K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-04-2014, 16:40   #1
mx40
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
mx40 er ny på vejen
Fleks jobber søger hjælp

Er her nogen som kan hjælpe mig med at råbe politikkerne op. evt. et møde med dem.

Er sparet væk pga. af politikkernes spareplan - fra et godt job.

Fik tilbudt et vaske op job... nedgang på 7500.- kr. om måneden. måtte ikke sige nej.

Havde 6 mdr. opsigelse, kontaktede jobcenter , de ville intet gøre førend jeg havde været ledig i 3 mdr, hurra

Arbejdsgiver betaler kun for timerne nu, efter ny fleks ordning.

og nu skal i så høre : så får jeg også kun 50% i feriepenge, mangler til 4 uger.

dernæst får jeg også kun 50% pension,, hvad mangler jeg så når jeg går på
pension.... og vi er frataget bonussen ved at jobbe til vi er 67,,,, godt gået.

Så er den værste - kommunen vil skære i Fleks ydelsen fordi jeg er domsmand 4 gange om året og får en ekstraskat for det og så er der 800 kr. tilbage.
Men da jeg mister en arbejdsdag, svaret det jo til det tabte og skal de så trække i fleks ydelsen også,, hvor er så retfærdigheden henne.

+ at man ikke kan bruge sit fradrag på Fleks tilskuddet eller fradrag for pension og feriedage.

Nogen som kan hjælpe mig - det er virkelig godt gået af regeringen...

os små kan de trampe på.... flot.

Sidst redigeret af mx40; 04-04-2014 kl. 16:46.
mx40 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2014, 16:59   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du har ikke helt ret i dine påstande,
Prøv at bruge en fleksjobberegner og regn igennem, hvad du får.
Selvfølgelihg kan du bruge dit personfradrag, men kun een gang.
Når man får diæter for offentligt ombud. bliver man ganske normalt modregnet - arbejdsgiveren får jo ikke din arbejdskraft.
Du er stillet som alle andre, der mister et job - nogle erhvervede rettigheder følger ikke med.
Du kan jo prøve at finde dig et andet fleksjob, der også opfylder dine skånekrav.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2014, 12:01   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du har helt ret i du/os som fleksjobber står dårligt hvis vi bliver fyret i job efter gl. ordning og skal i nyt job.

desværre er de kære politiker ligeglade, fordi der har været en masse fremme med nogle få fleksjobber der ´har fået en super løn.

Det gode ved den nye ordning er så man kan arbejde i mindre timer, hvilket er godt for mange.
Men ja vi får mindere pension og ferie penge ved samme arbejde.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2014, 14:22   #4
mx40
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
mx40 er ny på vejen
Fleks job

Hej stampe :

Fakta er at , kommunen vil trække i fleksydelsen fordi jeg er domsmand og da jeg ikke får penge for tabte timer, går de jo lige op og jeg har fundet en paragraf hvor der står :

Der skal ikke ske indgreb i fleks lønnen hvis, når er person modtaget dag/syge penge,eller erstatning , gruppeliv, forsikring, samt forhøjet tjeneste mandstillæg,
fra arbj. skade eller vederlag i borgeligt ombud.

Dernest får jeg ikke højeste fleks tilskud,,, 16.300 kr.men af de 18,500 kr./ hvor jeg tjener 9500 kr. fra skolen. så fleks tilskudet er 8500 kr.

Total 9500.- kr fra skolen + 8.500 kr. ydelsen = 18.000 kr. ( nedgang fra 27.000 kr ) og da jeg har et fradrag på 11.500 kr. pr måned , taber jeg 3000 kr. og det ville jeg ikke hvis det var den gamle ordning på brutto beløbet.

Så det er bare noget skidt - men hvem melder sig til at vi klager og kontakter regeringen --- kom nu frem alle flekser.
mx40 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2014, 14:28   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
der har været klaget og klaget, tror vi er mange flekser der ikke har overskud til mere
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2017, 16:15   #6
mx40
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
mx40 er ny på vejen
Hej Nu skal i høre den bedste.
Jeg har et bijob som stævningsmand og de trækker både km penge og brutto fortjeneste, selv om jeg har betalt skat af beløbet og modregner det fulde bruttobeløb i min flexydelse.

At tjene 2300 kr. men det koster mig 7500 kr. i flexydelse pr. måned... ØV ØV siger jeg.

Hvad gør jeg - nogen gode forslag..... det vil sige at jeg skal have 5000 kr. med på job hver måned....
mx40 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2017, 21:01   #7
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Bed kommunen om at få det skriftligt som en afgørelse, som du har mulighed for at klage over.

Hvis kommunen så fastholder, så skal din klage jo sendes videre til Ankestyrelsen, så har du i det mindste mulighed for at få afgørelsen prøvet ved en anden instans end kommunen.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension