K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-03-2009, 18:03   #1
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
sp

øv jeg venter stadig på noget nyt fra borgen af....syntes det er dybt urimeligt hvis vi kontanthjælpsmodtagere ikke får lov hæve vores uden blive trukket....
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2009, 20:01   #2
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Jeg ved ikke om jeg læser det rigtigt, men tjek dette link og kig under kontanthjælp s. 13 under kapitalpensioner mv.

http://www.forsikringogpension.dk/Pr...elser_2009.pdf

Som jeg læser det vil en pensionsydelse ikke betragtes som formue hvis den er under 50.000,-
Eller er det kun hvis man ikke har råderet over den? Ved ikke hvordan det skal tolkes.

Mvh Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2009, 20:42   #3
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
nææ ved jeg heller ikke.....
men har læst at hvis de ikke tog det op i regeringen og lavede loven om denne ene gang får vi dem ikke ...og læste nogen skrev politikkerne ville tage emnet op i denne uge?..
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2009, 20:48   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, det var mig, der skrev det. Det havde jeg læst et sted, men jeg er ikke støt på noget endnu på nettet.

Men der er jo god tid endnu. Pengene må først hæves fra den 1. juni.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2009, 20:58   #5
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
ja det rigtigt*S*:-)
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2009, 23:13   #6
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Jeg mener at have læst i en eller anden tråd, at vi som førtidspensionister, ikke har/kan hæve vores opsparing. Er det rigtig forstået

Jeg kan se at jeg har kr. 11.500,00 der står derinde.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2009, 23:28   #7
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
jeg ved ikke lige med førtidspensionister ..men ved kontanthjælps modtagerne ikke kan hvis ikke de kommer med en engangs lovgivning,som jeg sidder håber på....*S* tror der større chance for førtidspensionisterne:-)jeg har også 11.500 stående:-)
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2009, 23:27   #8
philippiens
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2009
Lokation: philippiens
Indlæg: 15
Styrke: 16
philippiens er ny på vejen
hej bmcd førtidspensionister kan godt tage sp ud du kan se her
Du har spurgt om du kan få en udbetaling nu.

Vi kan oplyse, at ATP Livslang Pension er en livslang pension der bliver udbetalt fra man når folkepensionsalderen, der pt. er 65 år. Disse regler gælder også for personer der er bosat i udlandet.

Når du opnår pensionsalderen bedes du rette henvendelse vedrørende pension fra ATP Livslang Pension.


Vedrørende din opsparing i SP kan vi oplyse, at Regeringen har fremsat forslag om at hele opsparingen i SP kan udbetales.

Forslaget er endnu ikke vedtaget i Folketinget. Hvis forslaget vedtages, sender ATP automatisk et brev til dig med oplysning om din SP-saldo og en udbetalingsblanket

Udbetalingen vil tidligst kunne ske efter 1. juni 2009
philippiens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2009, 16:01   #9
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Forslaget er endnu ikke vedtaget i Folketinget. Hvis forslaget vedtages, sender ATP automatisk et brev til dig med oplysning om din SP-saldo og en udbetalingsblanket
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2009, 23:32   #10
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Tak for svar

Det bliver jo lidt spændende om man skal have nyt køkken. Eller om pengene skal gå til en rejse, hvad regeringen ikke lige har haft med i deres betragtninger. Det er jo ikke noget nyt, at et forslag skal vendes og drejes op til flere gange. De har sikkert tænkt, bare de bliver i DK, det er da sikkert også godt nok, men det er jo befolkningens personlige penge. Sååå... det er vel på sin plads at vi selv bestemmer over dem, ikke

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension