K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-10-2013, 17:53   #1
livniv
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2013
Lokation: Glostrup
Indlæg: 26
Styrke: 11
livniv er ny på vejen
hjælp til tandlæge fleksjob

Halløj

Jeg er kommet i fleksjob og er deraf gået meget ned i løn

Sagen er den, at mine tænder nu er så dårlige, at tandlægen siger, at jeg skal have 3-4 kroner og at det skal være snart. Det kommer til at koste ca 20000, som jeg ikke ved hvor jeg skal støve op. Min økonomi kan ikke bære endnu et lån.

Jeg synes, at jeg har hørt, at jeg kan søge noget tilskud. Hvor og hvordan gøres det?

pft for svar

mvh Linette
livniv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2013, 18:20   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
alle kan søge en §100 men der er ikke mange der får den, men prøv.

du skal først prøve i banken og have at afslag der og så skal de have dine konto oplysninger fra de sidste 3 mdr.

mener dette r noget med, hvis du selv har mulighed ´for at sparre sammen til det er det helt umuligt.
Med mindre du får ledigheds ydelse på kh sats, så er der nye regler for kh modtager.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2013, 19:19   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Man kan ikke søge tilskud til tandlægeregning efter merudgifter § 100, det er afgjort i en f.eks. retssag, hvor borgeren tabte.

Det er enkeltydelse, man skal søge, og det er udelukkende en uforudset udgift, de skal se på, og hvilke udgifter du har tilbage udover de faste udgifter osv... Det er uanset om man er ansat som fleksjobber eller ej.

Her er en række tråde fra K10 om tandlæge og enkeltydelse:
http://www.k10.dk/search.php?searchid=1338317

Du kan søge på borger.dk om enkeltydelse:
https://www.borger.dk/Sider/handling...e-56ddb6582a1a

Prøv evt. at tale med tandlægen om en afdragsbetaling f.eks. over 3 måneder eller lignende.

Der findes forresten en loft over egenbetalingen, hvis man har nogen bestemte sygdomme, de nævnes her:
http://www.hexedoktoren.dk/tandsygdomme.aspx

Sidst redigeret af curls; 12-10-2013 kl. 19:23.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2013, 23:46   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Det er enkeltydelse, man skal søge, og det er udelukkende en uforudset udgift, de skal se på, og hvilke udgifter du har tilbage udover de faste udgifter osv... Det er uanset om man er ansat som fleksjobber eller ej.
Jeg synes du skal prøve at søge om enkeltydelse, men du bør forberede dig på, at det ikke er sikkert at du får det.

På din kommunes hjemmeside bør du kunne finde skemaet, ellers ringer du til din kommune, så de enten kan fortælle dig hvor du finder det, eller sende et til dig.

Du skal skrive hvad du søger om, og en begrundelse udover det økonomiske, og vedlægge et overslag fra tandlægen.
Derudover skal du udfylde skemaet med dine udgifter, men du skal være obs på, at de ikke medregner alle udgifter.
Om du f.eks. betaler af på privat gæld, det er de ligeglade med.

Jeg har selv søgt for nylig, og fået afslag, jeg blev bl.a. overrasket over, at de ikke længere medregner afdrag på boliglån, det er jeg sikker på, at de har gjort tidligere.
De medregner heller ikke udgift til internet, til trods for, at man til næste år er nødt til, at have NemId for at kunne få de ydelser man er berettiget til som enlig forsørger.
Det har jeg så tænkt mig, at gøre ankestyrelsen opmærksom på når jeg hører fra dem.

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men hvis det er muligt, geografisk, så kan du jo overveje tandlægehøjskolen.
Jeg var inde på den i Kbh. i sidste uge, de var rigtig søde og rare, men de ville ikke rodbehandle min kindtand, de rodbehandler ikke de bageste kindtænder da det er for svært for tandlægeeleverne.
De ville heller ikke lave en krone på min fortand, fordi den er for svær.

Men jeg vil bestemt ikke afvise, at jeg kan finde på at tage derind en anden gang.

Den krone, som min egen tandlæge skal have 4.600 kr. for, den koster ca. 2.800 kr. på tandlægehøjskolen.

Jeg synes du skal prøve at søge om enkeltydelse, men hvis du får afslag, så skal du anke det.
Ofte gives afslag ud fra devisen "går den, så går den", så hvis du ved med dig selv, at du ikke vil anke et afslag, så vil det, efter min mening, være spild af tid, at søge i første omgang.

Hvis du får brug for hjælp til, at anke et evt. afslag, så skriv herinde, og fortæl om deres begrundelse for afslag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2013, 00:08   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Der er også mulighed for at lave sine tænder langt billiger.

Hvis du siger til tandlægen at du ikke har råd til at få sat kroner på ,så kan tænderne laves med plastik og er det en ordenlig tandlæge så holder det faktisk godt

Det er nok begrænset hvem der kan få til de dyre kroner,men tandlægerne vil gerne fortælle at det nok er det eneste der holder,det spinder de jo også guld på
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2013, 00:16   #6
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej

Jeg er tilknyttet tandlægeskolen i Århus, og er ved at få lavet kroner .. også på de bagerste kindtænder ..

Jeg har betalt en krone af guld, og det kostede mig 2300 kr, og jeg er i danmark i gruppe 1 .. det gav 1150 kr retur, så jeg synes det er rigtig billigt at få lavet tænder der.Det tager selvfølgelig noget længere tid, da det er studerende der laver arbejdet, det skal man lige have med i overvejelserne om man har tiden til
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2013, 00:20   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Der er også mulighed for at lave sine tænder langt billiger.

Hvis du siger til tandlægen at du ikke har råd til at få sat kroner på ,så kan tænderne laves med plastik og er det en ordenlig tandlæge så holder det faktisk godt
Så enkelt er det desværre ikke altid.

Nogle tandlæger er lidt hurtige til, at sige, at en tand bør have en krone på, og i den slags situationer kan plastic tit være løsningen.

Men for mit eget vedkommende kender min tandlæge godt min økonomi, så han anbefaler ikke en krone medmindre det virkelig er nødvendigt.

Pt har jeg 2 tænder, som er bygget op i plastic, de bør have en krone på, for der er så lidt tand tilbage, at tandlægen ikke kunne give garanti på plastic'en.

Der kan være så lidt tand tilbage, at plastic bare ikke er en mulighed, heller ikke selvom tandlægen er dygtig.

Jeg går selv rundt med en knækket fortand i øjeblikket (og føler mig meget lidt pæn). Tandlægen vil gerne lave den i plastic, men han kan ikke give garanti på den, fordi der simpelthen er for lidt tand tilbage.
Og så vil jeg altså ikke betale 600 kr. for at få den lavet i plastic, for så er jeg bare 600 kr. længere væk fra en krone.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2013, 00:25   #8
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Så enkelt er det desværre ikke altid.

Nogle tandlæger er lidt hurtige til, at sige, at en tand bør have en krone på, og i den slags situationer kan plastic tit være løsningen.

Men for mit eget vedkommende kender min tandlæge godt min økonomi, så han anbefaler ikke en krone medmindre det virkelig er nødvendigt.

Pt har jeg 2 tænder, som er bygget op i plastic, de bør have en krone på, for der er så lidt tand tilbage, at tandlægen ikke kunne give garanti på plastic'en.

Der kan være så lidt tand tilbage, at plastic bare ikke er en mulighed, heller ikke selvom tandlægen er dygtig.

Jeg går selv rundt med en knækket fortand i øjeblikket (og føler mig meget lidt pæn). Tandlægen vil gerne lave den i plastic, men han kan ikke give garanti på den, fordi der simpelthen er for lidt tand tilbage.
Og så vil jeg altså ikke betale 600 kr. for at få den lavet i plastic, for så er jeg bare 600 kr. længere væk fra en krone.
Hej

Jeg har fået fjernet en kindtand for et par år siden, den var som du beskriver så dårlig, trods der var bygget op i plastik, at det var umuligt at sætte en krone på .. tandlægen fortalte der simpelthen var så lidt tand tilbage der ikke var noget at gøre
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2013, 00:27   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg har flere med plastik og de to af dem der bygget op af en skue da der kun er roden tilbage,så meget kan lade sig gøre ved jeg.

Ja,det ikke sjovt når bisserne ryger,en for en .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2013, 00:28   #10
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Det kan godt betale sig at få en anden tandlæges mening, for det er ikke altid kun patienten tandlæger tænker på.

For 15 år siden skulle jeg ifølge danske tandlæger også have lavet både det ene og andet, men fik tandlæge i sverige, der kun laver det der skal, og der er næsten ikke noget af det jeg for 15 år siden fik oplyst var kritisk, her i danmark, som er blevet lavet endnu... det er ikke nødvndigt siger de.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til tandlæge? JannieLytzen Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 03-05-2013 00:57
Hjælp tandlæge Tigul Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 44 03-02-2013 05:46
tandlæge hjælp ?? henningv Alt det andet 11 08-08-2011 08:41
Hjælp til tandlæge når man er på FP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 26-06-2010 00:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension