K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-05-2014, 09:53   #11
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det eneste ret man næsten har i dag er at man kan klage ,men nægter du at deltage i deres forslag skal du kunne diskuter dig frem til en anden løsning.

Med hensyn til evt. "indblaning" ved et resurce forløb det er jo lidt svært at stritte i mod noget de mener har et godt formål til at få dig i job,og de går meget langt i dag er mit indtryk.

Man har altid ret til at klage over afgørelser du ser som krænkende/urimelige vi har alle nogle grænser i privat livet som vi ikke vil have bliver indvaderet ,så sig fra hvis du mener og føler noget er for meget eller forkert.

Min veninde havde en mentor der var alt for påtrengenede i hjemmet nu har hun ugen lige samtaler med hende på et kontor i steden for

Du skal give dem alle de papire du ikke mener de har med ,og få kvitering på de er afleveret til tiden .
Mine papir forsvinder også jævenligt fra sagen
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 18-05-2014 kl. 09:55.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2014, 11:41   #12
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Hun spurgte "ind til" (borede) om jeg gjorde rent, hvortil jeg svarede, at det er tid til at støvsuge når katten begynder at nyse. Hun så undrende på mig og spurgte igen og jeg svarede træt: Jo, jeg gør rent.
Ved talen om gør-det-selv og mine mange projekter spurgte hun: Har du mange kasser?" Ja, svarede jeg, - så længe, jeg ikke har skabe nok til at hver ting har sin plads.
Det blev oversat til, at jeg ikke kunne overskue at holde orden.
De er underlige i den verden! Ironi og humor forstås IKKE!

Det ser ikke ud til, at hun har inddraget alt materialet, der blev sendt fra Baldersgade, - men måske har hun en årsag til det? I hvert fald har jeg fundet ting frem som jeg vil have med.
Jeg må kopiere, for jeg ved ikke, hvad der er journalnummer eller andre numre, de bruger.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2014, 14:23   #13
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Hun spurgte "ind til" (borede) om jeg gjorde rent, hvortil jeg svarede, at det er tid til at støvsuge når katten begynder at nyse. Hun så undrende på mig og spurgte igen og jeg svarede træt: Jo, jeg gør rent.
Ved talen om gør-det-selv og mine mange projekter spurgte hun: Har du mange kasser?" Ja, svarede jeg, - så længe, jeg ikke har skabe nok til at hver ting har sin plads.
Det blev oversat til, at jeg ikke kunne overskue at holde orden.
De er underlige i den verden! Ironi og humor forstås IKKE!

Det ser ikke ud til, at hun har inddraget alt materialet, der blev sendt fra Baldersgade, - men måske har hun en årsag til det? I hvert fald har jeg fundet ting frem som jeg vil have med.
Jeg må kopiere, for jeg ved ikke, hvad der er journalnummer eller andre numre, de bruger.
Sagsbehandlere hører KUN det de vil....
Blev engang kaldt ind til en samtale hvor jeg skulle fortælle ALT hvad jeg fejlede osv, hun havde sagt jeg skulle skrive det ned inden så jeg kunne huske alt..
Det gjorde jeg så, så røg der så pludselig et notat ind i min sag hvor der stod..

Klienten Snakker KUN sygdom og kan ikke sige andet.....

Der er tit hvor min sagsbehandler spørger om noget hvor der intet godt svar er, så ignorer jeg hendes Spørgsmål...
For andet kan ikke svare sig...


Jeg lider af mange sygdomme Bla Mcs (kemisk overfølsomhed) som gør at jeg ikke kan tåle at være i nærheden af kemi og parfyme..

Min sagsbehandler har bla spurgt mig..

Nåh Isolerer du dig så totalt..
Eller kan du bare ALt og Gå rundt Alle steder....

Og jeg skulle svare på 1 af tingene...

valgte ikke at svare for der var intet godt svar....
havde jeg sagt nr 1 havde hun sagt, nåh det er jo DER problemet er du er bare Psykisk syg og lukker dig inde (har ingen psykisk diagnose overhovedet)

Havde jeg sagt nr 2 havde svaret været..

Nåååh jamen så har du jo ikke Mcs alligevel har du...



Og humor...
Nej den er død...

De kan ikke forstå at er man syg har man altså humor..

Du vil sikkert også få smidt i hovedet at kan du smile er du ikke syg......
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2014, 19:12   #14
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Kommunikation er en svær en!
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2014, 21:51   #15
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Tjaa man skal ikke tro man snakker uden om eller "privat" så sig ikke noget du vil have en hver til at omformulere og sætte ind i dine parpir.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2014, 22:45   #16
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Ja, lige nu skal jeg bare sige noget om mine revaforsøg. Bortset fra det ene, hvor de simpelthen blev vrede på mig, fordi jeg ikke kunne leve op til deres krav (håb), synes jeg, at værterne gjorde alt, hvad de kunne for at det skulle gå godt.
Mere behøver jeg vel ikke sige, - og så bede inderligt om ikke at skulle afprøves i stående funktioner. Det er jeg blevet tre gange, og jeg får nye skader/skred i fødderne hver gang.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2014, 22:19   #17
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Mere behøver jeg vel ikke sige, - og så bede inderligt om ikke at skulle afprøves i stående funktioner. Det er jeg blevet tre gange, og jeg får nye skader/skred i fødderne hver gang.
Du skal jo også selv sige fra,hvis de siger du skal det så må du sige det ikke muligt for dig,hvis de syntes det skal komme an på en prøve ,så må man gøre det klart ,ved at gå hjem ,ved at have fra vær nok til det bliver forstået det ikke er det du skal .

Jeg ved det er svært jeg har selv smerter i det meste af bevægearpratet,men en ting har jeg lært,jeg vil ikke ødelægge mig selv i afprøvninger,så jeg siger lige ud,i må finde nogle andre opgaver til mig jeg kan ikke det her.....

Og så er det vist ikke sagsbehandleren der afkoder læge parpirne det er lægekonsulenten ,
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2014, 14:35   #18
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Ja, mine fødder, knæ og lænden er ikke rigtig kommet sig efter revaforsøgene sidste år, og min psykolog siger, at jeg skal gå igen og sige, "Det kan jeg ikke", hvis jeg bliver sat til stående funktioner.
Jeg har også meget hurtigt fået smerter i bevægeapparatet siden ungdommen. Jeg er kraftigt bygget og har gode muskler, der kan tage noget, men leddene er ikke enige.
I den forstand har jeg udseendet imod mig, - og jeg har indtil nu været lidt for god til at bide i mig og gøre som der bliver sagt. Der har jeg noget at lære.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2014, 22:25   #19
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Skynd dig at få det lært,det gælder ikke kun om at sige fra i arbejds sitiusioner men også på hjemme fronden og alle andre fronder.

Når jeg skal afprøves og der skal findes praktik ,har jeg valgt nogle stæder hvor jeg ved der er mange forskellige små opgaver,så kan man kaber nogle af dem hvis man eks vis. ikke kan klare ad bage boller 2½ time så kan der være mange små del funksioner i et køkket.fes.

Må jeg spørge om du har psykolog for at takle smerterne ? for det overvejer jeg selv om det kunne give nogle redskaber man kunne bruge i det daglige,for det overskygger en del efter hånden her .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 25-05-2014 kl. 22:33.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2014, 01:13   #20
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Nej. Mine er fysiske.
Det drejer sig om ustabilt bækken, knæ. der hæver indvendigt ved ståning (gigt), og efterhånden også ved andre lejligheder (øv), samt løse, platte fødder der skrider mere, for hver gang, jeg ikke respekterer grænsen, - og DET handler om førlighed. Den har jeg ikke lyst til at miste.
Sidste gange, på et arkiv stod jeg 2 timer ud af de tre, jeg var der om dagen, - og det var for meget.
Hvis jeg skal i ressourceforløb, hvilket det jo nok ender med, må jeg være meget konsekvent i mine udmeldinger.

Sidst redigeret af mukke; 26-05-2014 kl. 01:16.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension