K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-01-2014, 16:03   #1
kenneth c
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
kenneth c er ny på vejen
Fleksjob/ressourseforløb eller???hvordan tolker i det?

Hej alle.
Lidt i forlængelse af en tidligere tråd, ku jeg godt tænke mig at høre jeres meninger, erfaringer, tolkninger af nedenstående.

Jeg står og skal til møde med rehabilliteringsteamer her d. 22/1.
Da jeg fik at vide af min sb at jeg skulle til det møde, mente hun der var 3 udfald. Indstilling til fleks, forlængelse af sdp, eller ressourseforløb.

Har så talt med hende efter, hvor hun siger at hun lige har fået at vide at rehabteamet ikke behøver mere info/papirer. Det tolker jeg som at mine sdp ikke behøver at blive forlænget?
det vil, for mig sige, at der er to muligheder tilbage..fleks eller ressourseforløb?
Iflg. Papire fra læge og special læge menes der ikke der er flere behandlingsmuligheder, og jeg har været i en arb.prøvning der endte på 15 timer.
Hvad er jeres mening/tolkning af det?
kenneth c er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2014, 18:27   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Alt hvad vi kan sige er og bliver gætteri.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2014, 19:23   #3
kenneth c
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
kenneth c er ny på vejen
Nøgne tær: det ved jeg:-) , men ku alligevel godt tænke mig nogle meninger:-)
kenneth c er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2014, 21:39   #4
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Kenneth.
Der er et sted, der hedder www.socialerettigheder.dk og drives af folk med forstand på social jura. Du får ikke svar med det samme, men der er nok nogle paralleller, som måske kan give dig en ide.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2014, 01:53   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Kenneth.
Der er et sted, der hedder www.socialerettigheder.dk og drives af folk med forstand på social jura. Du får ikke svar med det samme, men der er nok nogle paralleller, som måske kan give dig en ide.
Ja man skal bare huske at de er der for en ting..det er at sælge dig en sagsbehandler eller anden rådgiver..

De lever af det..

Så længe man har det i tankerne ja så kan man sagtens besøge siden..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2014, 08:12   #6
kenneth c
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
kenneth c er ny på vejen
Har nu ikke tænkt mig at besøge siden, men takker for det :-)
Jeg tænkte mere på hvad folk mente kunne blive udfaldet af det forestående møde. Jeg kan kun forestille mig at det bliver en indstilling til fleks, eller ressourseforløb...det er sådan jeg selv tolker det.
kenneth c er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2014, 13:11   #7
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ja man skal bare huske at de er der for en ting..det er at sælge dig en sagsbehandler eller anden rådgiver..

De lever af det..

Så længe man har det i tankerne ja så kan man sagtens besøge siden..
Det er jo gratis!!!
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2014, 13:47   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det er gratis med det formål at du til sidst løber så surt i det at du kan købe hjælp....men det er ikke noget jeg gider debattere her....og det er fuldstændig op til folk om de vil bruge siden...de skal bare gøre det oplyst...

Kenneth_C....

Nu er det ikke meget info du giver her i tråden og det gør det svært for alle at svare dig...

Men hvis der kun er de tre muligheder.....og muligheden for at de sætter dig på kontanthjælp ikke eksistere....

Ja så mener jeg kan du skære det ned til to muligheder...

Da du kan arbejde 15 timer som du skrev ja så kan de ikke i øjeblikket tilbyde dig et ressourceforløb...

Alle (relevant for dig selvfølgelig) muligheder inden for beskæftigelseslovgivningen SKAL være opbrugt før de kan give dig et ressourceforløb.....dette betyder også at fleksjob skal være afprøvet inden de kan give dig det ressourceforløb...

Den nye reform af sygedagpenge er ikke trådt i kraft endnu....så de kan ikke benytte sig af det nye der hedder jobafklaring som egentlig er et ressourceforløb...

Så du ender med to muligheder forlængelse eller fleksjob...

Det er ihvertfald mit bud på det ud fra de få oplysninger...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2014, 14:24   #9
kenneth c
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
kenneth c er ny på vejen
Webmaster: jeg er lige pt. på sdp, og falder for varighedsbegrænsningen her d. 31/1.
Så vidt jeg kan læse mig frem til SKAL kommunen komme med en afgørelse inden jeg falder får varighedsbegrænsningen..så hvis jeg har forstået det ret, kan de ikke "bare" sætte mig på kontanthjælp?.
kenneth c er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2014, 17:30   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis det ikke er en arbejdskade som ikke er afgjort endnu
så kan de udmærket sætte dig på kontanthjælp
hvis mødet ikke ender med du får tildelt et fleksjob.
og de mener du kan komme op over de 18.5 time cirka
så du kan klare dig selv.

men er gæt, så du må vente og se hvad mødet ender ud i

hvis du kan klare 15 timer, så kan du med 99.9 sikkerhed
glemme et ressourseforløb

Sidst redigeret af MTVRV1; 17-01-2014 kl. 17:33.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension