K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-05-2014, 10:47   #1
Lotus1981
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2014
Lokation: Faaborg-Midtfyn
Indlæg: 40
Styrke: 11
Lotus1981 er ny på vejen
Ressource vs revalidering

Så var jeg til rehab møde, ang min førtidspension paragraf 17 stk 2. Og selvfølgelig da jeg er under 40 var det afslag. Men jeg blev tilbudt et ressourceforløb istedet.
Vi snakkede lidt frem og tilbage og jeg sagde at måske noget skole, ville være okay. Nu skal jeg jo så først forbi min læge ang LÆ 265, og så skal jeg jo lige have lagt en plan, og så forbi rehab igen.
Men så kom jeg til at tænke på at hvis et ressourceforløb med videre uddannelse eller ny uddannelse og som de siger er med henblik på at komme tilbage på arbejdsmarked, er det ikke det samme som revalidering, bare på lavere ydelse?

Jeg var inde og læse lidt om både reva og ressource, og skal jeg gå i skole med skånehensyn så passer begge på mig, samtidig er begge forløb med henblik på at komme tilbage i arbejde som vidt muligt selvforsørgende.
Giver de bare det tilbud fordi det er billigere for dem og fordi regeringen siger at der skal gang i de ressourceforløb?
Undskyld hvis det er et lidt forvirrende indlæg, men min hjerne er en smule rodet
Lotus1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2014, 11:42   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Måske de tilbyder ressourceforløb fordi de ikke kan give pension uden at der har været et ressourceforløb først når du er under 40 år?
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2014, 12:15   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ved rc forløb kan du komme i fleks eller pension,hvis du skal have revaldering, skal der lægges en plan så du kan blive selvforsøgende.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2014, 13:40   #4
Lotus1981
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2014
Lokation: Faaborg-Midtfyn
Indlæg: 40
Styrke: 11
Lotus1981 er ny på vejen
Okay, jamen så giver det lidt mening måske alligevel tusind tak for hurtigt svar
Lotus1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension