K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2009, 17:06   #1
marianne-helms
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Indlæg: 18
Styrke: 16
marianne-helms er ny på vejen
Bistand hjælpe til unge,

Hej jeg ville høre om der nogen der kan hjælpe mig ang flg sårøgelsmål?Min søn bor i sin ejen lejlighede og jeg har boer med co adr hos ham det sidste halv år pga jeg er gåer fra et voldeligt forhold og den gammle kommune og ssocial centere og kvindehjem ikke kunne hjælpe mig med et sted at bo og min nye kommunen ej heller ikke,
Min søn fik et brev i tirdsdag fra sin sagsbehandler hvor der stod at de ville sætte hans bistand ned får fik han for unge udeboende og nu her til den første har hun sæt hans bistandhjælp ned til hjemme boende fordi at jeg bor i hans lejligehde og dette undre mig at hun gør efter et halv år og det er jo ikke min bolig men min søns og lejlekontrakten står i hans navn ,
PS,MÅ HUN GODT SÆTTE HANS KONTANTHJÆLP NED FRA UDEBOENDE TIL HJEMMEBOENDE ?
OG HAN MISER 4000KR OM MDR OG HAN HAR JO MANGE BOLIG UDGIFTER MM.
Ville værer glad får et svar og evt nogle love parefraffer til en evt,klage,
Mvh Marianne,
marianne-helms er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2009, 19:35   #2
Aslan
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2008
Lokation: Nordjylleds amt
Indlæg: 8
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Aslan er ny på vejen
Hej !
Ved ikke så meget om det ,men jeg er i 40erne ,flyttede "hjem" til forældrene ,får bistand som udeboende,mon ikke det også har noget med alder at gøre ?
:-)

Lige til sidst en træls historie : en veninde søgte bistand i Sindal for 7 uger siden ,menfik af vide hun intet kunne få ( veninden står bla.med 2 børn) ,Tænk engang hendes mor som i sin tid er uddandet sciocialhjælper måtte ringetil kommunen,men så fik min veninde også 4000 kr en uge efter.
Aslan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2009, 13:24   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af marianne-helms Se meddelelser
Hej jeg ville høre om der nogen der kan hjælpe mig ang flg sårøgelsmål?Min søn bor i sin ejen lejlighede og jeg har boer med co adr hos ham det sidste halv år pga jeg er gåer fra et voldeligt forhold og den gammle kommune og ssocial centere og kvindehjem ikke kunne hjælpe mig med et sted at bo og min nye kommunen ej heller ikke,
Min søn fik et brev i tirdsdag fra sin sagsbehandler hvor der stod at de ville sætte hans bistand ned får fik han for unge udeboende og nu her til den første har hun sæt hans bistandhjælp ned til hjemme boende fordi at jeg bor i hans lejligehde og dette undre mig at hun gør efter et halv år og det er jo ikke min bolig men min søns og lejlekontrakten står i hans navn ,
PS,MÅ HUN GODT SÆTTE HANS KONTANTHJÆLP NED FRA UDEBOENDE TIL HJEMMEBOENDE ?
OG HAN MISER 4000KR OM MDR OG HAN HAR JO MANGE BOLIG UDGIFTER MM.
Ville værer glad får et svar og evt nogle love parefraffer til en evt,klage,
Mvh Marianne,

Det lyder underliget at hun sætter hans bistandshjælp ned fordi han lader dig bo hos sig pga boligmangel...

Det brev han har fået hvad står der i det ?

Er der § med om efter hvilke § de har sat ham ned og hvor i loven der står at det er lovligt ?

Når man ændre en stopper en ydelse så skal det klart oplyses om hvorfor hvordan og hvornår samt der skal være klage vejledning med og jeg vil formode at det også gælder for kontanthjælp....

Nu er jeg ikke så godt inde i loven omkring alm kontanthjælp men jeg ville da hvis jeg var jer skrive et brev til kommunen og udbede mig en forklaring om hvorvidt det kan være at du pludselig er blevet hans forsørger igen ...

samt efter hvilke paragraffer og love det er gjort (hvis ikke i har modtaget det ) samt bede om en ankevejledning ....

Hvis jeg var dig så ville jeg lige gå over på www.ladk.dk og stille det samme spørgsmål derover , de kender rigtig meget til kontanthjælp og har også et forum hvor du kan stille spørgsmål jeg ved helt ærligt ikke om kommunen må eller ej
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Unge med psykiske lidelser - vil ressourceforløb hjælpe? socialr Fremtiden for fleksjob og førtidspension 34 05-03-2013 01:27
Mindre i kontanthjælp skal hjælpe unge Webmaster K10 Nyheder 0 06-01-2013 02:00
Reform/bistand mand Politik og Samfund 14 29-02-2012 20:33
Fra Sygedagpenge til Bistand BagerBolle Alt det andet 5 31-01-2009 21:47
Ledighedsydelse/bistand DRAGEN Spørgsmål ang fleksjob 4 12-01-2006 14:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension