K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2007, 08:34   #1
sysse
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2006
Indlæg: 15
Styrke: 19
sysse er ny på vejen
Hvor mange timer

Jeg håber i kan hjælpe mig igen, Jeg er i fleksjob i et rengørings firma, og er visiteret til 15 timer, men min chef siger at jeg ihvertfald skal op på 17- 18 timer ellers sætter de penge til på mig Kan det være rigtig
sysse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2007, 09:25   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Det lyder mærkeligt, for hvis du er visiteret til 15 timer, må man gå ud fra, at arbejdsgiveren får 2/3-tilskud, dvs det svarer til, at han betaler ca. 12½ time..
Er der ikke lavet en ansættelseskontrakt? Og er der ikke tilknyttet en jobkonsulent fra kommunen, som du kan tale med?

Det er mærkeligt, som man hører, at arbejdsgiverne forsøger at presse fleksjobbere til øget tid. Det kan da kun være fordi, ekstra timer er gratis for dem..

Men hvorom alting er, så forstår jeg det sådan, at du ér ansat, og så kan han ikke komme efterfølgende og sige, at du skal gå op i tid.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2007, 09:41   #3
sysse
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2006
Indlæg: 15
Styrke: 19
sysse er ny på vejen
Tak for svaret, jo jeg har en vejleder men jeg føler at han kun er interesseret i at få folk i job Jeg er godt og grundig træt af både ham og rengørings firmaet

Sidst redigeret af Webmaster; 24-11-2007 kl. 22:38. Årsag: Quote fjernet...Ingen grund til at sætte quote ind når indlægget er lige oppe over
sysse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2007, 12:51   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Sysse det kan han sige fra nu af og til juleaften (jeg har også været i et firma hvor parolen var , i er nød til at arbejde hurtigere og lidt mere ellers koster i penge for os ) og der var jeg i 20 timer....

jeg formoder du er ansat og håber du er i fagforening ...

hvis ikke så ville jeg melde mig i fagforening med det samme ...
er du i fagforening så ville jeg tage en snak med dem om det, og jeg ville samtidig skrive til min jobkonsulent (ikke ringe ) at presset for at gå op i tid tære på dig spørg din jobkonsulent om det kan være rigtigt at du skal have sådanne beskeder når i ved at du ikke kan arbejde mere end de 15 timer og er du på en af de arbejdspladser hvor i feks har aftalt at du evt kan gå lidt op i tid hvis du magter det eller din arbejdsgiver har fået den stukket ud af din jobkonsulent så meld klart ud næste gang han siger det , at du ikke magter at gå op i tid og at der må være en opfølgning hvis han bliver ved at insistere på det....

og nej han taber ikke nogen penge på dig , han ved hvad han gik ind til da han ansatte dig og at du overhovdet kan klare rengøring i 15 timer det er sq flot .

Men lige netop den med at arbejdsgiverne prøver at få flekser op i tid ved at lægge pres på dem og fortælle at de koster penge , er endnu en grund til at være medlem af en fagforening også for flekser

Det ville være en genial ide hvis nogen fandt på at lave en fagforening kun for flekser ...
Da man jo tit som flekser har en fornemmelse af at man ikke bliver taget alvorligt af de etablerede fagforeninger og at de nogen gange i den almindelig fagforening har lidt svært ved at råde flekser (i nogen afdelinger )

og som gh72 også skriver med et timeantal på 15 timer så får din arbejdsgiver højst tænkeligt 2/3 del refusion og dermed burde han ikke miste noget, og han vidste hvad han gik ind til da han ansatte dig ....

Så brug fagforeningen , skriv til din jobkonsulent hvordan du bliver presset og bed om hjælp (vigtigt at det er på skrift ) og sig til din chef næste gang at du desværre ikke magter at gå op i tid...

det var sådan jeg ville gøre det

mvh
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 24-11-2007, 13:37   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg mener, at det desværre er kommunen eller jobkonsulenten, der har ansvaret for skånebehov og dermed timeantal.

Fagforeningen har ansvar for lønnen, overenskomst o.lign.

Det står i Fleksjobpjecen.

Men der må jo være en underskrevet kontrakt, som man kan henholde sig til, og så må kommunen på banen.

I sidste ende er det kommunens ansvar, at det hele står i ansættelseskontrakten... altså timetantal, skånebehov, timeløn osv.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2007, 14:25   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Zuza det kan godt være at ansvaret er fordelt på den måde, men nu ved jeg af erfaring at også fagforeningen går ind i timeantallet og det har noget med arbejdsmiljøet at gøre, derudover er der jo en mulighed for fyring hvis man nægter at gå op i timer ( de vil i så fald kalde det noget andet, end en fyring fordi man ikke vil forøge sit timeantal)

Men ikke desmindre kan de komme til god gavn og derudover er det altid en god rådgiver at have ved sin side ...

Så jo fagforeningen kan også gå ind i det , lige som fagforeningen kan hjælpe og bistå ved problemer med kommunen ... juridisk hjælp fra fagforeningen er også altid et plus hvis der sker noget ... derfor fagforeningen .. .heller for meget dækket end ikke dækket
  Besvar med citat
Gammel 24-11-2007, 17:41   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Enig, Hejdien.

Jeg mener også, at fagforeningen skal inddrages mest muligt - også som hjælp, hvis kommunen er urimelig.

Nogle gange får jeg bare skrevet det, så det kan misforstås.

Så hav altid fagforeningen med mest muligt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvor mange timer. bruger2013 Spørgsmål ang fleksjob 2 05-03-2013 16:33
Hvor mange timer har i? YingYang Spørgsmål ang fleksjob 18 23-06-2012 09:13
Hvor mange timer har du. KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 27 04-03-2011 22:03
Hvor mange timer? faktuella Spørgsmål ang fleksjob 11 09-02-2010 14:34
Hvor mange timer, hvor stort tilskud?? veiergang Spørgsmål ang fleksjob 2 01-07-2008 17:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension