K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-08-2011, 13:04   #1
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Klage til Kommunale Tilsyn ??

Hej

Jeg klagede til Kommunale Tilsyn og har man nogen erfaring med dem ??

Kan man forvente noget positiv eller de er altid på kommunensside..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2011, 13:10   #2
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dobar Se meddelelser
Hej

Jeg klagede til Kommunale Tilsyn og har man nogen erfaring med dem ??

Kan man forvente noget positiv eller de er altid på kommunensside..
Hej

Hvad har du klaget over ?


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2011, 13:58   #3
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ekseleven Se meddelelser
Hej

Hvad har du klaget over ?


Ekseleven
hej

det drejer sig om bevilling til flexjob..

jeg var i mange forskelle arbejdsprøvninger i 6 år har alt papierne fra lægen/psykiater og i de 6 år har været altid arbejdstimer sammen det blive ikke nogen ændrig....

kommunen vil ikke tage afgørelse til flex bevilling og de sender mig bare rundt i ny arbejdsprøvninger uden nogen grund.. men de har allerede alt på papierne både fra lægen og arbejdsprøvninger..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2011, 15:58   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Du er nød til direkte at søge fleks, og få et skriftligt afslag.
Sammen med afslaget skal du modtage en anke vejledning du så kan benytte dig af, selv om at du ikke får den vejledning kan du stadig anke afslaget.

Din sag vil så komme videre til beskæftigelsesankenævnet som så vil tage stilling til om du bør tilkendes fleks, have din sag hjemvist (altså at kommunen får besked på at det er en ommer) eller om kommunen har ret i at du ikke skal have fleks.

At kommunen ikke vil fleks godkende dig er ikke tilsynets bord, deres job handler om at føre tilsyn med at kommunerne overholder loven, og at de ikke vil tilkende fleks er altså ikke et brud på nogen lov, lige som kommunen ikke bryder nogen lov ved at sende dig i det ene afklarende forløb efter det andet, så tilsynet kan ikke hjælpe dig.

Du har også mulighed for at søge en §17 FP foranliggende, hvis du får afslag og anker det, vil beskæftigelsesankenævnet gennemgå hele din sag fra ende til anden, de vil simpelthen rydde op, og give din kommune konkret besked på hvad de skal foretage sig i din sag.
Sammen med kan du evt benytte §70 sammen med helsingør dommen, der bække klart beskriver at hvis det er tydeligt godtgjort og alt det der at man aldrig vender tilbage til det ordinære arbejdsmarked uanset tiltag lægelig behandling osv, og man ikke er syg nok til en FP så skal man fleksvisiteres.

Om det er en god ide at søge en §17 for dit vedkommende kan jeg ikke på stående fod svare dig på, det kommer and på en hel masse.

Men uanset er skal du først og fremmets have et skriftligt afslag på fleks (altså hvis du overhovedet får afslag) og det afslag anket, før du foretager dig mere.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2011, 16:09   #5
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dobar Se meddelelser
Hej

Jeg klagede til Kommunale Tilsyn og har man nogen erfaring med dem ??

Kan man forvente noget positiv eller de er altid på kommunensside..
Du få intet ud af det. Tilsyn med kommuner tager sig ikke af enkelte sager.
Hvis du få et svar, blive du henvist til at klage til chefen eller til borgermester....
https://www.retsinformation.dk/Forms...?id=124591#KVI
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2011, 16:27   #6
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Du er nød til direkte at søge fleks, og få et skriftligt afslag.
Sammen med afslaget skal du modtage en anke vejledning du så kan benytte dig af, selv om at du ikke får den vejledning kan du stadig anke afslaget.

Din sag vil så komme videre til beskæftigelsesankenævnet som så vil tage stilling til om du bør tilkendes fleks, have din sag hjemvist (altså at kommunen får besked på at det er en ommer) eller om kommunen har ret i at du ikke skal have fleks.

At kommunen ikke vil fleks godkende dig er ikke tilsynets bord, deres job handler om at føre tilsyn med at kommunerne overholder loven, og at de ikke vil tilkende fleks er altså ikke et brud på nogen lov, lige som kommunen ikke bryder nogen lov ved at sende dig i det ene afklarende forløb efter det andet, så tilsynet kan ikke hjælpe dig.

Du har også mulighed for at søge en §17 FP foranliggende, hvis du får afslag og anker det, vil beskæftigelsesankenævnet gennemgå hele din sag fra ende til anden, de vil simpelthen rydde op, og give din kommune konkret besked på hvad de skal foretage sig i din sag.
Sammen med kan du evt benytte §70 sammen med helsingør dommen, der bække klart beskriver at hvis det er tydeligt godtgjort og alt det der at man aldrig vender tilbage til det ordinære arbejdsmarked uanset tiltag lægelig behandling osv, og man ikke er syg nok til en FP så skal man fleksvisiteres.

Om det er en god ide at søge en §17 for dit vedkommende kan jeg ikke på stående fod svare dig på, det kommer and på en hel masse.

Men uanset er skal du først og fremmets have et skriftligt afslag på fleks (altså hvis du overhovedet får afslag) og det afslag anket, før du foretager dig mere.


hej

vi har sendt klage samtig til: Kommune, Kommunale Tilsyn og Bæskæftigelsesankenævnet.

de har ikke overholdt lov.. omkring min sag... der er mange sagsbehandligs fejl , der er i strid med forvaltningsskik osv..

vi skrev at vi klage gælder sagsbehanlingen generelt og jeg samtig anmode bevilling til Flexjob på foreliggennde grundlag uden yderlige undersøgelse, da jeg var i mange år afprøves og må anses at være belyst grundligt nok.

hvor lang skal man vente at høre noget fra dem...
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2011, 21:45   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hvis du har blandet det hele sammen, som du beskriver, skal du ikke forvente andet end at få af vide at de ser på det / det bliver sendt til din kommune/ det bliver sendt til din SB´er.
Der efter kan der gå fra nu af og til månemanden dør, især hvis det hele er blandet sammen.

Man skal klage til sin egen kommune (borgmester og kommunalbestyrelse) over sagsbehandler fejl (lovbrud ol) det er deres bord.
Fleks delen skal skal deles i 2, den ene er under klagen til kommunen, og der skal det handle om at du endnu ikke er afklaret, og IKKE om at du ikke er tilkendt fleks, for er du ikke ordentligt afklaret, er der ting der ikke hænger sammen (fx at dine læger skriver noget andet end arbejdsprøvningerne viser) har lægerne ikke skrevet tingene som de bør (læs er gået ind over kommunens område) og og og, så kan og skal du ikke tilkendes fleks.
Du må endelig IKKE spille den kloge og påstå du hører til under fleks, det er IKKE op til dig at foretage den vurdering men din kommune, derfor skal du IKKE klage over at du ikke er blevet fleks viciteret, men over at du ikke er blevet afklaret.

I forhold til den del af din klage, så står du meget svagt hvis du ikke har et afslag på fleks, og du ser ikke mindst dum ud i systemets øjne hvis du klager over ikke at være tilkendt fleks, hvis du ikke har et skriftlig afslag, endnu mindre hjælper det at det afslag skulle være anket, og være røget i BAN og ikke til kommunen selv, det er med andre ord ikke smadder smart at blande fleks ind i det.

2. del af fleks hører til hos jobcenterchefen og SB´er, der hvor du direkte søger fleks, hvilket du så skal anke ved afslag.

Dog skal du i samme mundfuld luft være klar over at du ikke direkte kan søge fleks, på samme måde som du kan søge FP, der er altså ikke noget der hedder at søge fleks på forandligende, der findes ingen § du direkte kan søge efter i §17 forstand.
Derfor råder jeg for det meste folk til at skrive at hvis man intet har hørt inden for 14 dage, antager man det som værende et afslag på ansøgningen, for på den måde at give sig selv en anke mulighed.

At de har været 6 år om at afklare dig, er helt helt lovligt, der er ingen lov der siger max 3 arbejdsprøvninger, at det tager 6 år (eller mere... jeg sider her endnu efter 11½ år uden afklaring) er der heller ingen lov imod, det må kommunerne altså gerne.

Der er kun de steder hvor man direkte kan finde i loven at der står kommunen SKAL eller må ikke, det er muligt at klage, der hvor der står kan, ja der er du som borger magtesløs, der til skal du ligge inde med skriftlige beviser på at skallerne og må ikke´rne er overtrådt, uden de beviser er det som udgangspunkt SB´er der har ret.

Du skal simpelthen ikke forvente at få en pind brugbart ud af den klage, andet end en masse spildt energi.

Forstå mig ret, jeg forstår godt du har valgt at klage, problemet er bare at du skal stå med en ekstrem tydelig og stærk sag for at få noget ud af den, der til er det en politianmeldelse der skal til.

En politianmeldelse, er nærmest umulig at komme i gennem med, især uden en advokat, for du skal selv stykke sagen sammen så den er drikkeklar, politiet har nemlig ingen (eller ekstrem lidt) erfaring med denne side af loven, og de lovbrud der her foregår, så stiller man sig op hos dem, siger de *dooo, mig dumpap* det kan vi virkelig ikke tage os af, det arkivere vi lodret, er man virkelig vedholdende, kan med held lokke dem til i det mindste at se på det, for der efter at få af vide at det har de ikke forstand på, det er aaalt for indviklet og de vil ikke lave en sag ud af det.

Den eneste retssikkerhed du har er altså i gennem ankenævnene, og som du sikkert ved er din retssikkerhed selv der utrolig dårlig, sådan ER det altså.
Jo politikerene ved det udemærket godt, de fjerner fra tid til anden en maske i vores sikkerhedsnet, men trods protester både fra os borgere og div foreninger, er de hamrende lige glade, det er nemlig ikke DEM der bliver ramt.
Politikerene bliver igen og igen gjort opmærksom på at der er huller der rammer borgerne på en yderst uhensigtsmæssig måde, men de snakker uden om, de ønsker ikke at have noget med det at gøre.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2011, 21:59   #8
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Hvis du har blandet det hele sammen, som du beskriver, skal du ikke forvente andet end at få af vide at de ser på det / det bliver sendt til din kommune/ det bliver sendt til din SB´er.
Der efter kan der gå fra nu af og til månemanden dør, især hvis det hele er blandet sammen.

Man skal klage til sin egen kommune (borgmester og kommunalbestyrelse) over sagsbehandler fejl (lovbrud ol) det er deres bord.
Fleks delen skal skal deles i 2, den ene er under klagen til kommunen, og der skal det handle om at du endnu ikke er afklaret, og IKKE om at du ikke er tilkendt fleks, for er du ikke ordentligt afklaret, er der ting der ikke hænger sammen (fx at dine læger skriver noget andet end arbejdsprøvningerne viser) har lægerne ikke skrevet tingene som de bør (læs er gået ind over kommunens område) og og og, så kan og skal du ikke tilkendes fleks.
Du må endelig IKKE spille den kloge og påstå du hører til under fleks, det er IKKE op til dig at foretage den vurdering men din kommune, derfor skal du IKKE klage over at du ikke er blevet fleks viciteret, men over at du ikke er blevet afklaret.

I forhold til den del af din klage, så står du meget svagt hvis du ikke har et afslag på fleks, og du ser ikke mindst dum ud i systemets øjne hvis du klager over ikke at være tilkendt fleks, hvis du ikke har et skriftlig afslag, endnu mindre hjælper det at det afslag skulle være anket, og være røget i BAN og ikke til kommunen selv, det er med andre ord ikke smadder smart at blande fleks ind i det.

2. del af fleks hører til hos jobcenterchefen og SB´er, der hvor du direkte søger fleks, hvilket du så skal anke ved afslag.

Dog skal du i samme mundfuld luft være klar over at du ikke direkte kan søge fleks, på samme måde som du kan søge FP, der er altså ikke noget der hedder at søge fleks på forandligende, der findes ingen § du direkte kan søge efter i §17 forstand.
Derfor råder jeg for det meste folk til at skrive at hvis man intet har hørt inden for 14 dage, antager man det som værende et afslag på ansøgningen, for på den måde at give sig selv en anke mulighed.

At de har været 6 år om at afklare dig, er helt helt lovligt, der er ingen lov der siger max 3 arbejdsprøvninger, at det tager 6 år (eller mere... jeg sider her endnu efter 11½ år uden afklaring) er der heller ingen lov imod, det må kommunerne altså gerne.

Der er kun de steder hvor man direkte kan finde i loven at der står kommunen SKAL eller må ikke, det er muligt at klage, der hvor der står kan, ja der er du som borger magtesløs, der til skal du ligge inde med skriftlige beviser på at skallerne og må ikke´rne er overtrådt, uden de beviser er det som udgangspunkt SB´er der har ret.

Du skal simpelthen ikke forvente at få en pind brugbart ud af den klage, andet end en masse spildt energi.

Forstå mig ret, jeg forstår godt du har valgt at klage, problemet er bare at du skal stå med en ekstrem tydelig og stærk sag for at få noget ud af den, der til er det en politianmeldelse der skal til.

En politianmeldelse, er nærmest umulig at komme i gennem med, især uden en advokat, for du skal selv stykke sagen sammen så den er drikkeklar, politiet har nemlig ingen (eller ekstrem lidt) erfaring med denne side af loven, og de lovbrud der her foregår, så stiller man sig op hos dem, siger de *dooo, mig dumpap* det kan vi virkelig ikke tage os af, det arkivere vi lodret, er man virkelig vedholdende, kan med held lokke dem til i det mindste at se på det, for der efter at få af vide at det har de ikke forstand på, det er aaalt for indviklet og de vil ikke lave en sag ud af det.

Den eneste retssikkerhed du har er altså i gennem ankenævnene, og som du sikkert ved er din retssikkerhed selv der utrolig dårlig, sådan ER det altså.
Jo politikerene ved det udemærket godt, de fjerner fra tid til anden en maske i vores sikkerhedsnet, men trods protester både fra os borgere og div foreninger, er de hamrende lige glade, det er nemlig ikke DEM der bliver ramt.
Politikerene bliver igen og igen gjort opmærksom på at der er huller der rammer borgerne på en yderst uhensigtsmæssig måde, men de snakker uden om, de ønsker ikke at have noget med det at gøre.


min læge skrev det hænger sammen med arbejdsprøvninger. psykiater skrev alle behandligsmulighed udtømte, og stationær , arbejdsevne varig nedstat. ny arbejdsprøvninger vil bringe ikke noget nyt.

jeg tog advokat nu og det er min advokat som klagede til de sted som jeg skrev...

vi har samtig klagede over behandlig og samtig søgt flexjob på foreliggendegrundlæg..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2011, 23:02   #9
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Åh, min erfaring som sagsbehandler er desværre, at rigtig mange advokater har meget ringe forstand på den sociale lovgivning, hvilket blot bekræftes her - som LUM skriver, er der f.eks. ikke noget, der hedder "ansøgning om visitering til fleks på det foreliggende grundlag" i lovgivningen.

Kommunen må vel have givet dig en begrundelse for ikke at ville indstille dig til fleks?

Har du søgt aktindsigt?
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 03:57   #10
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hans Se meddelelser
Åh, min erfaring som sagsbehandler er desværre, at rigtig mange advokater har meget ringe forstand på den sociale lovgivning, hvilket blot bekræftes her - som LUM skriver, er der f.eks. ikke noget, der hedder "ansøgning om visitering til fleks på det foreliggende grundlag" i lovgivningen.

Kommunen må vel have givet dig en begrundelse for ikke at ville indstille dig til fleks?

Har du søgt aktindsigt?
kommune har ikke nogen begrundelse, de trække bare tid og de tænke på besparelse... og de køre mig bare i rundt....

ja , jeg fik aktingsigt. det kan man godt søge flex på foreliggende grundlag..

det sagde også kommune på mødet jeg kan søge flex på foreliggende grundlag men jeg vil få afslag fra dem ...

da min advokat læste alle papierne fra de sidste 6 år og alle udtalesle fra læge, alle udtalelse fra de arbejdsprøvninger hvor jeg var...

så hun sagde at vi klage med det samme til kommunen, ban og kommunale tilsyn og vi samtig søge flex bevilling i klage på foreligende grundlag...

kommunen har ikke overholdt nogle lov omkring min sag . men kan ikke huske hvilken lov det drejer sig.... det var rigtig mange fejl i sagsbehandlig ..
de villle ikke invitere eller orienter min partsrepræs. omkring min sag medn i følge lov de er nød at invitere/ orientere min partsrepræs. osv...

så vi vente nu svar fra de sted hvor vi sendte klage over sagsbehandlig..

har endnu ikke hørt noget fra min kommune...
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Væk med de kommunale klager phhmw Politik og Samfund 6 04-04-2010 16:37
Jobcenter Ringsted under skærpet tilsyn! buster Skal kommuner ikke overholde loven? 0 03-03-2010 10:04
Beboere i private botilbud skal selv betale for tilsyn Pyt Dit og Dat 0 30-09-2008 15:41
Den kommunale trædemølle andi1975 Din historie 2 25-01-2008 13:51
Holbæk meldt til det kommunale tilsyn Stella Politik og Samfund 0 30-01-2007 00:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension