen1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2012
Indlæg: 59
Styrke: 12
Jensen1 er ny på vejen
Hej

Nej, du kan først komme på fleksydelse, når du er gammel nok til at få efterløn.

En ledig fleksjobber får LEDIGHEDSYDELSE.
Jensen1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 18:46   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Men er det ledighedsydelse du skal have pga du ikke er gammel nok til fleksydelse (lisom efterløn)

Så kan du roligt flytte sammen med manden da ledighedsydelse ikke er reguleret af ægtefælleindkomst eller formue...

Du skal være over 60½ år for at kunne få fleksydelse....du skriver ikke hvor gammel du er...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 21:38   #9
didras
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
didras er ny på vejen
Jeg er 40. Jeg skal bare vide om jeg fortsætter på kontanthjælp indtil jeg kommer i arbejde eller om det er noget andet jeg overgår til når jeg er arbejdsledig fleksjobber?
didras er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2013, 14:01   #10
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Synes faktisk, di har fået nogle fine svar i denne tråd med hensyn til din ledighedsydelse.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆÆLP!! Sum v. dødsfald kontra kontanthjælp! hboegelund Dit og Dat 12 04-10-2011 14:47
førtidspension kontra fleksydelse Jdm. Alt det andet 1 29-05-2011 22:59
Førtidspension kontra Fleksydelse? Aniston Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 17-02-2011 18:03
arbejdsprøvning kontra virksomhedspraktik.. Huldra Alt det andet 10 17-03-2010 12:20
Ansøgning om fleksydelse, beregning af fleksydelse zuza Nyt om loven 0 03-01-2008 00:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension