K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-10-2013, 10:21   #1
Stjerner
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2013
Indlæg: 11
Styrke: 12
Stjerner er ny på vejen
Afslag på indstilling til FP på §17

Hej
Jeg har desværre fået afslag om indstilling til FP på §17 hos Rehabiliteringsteamet og sagen skal nu forelægges pensionsteamet. Har nogen af jer erfaring med hvor vidt pensionsteamet vil/kan omstøde Rehabiliteringsteamet beslutning?
Stjerner er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2013, 10:50   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Indstillet til afslag

Citat:
Oprindeligt indsendt af Stjerner Se meddelelser
Hej
Jeg har desværre fået afslag om indstilling til FP på §17 hos Rehabiliteringsteamet og sagen skal nu forelægges pensionsteamet. Har nogen af jer erfaring med hvor vidt pensionsteamet vil/kan omstøde Rehabiliteringsteamet beslutning?
For det første er det ikke afslag om indstilling, for så går sagen ikke til pensionsteam.
Det der er sket er at du er "INDSTILLET til afslag", hvilket er noget ganske andet.

Beslutningen tages først i pensionsnævnet, og først da kan du eventuelt anke.

Pensionsnævnet kan "omstøde", men i vejledningen til lovgivningen står der at pensionsnævnet skal lægge deres afgørelse tæt op af indstillingen.

Men hvad står der i indstillingen, som årsag i til at du indstilles til afslag ?

Du får jo dels materialet der ligger til grund for indtillingen, til partshøring, inden den endelige beslutning tages, dels har du mulighed for fremmøde for pensionsteamet, inden afgørelsen.

I en sag hvor man er indstillet "nagativt" til pension, kan det mådke være en ide at benytte sig af fremmødet, for at udfylde de "huller" som ses at mangle i dit forløb, ifølge indstillingen.
Men generelt vil jeg sige til folk der ikke er indstillet til afslag, at de skal holde sig langt væk fra disse møder.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2013, 10:52   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
chancen er nok meget lille, da pensionsteamet som regel altid følger indstillingen
fra Rehabiliteringsteamet.

men der er kun og vente på deres afgørelse og så anke den

formoder du er under de nye regler og derfor kan du ikke have et ressourceforløb bag dig
hvis du skal undgå det, skal det være 100 procent afklaret du ikke har nogen arbejdsevne
og din funktionsevne skal være meget lav.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2013, 11:00   #4
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
formoder du er under de nye regler og derfor kan du ikke have et ressourceforløb bag dig
hvis du skal undgå det, skal det være 100 procent afklaret du ikke har nogen arbejdsevne
og din funktionsevne skal være meget lav.
Jeg er blevet positivt indstillet, på §17.2, uden ressourceforløb... OG DET VAR IKKE LET, selvom alle huller var lukkede.

Det var udelukkende fordi jeg kunne hive forløb efter forløb frem, som jeg havde gennemgået, og jeg dermed kunne pille deres forslag til forløb fra hinanden hver gang de forsøgt at sige at jeg ikke kunne indstilles uden ressourceforløb.

Og selvfølgelig var jeg også FULDSTÆNDIGT afklaret lægeligt og funktionsmæssigt, og der var masser dokumentation for hvordan min arbejdsevne og funktionsniveau var faldet gennem årene, samtidig med at min sygdomsfrekvens og sværhedsgrad var steget i samme periode.

Sidst redigeret af Nøgne tær; 26-10-2013 kl. 11:04.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2013, 11:10   #5
Stjerner
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2013
Indlæg: 11
Styrke: 12
Stjerner er ny på vejen
Reha.teamet vil have mine synsproblemer nærmere belyst hos en øjenlæge og mener min journal fra Svimmelhedsklinikken er for gammel - den er fra september 2008, selvom der står at tilstanden er kronisk og stationær.
Jeg fik Meniere i 2005, fleksjob i 2008 og blev opsagt 1.juni 2012 fordi jeg ikke kunne klare arb.opgaverne længere.
Synsproblemer er et kendt problem for dem med Meniere og problemet sidder faktisk ikke i øjnene, men i det indre øre, men det forstår teamet sig ikke på.
Jeg var i arbejdsprøvning for et år siden i fem uger og konklusionen er helt klar - arbejdsevnen er ophævet i ethvert erhverv.
Stjerner er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2013, 11:21   #6
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stjerner Se meddelelser
Reha.teamet vil have mine synsproblemer nærmere belyst hos en øjenlæge og mener min journal fra Svimmelhedsklinikken er for gammel - den er fra september 2008, selvom der står at tilstanden er kronisk og stationær.
Jeg fik Meniere i 2005, fleksjob i 2008 og blev opsagt 1.juni 2012 fordi jeg ikke kunne klare arb.opgaverne længere.
Tilstanden har jo netop ikke været stationær, for når du har arbejdet fra 2008-2012 i fleksjob og ikke kan mere, er der jo sket et eller andet.

En 5 år gammel journal, er så godt som ingenting værd, der kan være løbet meget vand i åen siden da.

Jeg er bange for at jeg kun kan give dem ret, her skal mere udredning til.

Skynd dig at få tid hos øjenlægen, så må du se om det er nok med journalmateriale for en ny undersøgelse, eller om de på den baggrund vil bestille en speciallægerklæring.

Der er ingen grund til at vente med undersøgelse til kommunen finder på det, dethandler om at være foran, selv at have kortene på bordet hvis teamet mangler noget.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2013, 13:07   #7
Stjerner
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2013
Indlæg: 11
Styrke: 12
Stjerner er ny på vejen
Hvad med arbejdsprøvningen som er et år gammel - kan den også blive for gammel?
Og tak for jeres svar. Der er allerede rekvireret to speciallægeerklæringer
Stjerner er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2013, 13:17   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Rent generelt er kronisk ikke det samme som livsvarig. I Danmark defineres fx smerte som kronisk, hvis den har varet længere end 6 måneder eller længere end forventet. Dette uden at gå ind i din sygdom.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2013, 18:45   #9
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Først færdigbehandlet, derefter arbejdsprøvning.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Stjerner Se meddelelser
Hvad med arbejdsprøvningen som er et år gammel - kan den også blive for gammel?
Og tak for jeres svar. Der er allerede rekvireret to speciallægeerklæringer
En arbejdsprøvning giver ikke et reelt billede hvis man ikke er færdigbehandlet, derfor kommer den formodentlig ikke i betragtning.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2013, 20:09   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kommunen søger et lægeligt billede af hvad der er sket, siden du ikke kan arbejde længere
derfor skal du have nye lægepapir på at din funktionsevne er yderligere nedsat
din sygdom er kendt og derfor har fået tildelt fleksjob i 2008, netop fordi tilstanden er kronisk og stationær.
så du skal have lægefagligt dokumentation på at din tilstand er yderligere forværret

er enig med nøgne tæer, at en arbejdsprøvning ingen ting er værd, hvis man stadig er under behandling.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension