K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-02-2012, 09:23   #11
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Siv Se meddelelser
Ja det er meget mulig, men ikk desto mindre er det tilfældet.
Jeg kender ikk div beregningsmodeller. Måske det har betydning at der i to afvtilfældene er tale og fp'er på det de selv kalder dn gamle ordning.
Men alene det at de får dobbel op på børnepenge kompenserer jo lidt i det samlede regnstk.

Men uanset....det ændre intet ved min indstilling om atvenhver må svare sit, og har man på nogen måde mulighed for at afdrage bare lidt så bør man afdrage på de penge man har lånt OG brugt.
At være på r.... og ikke kunne få enderne til at nå sammen er en ærlig sag.
Men man skal ikke pr definition kunne få eftergiveldse som konsekvens af en fp...
Du kan være helt rolig, der er ingen der får eftergivelse bare fordi de er på førtidspension..

Det er familiens økonomi der lægges til grund, og skat giver ikke ved dørene.

Jeg kender ikke til reglerne under den gamle ordning.

Men hvis man er samboende med en på den nye ordning efter 2003 får man ca 14.000 i førtidspension før skat, og der er ingen ekstra hjælp hverken til børn eller varme eller noget som helst.

Hvis man er gift på den gamle ordning, svinger beløbet da man kunne få tilkendt forskellige satser.

Laveste sats ligger på omkring 136.000 om året før skat og den højeste på ca 182.000 før skat og kan så søge om evt varmetilskud og medicintilskud.
Hvis man får den lave ydelse på 136.000 om året er det rigtigt at man kan søge om et særligt børnetilskud, men 136.000 er altså heller ikke meget som forsørger.
Så kan der søges helbreds eller personligt tillæg hvis man har mange udgifter i forbindelse med sin sygdom osv..

Sidst redigeret af Pip; 03-02-2012 kl. 10:03.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 10:47   #12
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Ang. SU eftergivelse, så har jeg lige været det i gennem. Og både betaling til institution og børnefamilieydelse blev regnet med. Over-/underskud derfra blev så halveret, da jeg er samlevende.

Jeg fik den ikke helt eftergivet, men sat ned fra ca. 190.000 til 50.000, som så skal betales tilbage med 700 pr. måned de næste 6 år, mener jeg.
Før det har jeg betalt 200 pr. måned, også alle årene, mens jeg var på kontanthjælp.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 12:45   #13
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Giver mange af jer ret. Gæld forsvinder jo ikke op i den blå luft. Hvis den enkelte får eftergivet, skal andre betale. Staten er jo os alle.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 17:48   #14
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Giver mange af jer ret. Gæld forsvinder jo ikke op i den blå luft. Hvis den enkelte får eftergivet, skal andre betale. Staten er jo os alle.
...hmm, fede renter til bankerne er jo ikke noget andre skal betale, eller hur?...

I Dk var en periode (60'erne, vistnok), hvor studielån var rentefri - en stor forskel på at stå som nyuddannet kun med en hovedstol (det oprindeligt lånte) i modsætning til dén nyuddannede, der evt. er blevet stærkt forsinket i sit uddannelsforløb fx. pga. sygdom, og nu står med hovedstol + RENTER.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 22:28   #15
Siv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2010
Indlæg: 136
Styrke: 14
Siv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hmmm, er der nogen der får dobbelt op på børnepenge?

Er der andre der ved noget om dette?
Jeg ved desværre ikke om det er noget de har fået pr automatik eller om det er noget de har søgt om at få, men jeg vil rigtig gerne prøve at forhøre mig, hvis det er. Er sikker på de gerne vil fortælle mig om det.
__________________
Fra Siv
Med felxjobbevilling siden 12/12 2011

Vær opmærksom på dine tanker...de er starten på dine handlinger
Siv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 00:19   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Siv Se meddelelser
Jeg ved desværre ikke om det er noget de har fået pr automatik eller om det er noget de har søgt om at få, men jeg vil rigtig gerne prøve at forhøre mig, hvis det er. Er sikker på de gerne vil fortælle mig om det.
Mange tak.

Jeg ved, at de, som er på den gamle fp-ordning, de slap for at betale børnebidrag, hvis de havde børn de betalte til, men det er også det eneste jeg har kendskab til hvad dette angår.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 10:01   #17
anon
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
anon er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Giver mange af jer ret. Gæld forsvinder jo ikke op i den blå luft. Hvis den enkelte får eftergivet, skal andre betale. Staten er jo os alle.
Problemet er nok, at når nogle kan få eftergivet X eller udbetalt Y, er det meget naturligt at andre også ønsker dette.

Jeg skylder selv 190.000 kr. i studielån og man betaler som standard ca. 2600 kr. af om måneden (hvilket vil sige, at man skal tjene 5000 kr.)
anon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 03:30   #18
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
For det første vil jeg sige, at jeg syntes det er ærgeligt, at nogen skal sidde og få ondt i r*ven over, at andre vil ansøge om eftergivelse af gæld.
Man kender ikke til alles situationer, så at sidde og spille hellig og hoverende er ikke hvad folk der spørger til råd herinde har brug for. [/rant over]

Dernæst vil jeg sige, at der måske også er yderligere oplysninger at hente i denne tråd:
Eftergivelse af studiegæld

Den blanket du skal bruge til ansøgningen er denne:
Blanket, 51.005, Ansøgning om eftergivelse af skyldige beløb til det offentlige
På blanketten står alle de ting omkring børn, som de regner med.
Som det også er nævnt i den ovennævnte tråd, så er sådan noget som privat gæld (altså til banker og lignende) noget der taler imod eftergivelse.
Nu er dit beløb så "forholdsvist" lille, så det er måske ikke sikkert, at de også vil gå med til en nedsættelse.
Men hey, der sker jo ikke noget ved, at søge. De kan allerhøjest sige nej.

Sidst redigeret af GentleGiant; 07-02-2012 kl. 03:35.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 10:05   #19
Siv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2010
Indlæg: 136
Styrke: 14
Siv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af GentleGiant Se meddelelser
For det første vil jeg sige, at jeg syntes det er ærgeligt, at nogen skal sidde og få ondt i r*ven over, at andre vil ansøge om eftergivelse af gæld.
Man kender ikke til alles situationer, så at sidde og spille hellig og hoverende er ikke hvad folk der spørger til råd herinde har brug for. [/rant over]

Dernæst vil jeg sige, at der måske også er yderligere oplysninger at hente i denne tråd:
Eftergivelse af studiegæld

Den blanket du skal bruge til ansøgningen er denne:
Blanket, 51.005, Ansøgning om eftergivelse af skyldige beløb til det offentlige
På blanketten står alle de ting omkring børn, som de regner med.
Som det også er nævnt i den ovennævnte tråd, så er sådan noget som privat gæld (altså til banker og lignende) noget der taler imod eftergivelse.
Nu er dit beløb så "forholdsvist" lille, så det er måske ikke sikkert, at de også vil gå med til en nedsættelse.
Men hey, der sker jo ikke noget ved, at søge. De kan allerhøjest sige nej.
Personligt for mig handler det i hvert fald ikke om at have ondt nogle steder...jow måske lidt i "moralen"
Min kommentar er ikke specielt rettet mod trådstarter eller andre, men blot et udtryk for en generel holdning om at man ikke skal misbruge mulighederne...for gør man det, gør man vejen svær for andre...bare en personlig anskuelse...som nok ligger i min opdragelse.
Man skal med andre ord ikke søge fritagelse for su, bankgæld eller gæld hos købmanden for den sags skyld, bare fordi man kan...MED MINDRE....det er det der skal til for at man kan overleve og få brød på bordet.
Og folk der er i den situation, kan ingen vel med fornuften i behold, misunde.
__________________
Fra Siv
Med felxjobbevilling siden 12/12 2011

Vær opmærksom på dine tanker...de er starten på dine handlinger
Siv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 13:07   #20
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Siv Se meddelelser
Personligt for mig handler det i hvert fald ikke om at have ondt nogle steder...jow måske lidt i "moralen"
Min kommentar er ikke specielt rettet mod trådstarter eller andre, men blot et udtryk for en generel holdning om at man ikke skal misbruge mulighederne...for gør man det, gør man vejen svær for andre...bare en personlig anskuelse...som nok ligger i min opdragelse.
Man skal med andre ord ikke søge fritagelse for su, bankgæld eller gæld hos købmanden for den sags skyld, bare fordi man kan...MED MINDRE....det er det der skal til for at man kan overleve og få brød på bordet.
Og folk der er i den situation, kan ingen vel med fornuften i behold, misunde.
Som det allerede er nævnt tidligere i tråden, så vil ingen med en sådan "god" økonomi kunne få eftergivet nogen form for gæld, så din moralisering er unødvendig og baseret på et forkert grundlag.
Det eneste du er medvirkende til er, at give folk dårlig samvittighed og måske afholde nogen fra, at søge, selv om det ville kunne lette gevaldigt psykisk og rent fysisk i deres hverdag.
Så der er intet konstruktivt i de ting du er kommet med i denne tråd.

Hvis du endelig gerne vil rette din moralske opdragen imod nogen, så gør det mod alle de personer og firmaer der begår momsbedrag, bruger sort arbejde osv.
Folk der får eftergivet gæld får eftergivet småbeløb i forhold til de andre ting.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Eftergivelse af SU-Lån Tsobo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 24-01-2013 20:20
Ansøgning om eftergivelse MissSwitchie Dit og Dat 26 20-08-2012 09:12
Eftergivelse af su-lån skyggepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 30 29-06-2012 18:20
Eftergivelse... mimse Dit og Dat 11 11-05-2008 16:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension