K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2011, 23:43   #21
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis din læge indhenter en ny spec.lægeerklæring kan du selv aflevere en kopi på kommunen, men husk at gøre det personligt.
Aflever den ved skranken og bed om en kvittering på, at de har modtaget den.

Du kan nok godt risikere, at kommunen ignorerer dine evt. nye lægepapirer, men jeg vil mene, at de kan komme dig til gavn ved en anke og hvis denne ender hos BAN.
Det skal jeg nok huske at gøre - er jo med at få kvitteringer på alt.

Ja der er jo ikke andet at gøre end at prøve, så må vi se. Jeg kan dog ikke nå at få en ny udtalelse med nu her når jeg anker afgørelsen, der er jo kun små 3 uger til fristen udløber Og der er jo som regel måneders ventetid hos speciallæger...men så må jeg bruge den senere i sagen.

Endnu engang tak for gode råd! Må indrømme humøret ikke er for højt lige nu, men må jo prøve at komme op på hesten igen.
Tak
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 14:44   #22
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Har idag modtaget de sidste akter i min sag (går jeg ud fra, da jeg ikke aner hva der ligger i min sag jo) som jeg bedte om forleden.

Men endnu engang har SB ignoreret min anmodning om at få tilsendt den opdaterede RP - jeg ville jo godt se om hun overhovedet havde skrevet mine kommentar ind, og hvis ikke, hvad hendes begrundelse er for det.

Ville i rykke for den igen, eller ville i nu bare skrive det med ind i anken, og sige at på trods af at jeg har bedt om at få den tilsendt, så har jeg ikke modtaget den??

Synes det virker underligt, at hun ikke vil sende den til mig, så bliver jeg jo meget mistroisk igen. Har i været ude for, at de ikke har ville sende den opdaterede RP til jer?

Jeg har iøvrigt kunne se nu her, at min SB har haft modtaget en meddelse fra den eksterne revision, om at kommunen ikke har overholdt tidsfristerne omkring revurdering, og derfor er ledighedsydelsen uden refusion, da retten til statsrefusion er bortfaldet.

Så er det jo jeg tænker, at det er meget påfaldende, at de har truffet denne her afgørelse nu og vælger at smide mig på kontanthjælp, og at det har skulle gå SÅ stærkt hertil sidst - det har jeg jo ikke vidst noget om. Er det bare mig der synes det er lidt påfaldende?

Sidst redigeret af Hygeria; 29-06-2011 kl. 14:57. Årsag: Manglede at tilføje noget.
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 23:08   #23
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Uhm..

Jo, meget påfaldende.

Dette vil jeg også nævne i evt klage!

PS Imorgen laver du ny mail, med kopi til job-center chef, hvor du efterspørger den lovede opdaterede RP!


VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 23:11   #24
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hygeria Se meddelelser
Så er det jo jeg tænker, at det er meget påfaldende, at de har truffet denne her afgørelse nu og vælger at smide mig på kontanthjælp, og at det har skulle gå SÅ stærkt hertil sidst - det har jeg jo ikke vidst noget om. Er det bare mig der synes det er lidt påfaldende?
Nej, du har helt ret i, at det virker påfaldende og derfor er der jo god grund til at anke og klage lige så snart noget ikke går rigtigt til.

M.h.t., at du ikke har modtaget kopi af den opdaterede rp, så synes jeg, at du skal sende hende en mail nu, skriv, at du forventer at kopi af den opdaterede rp ligger til dig ved skranken i jobcenteret i morgen, torsdag, kl. ???? - en time før deres lukketid.

Så bruger du lige formiddagen i morgen, torsdag, på at skrive en klage til jobcenterchefen hvori du klager over, at du trods gentagne anmodninger herom endnu ikke har modtaget kopi af din opdaterede rp.

Vedlæg kopi af din aktindsigtsbegæring, kopi af relevante mails.

Når klokken så er en time i lukketid tropper du op på jobcenteret, venter lige i 5 minutter for at være flink, hvis din opdaterede rp så ikke ligger der, så afleverer du din klage, mod kvittering.

Men husk at skrive tydeligt, at det er en klage, ellers lander den bare på sb's skrivebord.

Du skal nok være forberedt på, at sb kan finde på at komme ud ved skranken og begynde en diskussion, den bør du glide af på, fald ikke ned på det niveau.

Hvis hun ikke har den opdaterede rp til dig, så afleverer du klagen, også selvom hun lover at den ligger i din postkasse fredag, hellere en klage for meget end en klage for lidt.

Knejs med nakken og kræv din ret.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 23:14   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Uhm..

Jo, meget påfaldende.

Dette vil jeg også nævne i evt klage!

PS Imorgen laver du ny mail, med kopi til job-center chef, hvor du efterspørger den lovede opdaterede RP!


VH Popiae
Du postede mens jeg skrev, men vi er jo helt enige.

Når først man begynder at fornemme, at man bliver trillet bæh med, så må man godt vise, at man er gal og at man har fået nok, når bare man gør det på en civiliseret måde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 15:13   #26
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Hej Vovse og Popiae,

mange tak for jeres svar!!

Jeg er ked af, at jeg først vender tilbage nu, men har lige haft nogle dage hvor jeg har været endnu længere nede end bare i kulkælderen, og derfor haft overskud til absolut ingenting overhovedet

Jeg fik derfor heller ikke kontaktet sb i Torsdags, men har sendt hende en mail nu og endnu engang bedt om den opdaterede RP - så må vi se hvad der sker.

Jeg tænkte iøvrigt på en anden ting. Der stod jo i afgørelsen, at jeg havde tid hos xx på ydelseskontoret dato og tid, hvor jeg skulle søge om kontanthjælp.

Men er det normalt, at man slet ikke får en skrivelse af nogen art når man overgår direkte fra ledighedsydelse til kontanhjælp, hvori der står, om man skal medbringe nogle papirer eller lign??
For har absolut intet info modtaget, blot hvor jeg skal møde op og hvornår...undrede mig lidt, for har da hørt fra andre der f.eks. er blevet fyret fra deres arbejde, at de skulle ha nogle forskellige papirer med.

Endnu engang tusind tak for jeres svar!
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 15:24   #27
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det fik jeg heller ikke nogen infomation om
alså efter stop af sygedagpenge

Men når man søger, skal man udfylde et skema
kommunen skal nok finde ud af det, hvis man ikke er berettigede til kontanthjælp

men uanset om du kan eller ej. Så skal du have en samtale med en sagsbehandler på dit jobcenter. fordi du så skifter "kasse"
i 10 måneder stod jeg ikke i kommunens system

Nej man skulle tilmelde sig på ny
havde ikke søgt kontanthjælp, for det havde været spild af tid
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 15:28   #28
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jamen er du ikke blevet tilkendt flex en gang
så er du åbenbart nummer 2 jeg har set, hvor kommunen fratager den igen
ellers skal de starte en FP, hvis de mener du er få syg til flex

men åbenbart er din sag omvendt og kommunen mener du kan klare et almindeligt arbejde

eller har jeg misforstået det
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 15:54   #29
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Vil det sige, at jeg så også skal ha ny sagsbehandler?? Det spurgte jeg min sb om for noget tid siden, men hun har ignoreret min mail med det ?.

Men jeg har ikke fået nogen tid på jobcentret, blot en tid på ydelseskontoret...hvor er det dog bare besværligt dette her, jeg magter det simpelthen ikke længere Jeg har absolut ingen formue eller lign,er alene, så jeg vil da råde dem til at give mig kontanthjælp, ellers så kommer jeg til at stå uden tag over hovedet.

Nej du har forstået det korrekt, kommunen mener ikke jeg er berettiget til fleks længere.
De mener, at jeg kan klare et ordinært arbejde dog med skånebehov - disse skånebehov de snakker om ved jeg ikke hvad er, da dette ikke er klarlagt nogle steder.
De har blot sagt, at der skal nogle foranstaltninger til for at forsøge at få mig på arb.markedet igen...ingen handlingsplan, ingen jobplan..ingenting.

En ting jeg også hæftede mig ved, ved godt jeg er lidt en ordkløver nu, men i afgørelsen står der bl.a. at mine psykiske problemer igennem mange år, ikke BURDE medføre nogen væsentlig nedsættelse af min arbejdsevne..."

Jeg ved godt jeg er en ordkløver, men hæftede mig bare ved at de skrev "BURDE"...det er jo i mine ører det samme som at sige, at vi ved ikke noget nu, men vi tror du ville kunne klare det...ergo, er det jo ikke afklaret om det ville være et problem eller ej. Eller hænger jeg mig for meget i ordene nu?

Desuden kan jeg ikke bruge det til en skid, da den vurdering/begrundelse udelukkende er blevet til pga den ene psyks udtalelse - den eneste af alle jeg har været hos der sagde sådan...alle andre har sagt jeg har en svær depression og er meget skrøbelig og at jeg ikke ville kunne klare et ordinært arbejde.
Men dem har de fuldstændig valgt at ignorere... Jeg er så hidsig efterhånden, for kan ikke være rigtigt, at de bare selv kan vælge og vrage hvilke udtalelser de vil bruge
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 16:13   #30
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja det vil jeg bestemt mene
har selv fået en ny sagsbehandler, efter jeg kom i hullet
kan ikke modtage kontanthjælp

Men er så super glad for det, hun virker super sød
flytter selv på bosted
har 2 sagsbehandler 1 i jobcenter og 1 i socialforvaltning

Kan udmærket forstå dig, det hjælper da heller ikke igefrem på en depression
når man er i dine sko

jeg har så aldrig haft problemer med min sagsbehandler, kun en lægekonsulent
min sag ligger nemlig igen hos denne selvbestalted kvaksalver
Ja ok den sidste udtaglese var sådan fin nok, har bare brugt ydeligere 11 måneder på ingen ting. der er stadig ingen behandlingsmuligheder.

har du prøvet og være i et fleksjob overhovedet.
for hvis du ikke kan det, hvor en i h.... skulle du så kunne klare et ordinært arbejde på 37 timer

depression er faktisk en lidt møj diagonse og have i systemet.
fordi der siger de fleste der er masser af behandlingsmuligheder

problemet med flex og penison. der må ikke være nogen behandligsmuligheder og så skal ens lægepapir helst stemme overset med en arbejdsrprøvinng.

har desværre ikke rigtig nogle gode råd, men håber du får en sagsbehandler der er til at snakke med

Sidst redigeret af MTVRV1; 03-07-2011 kl. 16:20.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu er min 'Job-blog' opdateret med indlæg nr. 29: 'En slags status' Jan Jakobsen Politik og Samfund 2 30-03-2013 18:32
Opdateret forside på Ankestyrelsens hjemmeside Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 11-11-2011 14:40
Opdateret udgave af "At skrive en afgørelse" Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 14-09-2011 11:10
Svendborg: på 5. år endnu ingen afklaring, trods Nævns afgørelse buster Politik og Samfund 0 09-04-2011 19:31
Kan jeg få opdateret min ressouce profil?? Litha Alt det andet 10 06-02-2009 00:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension