K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-12-2011, 05:02   #1
Mommypy
Banned
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
Mommypy er ny på vejen
Høj søde k10 brugere :-) jeg står i en sitiation jeg håber i kan hjælpe mig med.

er kommet på kontanthjælp pga. fibromyalgi og dermed har jeg en række problemer. er helt ny i faget, så mon ikke der er en mere erfaren der kan hjælpe mig.

sagen er den, at jeg som sagt er på kontanthjælp. jeg har en sød kæreste som jeg dog ikke bor sammen med. han er førtidspensionist og har også en søn.

vi har snakket om vi skal flytte sammen hvis det økonomisk kan betale sig dvs. få flere penge ud af det, kontanthjælpen er en joke og hans pension er ligefram heller ikke en fyrstelig løn, efter at vi har betalt vores skat.

mener man bliver trukket i kontanthjælp og pension hvis man flytter sammen men mener også at man får en række tilskud hvis man har børn. men synes det er ret indviklede regler som jeg ikke har rat meget indsigt i.


håber i kan hjælpe mig da jeg er ved at gå helt ned psykisk over det. det er jo store beslutninger man skal tage.

et andet spørgsmål er på vegne af min kæreste. han er som sagt førtidspensionist pga. depression. han er dog i bedring og har været det stortset lige siden han fik sin pension nok pga. der kom ro på. han mener han kan arbajde en lille smule nu han er i bedring dvs. ikke mere end 10-15 timer om ugen.

mit spørgsmål er så bare hvor meget han må tjene ved siden af sin pension uden at blive trukket i den da alt andet ville være dumt.

med ønske om en god jul til alle på k10, og sikke en god side. vidste ikke der var sådan en, og fik siden anbefalet af en veninde der havde haft gode erfaringer med den.

Mommypy

ikke nogen der kan hjælpe mig? :-)
Mommypy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2011, 18:55   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Der bør ikke ske de store ændringer, dog er indtægts bestemte ydelser nogle i får mindre af, sådan noget som boligtøtte og lignende...

Jeg er lige igang med at undersøge om det spiller ind på din kontanthjælp... øjeblik...


2 min senere...

Det gør den ikke... I må bare ikke blive gift ;-) så mister du din kontanthjælp helt...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2011, 19:07   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mommypy Se meddelelser
Høj søde k10 brugere :-) jeg står i en sitiation jeg håber i kan hjælpe mig med.

er kommet på kontanthjælp pga. fibromyalgi og dermed har jeg en række problemer. er helt ny i faget, så mon ikke der er en mere erfaren der kan hjælpe mig.

sagen er den, at jeg som sagt er på kontanthjælp. jeg har en sød kæreste som jeg dog ikke bor sammen med. han er førtidspensionist og har også en søn.

vi har snakket om vi skal flytte sammen hvis det økonomisk kan betale sig dvs. få flere penge ud af det, kontanthjælpen er en joke og hans pension er ligefram heller ikke en fyrstelig løn, efter at vi har betalt vores skat.

mener man bliver trukket i kontanthjælp og pension hvis man flytter sammen men mener også at man får en række tilskud hvis man har børn. men synes det er ret indviklede regler som jeg ikke har rat meget indsigt i.


håber i kan hjælpe mig da jeg er ved at gå helt ned psykisk over det. det er jo store beslutninger man skal tage.

et andet spørgsmål er på vegne af min kæreste. han er som sagt førtidspensionist pga. depression. han er dog i bedring og har været det stortset lige siden han fik sin pension nok pga. der kom ro på. han mener han kan arbajde en lille smule nu han er i bedring dvs. ikke mere end 10-15 timer om ugen.

mit spørgsmål er så bare hvor meget han må tjene ved siden af sin pension uden at blive trukket i den da alt andet ville være dumt.

med ønske om en god jul til alle på k10, og sikke en god side. vidste ikke der var sådan en, og fik siden anbefalet af en veninde der havde haft gode erfaringer med den.

Mommypy

Hej Mommypy,

Velkommen til.

www.borger.dk kan din kæreste læse om hvor meget han kan tjene ud over pensionen inden der sker fradrag heri. 10 - 15 timer er jo fleksjob i vore dage, han skal måske passe på at han ikke skyder over mål

Hvad med din egen afklaring ? Har du bare ikke energi hertil ? Forstår det godt hvis det er, det er hårdt at være i systemet og søge en afklaring.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2011, 19:17   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Din kontanthjælp bliver ikke berørt.

Du mister det ekstra børnetilskud til enlige forsørgere.

Boligsikringen bliver beregnet ud fra husstandsindkomsten, og det samme bliver evt. friplads.

Han mister noget af sin pension, hvis den er efter 2003, da han så bliver samboende.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2011, 21:30   #5
Mommypy
Banned
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
Mommypy er ny på vejen
så vi kan godt få en økonomisk gevinst ud af at flytte sammen, ikke blive gift og at han står som forsørger af barnet? hvis mister penge på det, flytter vi naturligvis ikke sammen.

Ellers mange tak :-)
Mommypy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2011, 23:01   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er svært at gøre op om man mister noget.. for man mister selvfølgeligt noget.. og sparer på kun at skulle betale det halve af andre ting.

At han står som forsørger ? Jamen hvis man har barn er man forsørger uanset om man er samværsforældre, bopælsforældre eller bor sammen med barnets anden forælder.

Hvis han får førtidspension efter 2003, er det indregnet i pensionen.. der er ikke noget ekstra.

Når man får kontanthjælp, får man også forsørgersats uanset om man har barnet boende, eller skal betale bidrag.

Hvis man er reelt enlig, og ikke har en kæreste der bidrager med hjælp eller penge til fælles mad, kan man få et enlig forsørgertillæg hvis man er bopælsforælder.. og det er ligemeget om man er på kontanthjælp eller førtidspension.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vejledning i at søge aktindsigt gandalf Den nyttige viden vi alle har 10 16-03-2014 00:36
Vejledning om hjemvisning! buster Politik og Samfund 0 26-09-2010 19:26
§ 100 - ny bekendtgørelse - ny vejledning zuza Nyt om loven 0 25-05-2010 14:05
Vejledning Erik Lybøl Dit og Dat 8 02-12-2008 20:22
Vejledning om arbejdsevne buster Et godt link! 2 27-04-2008 09:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension