K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-01-2018, 02:04   #1
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Falsk profil på facebook pga kommunernes overvågning

Jeg kan kun indtrængende anbefale ALTID at bruge falsk navn på Facebook og/eller lukke den fuldstændigt for de der ikke er jeres Venner
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2018, 02:33   #2
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af amaranth Se meddelelser
Jeg kan kun indtrængende anbefale ALTID at bruge falsk navn på Facebook og/eller lukke den fuldstændigt for de der ikke er jeres Venner
Jeg blev af en anklaget for at have en falsk profil, fordi jeg ikke havde forto på og ikke havde særlig mange " venner" his nogen overhovedet.

Jeg skrev tilbage ,at jeg ikke har kamera og i øvrigt heller ikke kan hitte ud af teknikken. Desuden skrev jeg til vedkommende, at jeg var medlem pga af især 2 grupper.
Og at jeg ikke anser venner som venner på facebook, da venner er nogen man kender og har et forhold til.

Jeg anså og anser"venner" på facebook, som tomme venner.

Men hun blev ved indtil der kom andre som støttede mig.

Jeg ved det ikke,,en måske eksisterer facebook stadig om 10 år, men der er grøde i andedammen i det mindste herhjemme.
p.s jeg var kun medlem kort tid og brugte alt for meget tid på det.
Lettet over at have meldt mig ud.
Desværre ved jeg så ikke hvornår der er demoer.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2018, 15:54   #3
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Det var som sådan ikke sigtet specifikt mod dig, mere som en generel anbefaling til hvis man ønsker at øve aktivisme af enhver slags på FB
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2018, 17:00   #4
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af amaranth Se meddelelser
Det var som sådan ikke sigtet specifikt mod dig, mere som en generel anbefaling til hvis man ønsker at øve aktivisme af enhver slags på FB
Sådan opfattede jeg det heller ikke. Men falske profiler er jo også noget kommunerne benytter sig af og så bliver det virkelig noget miskmask, men forstå godt din anbefaling. jeg vil dióg hellere holde mig væk.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2018, 12:15   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nu vil jeg ikke udlevere de andre kommuner....

https://www.information.dk/indland/2...ange-bedragere

CITAT" Nu vil jeg ikke udlevere de andre kommuner, men jeg ved, hvilke kommuner der benytter de falske profiler, og det drejer sig vel nok om en 20 stykker. Men det er jo bare dem, jeg har kendskab til,« siger Hanne Bahnsen. Hun håber, at metoden får officielt grønt lys, for metoden er meget effektiv, forklarer hun.

»Moralsk kan man selvfølgelig sige, at det er forkert at give sig ud for at være en anden. Men jeg vil gerne slå fast, at det er borgeren selv, der accepterer vores venne-anmodning. Og det er et supergodt redskab,« siger Hanne Bahnsen.
"CITAT slut.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-01-2018, 14:12   #6
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Nu stammer tråden her fra et emne der tilsyneladende er blevet delt af admin, hvorfor konteksten lidt er gået fløjten.

Men det er ikke alene moralsk uforsvarligt overfor borgeren, det er også et brud på Facebooks retningslinjer.
Det er det selvsagt også hvis man gør det som privat. Men dog væsentligt mere problematisk at kommuner har det som officiel strategi!
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension