K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-11-2010, 22:08   #1
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
"gør det selv" arbejdsprøvning

Da jeg skulle godkendes til fleksjob, var de mildest talt noget sløve i kommunen.
Jeg havde kontakt med min pensionskasse (pensam) og vi blev enige om at gøre det selv.

Vi gik ud og fandt en virksomhed og snakkede med dem om hvad en sådan afprøvning skulle indeholde, og at det hele foregik helt på mine præmisser.

Således gjort, og jeg er glad for at der ikke stod en kommune og pressede og pressede, for hvad jeg kunne og ikke kunne, hele dette forløb igennem.

Så kom dagen hvor kommunen efter næsten et halvt år som sygemeldt følte behov for at tale med mig, jeg havde på det tidspunkt ringet og plaget om smtale 3 gange ugentligt i 4 måneder.

Nå, men frem og tilbage på det møde, og så var det sagsbehandleren fik den ide og sige at et forløb med afklaring, jo ikke bare var at komme og søge, men at der jo også skulle være en arbejdsprøvning, for at de kunne tage stilling til noget som helst.

Op af tasken kom så en hel rapport, og der sad så en temmelig bleg sagsbehandler og så på mig og socialrådgiveren jeg havde med fra pensionskassen.

men kommunen var selvfølgelig lidt, det skal hun ikke gøre selv sådan noget, udenom os, og vi skal nok selv tilrettelægge og vi vil også gerne presse lidt i prøve perioden.
men vi var forberedt, og havde aftalt med stedet at jeg kunne komme igen i den situation.
Så der blev aftalt med stedet, at jeg kom 4 uger, under kommunens vilkår.
og da de ikke var de vilkår der havde vist sig gode for mig, skrev hende der afprøved mig, på arbejdspladsen, i den endelige rapport, efter kun 2 uger, at hun ikke fandt det forsvarligt at hun skulle gå og presse mig ud over de grænser hun havde set i de første forløb, og at hvis det var det kommunen ville, så var det ikke der !

men kommuner er jo trængte, og så sagde de at jeg de sidset uger kunne gå på den tid der var afprøvet først, og at man så håbede det blev bedre, med min funktioner !
Således blev det, arbejdsprøvningen var således godkendt.

Men kommunen brød sig mildt sagt ikke om metoden, men dem om det !!!
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 22:11   #2
creek
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 23
Styrke: 14
creek er ny på vejen
hvor fedt ville gerne have set sagsbehandlerens ansigt da du gave rapporten
creek er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 10:22   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
ditto.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 10:56   #4
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Hold da op Engel - hvor var det flot!

Ja kender den der med at man ikke selv skal tage initiativ til noget som helst,
på trods af det er ens eget helbred og ens eget liv!
Har selv fået slag over fingrene flere gange for at gøre lige netop det.

Kæmpe til dig - super flot!
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 13:39   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
SUPER!

Jeg har selv været ved noget der minder om, jeg har stedet, men fyyyy føj da, det dur virklig IKKE det for dyrt og jeg skal komme efter dig med hvad der ikke er galt (det var galt i 06 og det er stadig galt) når ja, jeg kan da godt se det var billigere og hurtigere at lade mig gå på en reva ydelse i jeg ved ikke hvor mange år, og lave ingen ting, for så at kyle mig helt ud af systemet, med kæmpe konsekvenser til følge for hele min familie, i stedet for at jeg brugte tiden på arbejds optræning og evt arbejds prøvning, på samme ydelse, oven ville det ikke have kostet kommunen en eneste rød øre mere, at lade mig gøre det, ud over i sidste ende at spare, men ak ja, det kære system.

Det er det jeg siger, de altså ikke særlig knøwe de kære sagsbehandlere, de mangler skolegang!
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 23:17   #6
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
"gør det selv" arbejdsprøvning

Kors i hytten !

Det har jeg aldrig tænkt på, at man kunne gøre !
Hvor er det bare sejt at du fik det gjort !
Citat:
Op af tasken kom så en hel rapport, og der sad så en temmelig bleg sagsbehandler og så på mig og socialrådgiveren jeg havde med fra pensionskassen.
Manner !
Jeg ville gerne have været fluen på væggen

Det er rigtigt godt at du fortæller det herinde, for der er nok ikke mange, der har set den mulighed !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
"Arbejdsprøvning" versus "aktivt forløb" Kalevala Spørgsmål ang fleksjob 2 30-11-2012 09:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
"Man kan jo gøre det så surt for borgerne, at de selv aflyser" Morgause Det er da strengt ! 12 25-03-2010 10:41
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension