K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-02-2015, 00:29   #1
emilia1963
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2015
Indlæg: 31
Styrke: 10
emilia1963 er ny på vejen
3F eller Arbejdsskadeforening?

Hej, jeg har et spørgsmål om hvad er bedst at vælge 3F eller Arbejdsskadeforening?
Jeg har tabt i Ankestyrelsen sagen om forlængelse udbetaling af sygedagpenge, som jeg er ikke enig, også min læge og andre, som jeg snakker med. Jeg tabte bare på grundt af forkerte oplysninger fra min sagsbehandler, de blev stoppet 5 dage efter jeg blev informeret om.
Jeg er nu i arbejdsprøvning, som jeg har bedt kommunen i nogle måneder om, da de selv ikke har sendt mig for at afklare, om jeg kan arbejde eller nej. Men min ny sagsbehandler og fleksjobkonsulent har gjort noget for mig.

En anden sag - jeg tabte også i Arbejdsskadesstyrelsen. Det drejede om psykisk sygdom, depression, stress, angst på grundt af misbrug og mobning.

Jeg vil køre sagerne igen. Hvad af de to kan hjælpe mig bedst og mest?
Jeg er ikke i økonomisk stand at betale sagerne selv, er det muligt at få noget hjælp gratis med fagforeninger hjælp? Hvordan ser det ud?
Jeg er nu i FOA og hvordan ser det med at flytte til en anden, er der noget problemer ved dette?
Hilsen og beder om jeres hjælp.
emilia1963 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2015, 07:51   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tror ikke du får nogen ny fagfoening til at overtage din sag, det ville være dyrt for dem, så du må have den fagforening du har til at tage sagen
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2015, 11:11   #3
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af emilia1963 Se meddelelser
..... Jeg tabte bare på grundt af forkerte oplysninger fra min sagsbehandler, de blev stoppet 5 dage efter jeg blev informeret om......
Har du klaget over, at sagsbehandleren gav forkerte oplysninger til Ankestyrelsen?
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2015, 14:38   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Jeg tabte bare på grundt af forkerte oplysninger fra min sagsbehandler, de blev stoppet 5 dage efter jeg blev informeret om

Hvis Amkestyrelsen derfor har fået og arbejdet med de korrekte oplysninger, er grundlaget jo ok.

Prøv at maile til Ankestyrelsen og spørg om de korrigerede oplysninger har indgået i deres sagsbehandling.

Man kan normalt ikke få nogen til at tage en sag, når man melder sig ind efter, at skaden er sket.
Du må nok i gang med et civilt søgsmål. Men få endelig vurderet sagen forinden, så du ikke smider gode penge efter dårlige.

Sidst redigeret af stampe; 20-02-2015 kl. 14:58.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2015, 21:19   #5
emilia1963
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2015
Indlæg: 31
Styrke: 10
emilia1963 er ny på vejen
Tak for dit svar. Det er mig, der har fået forkerte oplysninger fra en min sagsbehandler, om jeg kan melde mig rask og om ca. 3 måneder melde mig igen syg, så begynder ny sygedagpengeperiode. Og pludselig 1,5 måned efter min ny sygemelding, har kommunen fundet ud, at det ophører. Må jeg sende til Ankestyrelsen beskrivelse min sygemelding historie og hvordan var jeg behandlet af kommunen, at de gjorde ikke noget, har ikke sendt i arbejdsprøvning, havde meget svær kontakt med sagsbehandler,og fik forkerte oplysninger, selv min sdag blev afsluttet? Eller der er kun chance med civilsag, som skriver nede en anden?

Tak for dit svar, jeg tror du har ret i.
emilia1963 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension