K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2011, 17:16   #1
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Hård arbejdsprøvning

Kære alle

Så har jeg igen brug for et godt råd eller to.

Jeg er 37 år, pædagog og kom til skade i en arbejdsulykke i 2006, har været sygemeldt siden med posttraumatiskstress ( ptsd )

Ud over min stress, har jeg følgende diagnoser;
* Epilepsi
* søvnapnø
* deppression
* angst
* ocd
Sagen er den at jeg pt. er i arbejdsprøvning, i en børnehave, da jeg er uddannet pædagog er det en antagelse fra kommunens side at en børnehave må være det perfekte sted. Jeg har tidligere arbejdet med anbragte unge og har ingen erfaring/ stor interesse i de små børn. Bevares de er da søde, bare ikke når de er 15 samlet i et rum.

Jeg er nu i min 4 uge af arbejdsprøvningen, og har 5 tilbage.
Min planlagte arbejdstid har været som følgene:

Uge 1+2 = 25 timer
uge 3+4 = 17,5 timer

Jeg har reelt været der ca. 10-12 timer i alle ugerne.

På arbejdspladsen er de rigtig søde og forstående, for min situation. De siger at de kan mærke og se på mig at jeg er presset, hvilket jeg bestemt også føler mig. Jeg har haft hyppigere epeleptiske anfald, ( heldigvis hjemme). Jeg sover dårligt, har svært ved at overskue både arb og hjemmmeliv. Glemmer at tage min medicin, glemmer min aftaler hos den psykolog hvor jeg går i traumebehandling/ terapi. Jeg føler at jeg på bare 4 uger er bombet tilbage til hvor jeg var for 2-3 år siden.

På arbejdspladsen, siger de at de vil gøre alt hvad jeg ønsker for at hjælpe mig, problemet for mig er at jeg ikke ved og kender regelerne. Jeg ønsker feks. ikke at stoppe i utide, hvis det har den konsekvens at jeg igen bliver sendt i en ny arb. prøvning.

Har i nogle gode forslag til hvordan de kan hjælpe mig med at komme igennem dette *******?
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 17:23   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har ikke så meget tid lige nu, men der kommer sikkert andre på banen.

Men jeg vil lige spørge dig, om du skriver dagbog ?

Jeg kan f.eks. anbefale denne model, den har jeg selv brugt: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 17:26   #3
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Hejsa, ja jeg skriver dagbog
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 23:34   #4
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Gøjeren.

På baggrund af hvad du skriver undrer det mig, at du er sat i arbejdsprøvning indenfor et erhverv, hvor jeg går ud fra du har erhvervet dig en arbejdsulykke, herunder PTSD. Du skriver arbejdsulykke i 2006, og ikke erhvervsygdom, er det korrekt forstået? Er denne anmeldt til ASK? Og ligger der her en afgørelse for dette? (arbejdsulykke el. erhvervssygdom?)

Inden ud blev sa i arbejdsprøvning går jeg ud fra, at du er forlænget eft. § 27, stk. 1, 2 for afklaring af din arbejdsevne?

Har du i den forbindelse bedt om aktindsigt? Og dermed fået indsigt i lægekonsulentudtalelse vedr. evt. mulig fremtidig arbejdsområde på baggrund af din erhvervsskade?

Jeg spørger ind til dette pga. det forekommer mig lidt mærkværdigt, HVIS du er erhvervet dig en skade via dit tidl. arbejde som pæd., at du så er ude i arbejdsprøvning indenfor dette erhverv, hvor det ville være langt bedre at afklaret om du har arbejdsevne (stor el. lille) indenfor et felt der ikke trigger din PTSD. Hvis der er en sammenhæng mel. disse to?

Konkret omkr. hvordan arbejdspladsen kan hjælpe er vejen jo en afklaring omkr. hvordan de oplever du fungerer i den funktion, du varetager hos dem under arbejdsprøvningen sammen med jobkonsulten/virksomhedskonsulenten, når denne er på "besøg" for opflg. samtaler om hvordan det går.

Hvem har fastsat de 9 ugers arbejdsprøvning? Altså tidsmæssigt.

Jeg har ikke læst dine tidl. tråde - så måske spørger jeg til noget ud allerede har fortalt, men henvis så venligst til dette via trådlink. På denne måde ville man kunne måske give bedre svar end ovenstående.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2011, 08:48   #5
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Hej Gunvor

Tak for dine opklarende spørgsmål, det kan være svært at vide hvilke info der er relevant at komme med.

Arb.skaden er anmeldt hos ask, i 2006 den er anderkendt i 2007 med et midlertidigt erhvervsevnetab på 25 %.

Jeg er ikke forlænget, men er lige nu på kontanthjælp. Der har været en masse besværligheder mht. sygedp. og jeg har anket 2 gange til BAN og begge gangene fået medhold. Men hos sygdp. har de go tid og lader ikke lige hører fra sig. Jeg er tildeles nok også en af dem der er nem at negligere, da jeg qua min ptsd og deppression, har svært ved at kæmpe kampen..

Jeg er i arb. prøvning via en ekstern aktør, men det er kommunen der har fastsat de 9 uger. Konsulenten kommer hver 14. dag og holder møde hvor arb. tiden og opgaverne reguleres.

Jeg har ikke på noget tidspunkt ønsket, at komme i en daginstitution. Men alle andre muligheder lod sig ikke gøre af forskellige årsager, det tog 9uger at finde et sted som var klar på at afprøve mig. dvs. alt i alt bliver mit forløb hos den eksterne aktør på 18 uger, hvor det oprindeligt var 9 uger.
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2011, 09:54   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal huske KUN at arbejde det du kan klare.

Det giver bagslag, hvis det fremgår at du er der flere timer end du er.

Du kan efterfølgende blive anklaget, for ikke at yde nok, hvis du ikke senere kan yde samme timeantal.
Derfor er det vigtigt, at de rigtige timer og andre skånebehov, bliver beskrevet.
Det kan absolut IKKE betale sig at spille helt.

Mulighed for afklaring i reva-center ville være mere relevant, da du her vil få en bred afklaring af din arbejdsevne.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2011, 10:30   #7
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Hejsa

jeg er der ikke flere timer end beskrevet, tværtiod langt færre, det bliver også oplyst til konsulenten.

hvad er reva-center ??
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2011, 11:06   #8
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
hejsa
det gøre mig ondt at høre det du er igennem lige nu.
jeg har selv været i en arbejdsprøvning hvor jeg blev så dårlig at de ikke ture stå til ansvar for at har mig det var ved reva så de stoppede mig sammen med min sagsbehanler. der efter blev der søgt pension men pensions nevnet ville ikke tage min sag med fordi de mente jeg ikke var nok prøvet. der stod jeg så fik en fleksbevilling. men kunne ikke få job ingen ville ansætte mig.i det min arbejdsevne var vudert til under 1 time daglig.
efter næsten 2 år blev min sag set efter igen og jeg skulle i en ny arbejdsprøvning så man fik noget mere af min arbejdsevne at se. det var umulig for viksomheds konsulenten at finde nogen der ville tage mig
og reva ville ikke har mig igen. fik så noget i borgersevisen hvor jeg skulle se medarbejder over skulder 2 timer daglig. min tilstand blev igen meget forværet og de stoppede mig igen sammen mad virsomhedskonsulenten og hendes chef fra job centeret. jeg kom til to special læger og en psykolog der alle at der ikke er mere ervevsene tilbage men tros det har jeg igen fået afslag fordi jeg ikke er arbejdsprøvet rigtig men jeg har jo ikke en chance for at blive det når kommunen selv stoppe det og de steder jeg er ikke tøre har mig for mit helbred... så kan du holde tiden ud ville jeg gøre det men men men husk på om du så kun kan magte 1 time om dagen så skal du kun det du skal sige fra og mærke hvad du kan og tænke meget på dig selv.
husk dine begrensninger.
jeg har så også en læge der skrev at min livskvalitet med en anden medicin måske ville kunne blive beder men at bedre livskvalitet ikke gav bere funktiond evnen men det mener pensions nevnet at det måske ville gøre så fik afslag på arbejdsprøvning ikke var lange nok og afprøvet nok og at jeg måske kunne få en beder livskvalitet ved at få (lykkepille) mod min ødelagte nerver i rykken og nakke. jeg ville være ked af hvis jeg skal bruge den for for medicin. og det skal ikke misforståes for synes det er godt det findes til at hjlæp en psykisk lidelse.
hilsen sanne mor
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2011, 11:29   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af gøjneren Se meddelelser
Hejsa

jeg er der ikke flere timer end beskrevet, tværtiod langt færre, det bliver også oplyst til konsulenten.

hvad er reva-center ??
reva-center er et sted hvor man afprøver ens arbejdsevne
det er rigtig godt, da alle former for skånebehov kan laves
samt det er fagpersonale som vurdere en

men det er ikke alle kommuner der har et sådan center, eller benytter det
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2011, 20:47   #10
gitte kirk
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2010
Lokation: ringkøbing/skjern
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
gitte kirk er ny på vejen
jeg er selv pædagog med en arb skade......
Du skal ikke indefor pæd. fag.
Du skal søge andre boldgader, for man bliver ikke i stand til at uanset kropsligt eller psyksisk at kunnne varetage et pædagogisk fag igen........
pøjpøj......mange knus herfra
gitte kirk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ventetiden er så hård MissSwitchie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-10-2011 23:07
Hård kritik af selvopfundne diagnoser Webmaster K10 Nyheder 0 20-06-2011 08:10
Københavns borgerrådgiver: hård kritik af sagsbehandling buster Politik og Samfund 5 22-03-2011 09:59
Sagen er gået i hård knude og hvad skal jeg gøre.... cape Din historie 3 24-01-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension