K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-02-2010, 10:34   #1
sydfyn5700
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Indlæg: 11
Styrke: 15
sydfyn5700 er ny på vejen
Spørgsmål vedr. afslag på pension

Hej

Jeg var indstillet til pension efter paragraf 17, på det foreliggende grundlag, men har i dag fået afslag, på grund af ikke udtømte behandlingsmuligheder. Nu går mit spørgsmål så på, hvad kommunen nu kan tillade sig, at gøre i sagen, jeg er på nuværende tidspunkt på kontant hjælp, og agter at anke sagen, da jeg ikke rigtig kan se behandlingsmuligheder ikke er udtømte, da de mener at jeg skal tabe mig, var indstillet til en gastic bypass opperation, men på trods af jeg er oppereret 2 gange i maven i forvejen, efter et trafikuheld, og har dannet så meget arvæv, tør kirugerne ikke at opperere, så kan ikke helt se hvor de så vil hen, da jeg har prøvet flere kure for vægttab uden resultat. I tiden indtil en anke bliver behandlet, kan kommunen så tillade sig at kaste rundt med mig i den mellemliggende tid, indtil der ligger en afgørelse fra ankenævnet`?

Hilsen Sydfyn5700

ps. skal også lige nævnes at det er Svendborg kommune, som der er tale om, og de er godt nok heftige at slåsse med.
sydfyn5700 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 10:50   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du skal anke sagen, det er helt sikkert.

står der direkte du skal tabe dig og hvilken muligheder mener de så du har.
du kan ikke være for rask til pension og for syg til flex.

har du været i arbejdsprøving og har lægerne bag dig.

lægerne skal skrive ubetydelig erhvervsevne og helst en arbejdsprøving, ellers vil det nok ikke ændre så meget for at være realistisk.
men det kan være en anke vil henvise til flex


Jeg var indstillet til pension efter paragraf 17, på det foreliggende grundlag
du kan kun selv indstille til paragraf 17, på det foreliggende grundlag.
det kan kommunen ikke, så hedder det en ren §17 og uden det foreliggende grundlag.

Sidst redigeret af MTVRV1; 04-02-2010 kl. 11:07.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 11:49   #3
sydfyn5700
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Indlæg: 11
Styrke: 15
sydfyn5700 er ny på vejen
Til MTVRV1

Ja jeg har selv ansøgt pension, og har desværre ikke fået afslag på skrift endnu, men snakket med kommunen telefonisk, og fået at vide at jeg får afslag med begrundelse her en af dagene med posten.
Jeg har ikke været i arbejdsprøvning, da kommunen selv tidligere har skrevet at en eventuel arbejdsprøvning ikke ville kunne føre til et andet resultat, og det har læger også anført i helbredsattester at de ikke skønner at det vil have nogen indvirkning på min arbejdsevne med arbejdsprøvning, efter kommunens egne ord.
Det skal dertil tilføjes at jeg ud over min vægt, lider af KOL, og har psykiske problemer iform af angst og indlæringsvaskeligheder, og der foreligger en psykolog test som siger at selvom jeg kommer i en kognitiv behandling, vil dette heller ikke forbedre mine evner til arbejdsmarkedet. Jeg har derudover slidgigt i mit højre knæ, hvilket bevirker at jeg har mange smerter i dette også, og skal med tiden gennemgå en opperation for at have et kunstig knæ. og ang min kol er jeg tilsluttet lungeklinikken i svendborg, og de kan ikke gøre mere end jeg skal blive ved med at tage min medicin, som består af 3 forskellige inhallatorer som jeg skal tage hver dag, så jeg kan klare dagen nogenlunde igennem, med en manglende luftkapasitet på ca. 1 1/2 Liter under normal, så er meget hæmmet af dette. Jeg har tidliger været igennem 2 revalideringer, som heller ikke har ført til nogen form for tilknytning til arbejdsmarkedet, da jeg i begge tilfælde har måttet droppe ud på grund af helbredet og sygdom. så har godt nok svært ved at se hvordan de vil have jeg skal blive selvforsørgende, når hverdagen for mig er en kamp bare at skulle tage opvasken.

Hilsen Svendborg5700
sydfyn5700 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 12:05   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Så vidt jeg har forstået ved et fuldt afslag, skal der være en begrundelse på hvordan du kan blive selvforsørgende.

det må du meget gerne skrive noget om, når du får brevet.

venter selv på et svar på en §17, dog er min indstillet af sagsbehandleren. Jeg har været i arbejdsprøving og fuld læge opbakning at der ingen behandlingsmuligheder er.
der står ikke sted i min RP, om nogen muligheder på arbejdsmarket, så derfor vil jeg meget gerne hører om deres begrundelse.

du må have have det godt og husk at passe på dig selv.

Sidst redigeret af MTVRV1; 04-02-2010 kl. 12:09.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2010, 01:25   #5
sydfyn5700
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Indlæg: 11
Styrke: 15
sydfyn5700 er ny på vejen
Så kom det endelige svar fra kommunen på skrift. Og hold kæft jeg er stadig i total vilrede. Har papirer fra lægen som fortæller følgende ang. mit vægt tab, fra den gennerelle helbredsattest, fra egen læge.

Bahandlingsmuligheder: Hvad angår hans adipositas så vil jeg forsøge at få ham henvist til en fedmeoperation, hvilket nok vil være meget indiceret dels på grund af den kraftige nedsatte lungefunktion, men også fordi man ved CT skanning af thorax har set at der er fedt i brystskillevæggen, som gør at det trykker på lungerne.

Forslag til socialmedicinske behandlingsmuligheder: Ingen forslag udover evt. arbejdsprøving som man forventer vil falde dårligt ud.

Hertil følger så kommunens afslag.

På pensionsmødet 3. februar er behandlet og udvalget finder ikke at betingelserne for at tilkende førtidspension er til stede, og må derfor give afslag jf. pensionslovens pgf. 20 stk. 2, idet der er beskæftigelses og arbejdsmæssige muligheder.
Udvalget har lagt vægt på oplysninger om de helbredsmæssige forhold sammenholdt med oplysningerne om funktionsevnen.
Det fremgår af ressourceprofilen og de lægelige oplysninger, at ansøger har barriere både på det fysiske og psykiske plan og at ansøger kun i mindre grad har evnet at få tilknytning til arbejdsmarkedet. Funktionsevnen vurderes midlertidigt nedsat i moderat grad.
Udvalget har endvidere lagt vægt på at ansøgers begrænsinger er dels afledt af manglende motivation og indstilling til at ændre noget i sit liv, bl.a. at gøre noget ved sin overvægt og rygning.
Udvalget skønner at der er behandlingsmuligheder, der kan øge funktionsevnen, og det vurderes endvidere at der er ressourcer i retning mod arbejdsmakedet ved at tilrettelægge beskæftigelsesfremmende aktiviteter eller revalidering indenfor f.eks. håndsværksmæssige fag.

Ja hip hip hurra Svendborg Kommune.
sydfyn5700 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2010, 01:38   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Pyyha, sikke en dum situation!!

Jeg kan ikke engang råde dig, men kan kun sige FY FOR ***** en menneske jagt!!
Må man nu heller ikke have livsstilsproblemer, ryge, veje for meget eller måske have kraftigt gødt hår, filipenser eller mistede fortænder....

Føler med dig. Alene afslaget er da lige til en konge middag og 40 smøger!!

Kram skal du ha
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2010, 12:04   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er også lidt paf.

med andre ord et vægtab og ingen smøger, så er du fint tilbage på arbejdsmarkedet.
ved så ikke om du var på sygedagpenge eller kontanthjælp.
for det hedder kontanthjæp nu, hvis du har mulighed for det.
Men ja den skal ankes

Men hvis du ikke har gennemført en arbejdsprøvning og lægen skriver dette

Bahandlingsmuligheder: Hvad angår hans adipositas så vil jeg forsøge at få ham henvist til en fedmeoperation, hvilket nok vil være meget indiceret dels på grund af den kraftige nedsatte lungefunktion, men også fordi man ved CT skanning af thorax har set at der er fedt i brystskillevæggen, som gør at det trykker på lungerne.

er jeg lidt bange for de ikke ændre kommunens beslutning.

1 Der skal forligge en arbejdsprøvning, med mindre læger direkte advar mod det
2 dine læger skriver ikke noget om ubetydelige arbejdsevne eller der ingen behandlingsmuligheder er.
det som du nok skal håbe er at de ændre afgørelsen til flex.

Det er altid lidt svært og skrive om. Men det er som jeg fortolker ud fra det du har skrevet og hvad kommunen har skrevet.

men et stort kram skal du have

godt der står 0 alkohol og ingen ting om vægt samt 0 rygning i min RP.
men ved at afslag står der måske jeg skal til optiker og have nye glas.
så er jeg klar til arbejdsmarkedet

er helt enig med helenekr FY FOR

Sidst redigeret af MTVRV1; 07-02-2010 kl. 12:13.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2010, 12:20   #8
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
De giver den gas i Svendborg.

En ting, der virkelig skræmmer mig er, at en gastric bypass nu også kan sættes op som et behandlingsKRAV til overvægtige. En operation der rent faktisk er rigtig rigtig farlig, og som burde være et helt personligt valg.

Gad vide, om de finder, at der er nogle behandlingsmuligheder for overvægt, når GB er udelukket på grund af arvæv?

Den med motivationen - helt ærligt - motivation til at gøre en positiv forskel er rigtig svær at finde frem, mens man kæmper MOD sin kommune for sin overlevelse.
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2010, 12:38   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Vil det så i princippet sige, at pensionen kan blive en realitet, hvis man står slank og ikke-rygende, og alligevel ikke er kommet et klap videre???....hmm.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2010, 13:08   #10
Tina Aalborg
Føler sig hjemme på K10
 
Tina Aalborgs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 41
Styrke: 15
Tina Aalborg er ny på vejen
Fik lavet en gastric bypass i august kommunen havde nemlig også MEGET travlt med min overvægt men nu er bøtten vendt jeg har tabt 36 kg og nu bruger de så det imod mig for kan jeg det kan jeg også klare 37 timer på ordinær arbejdsmarked med piskesmæld, skæv ryg, slidgigt, fibermyalgi, PTSD, angst og depression bare jeg ikke er overvægtig??!!
En gastric bypass er altså ikke bare noget man får gjort også er man tynd slank og rask. Der ligger mange ting bag sådan en operation og man skal virkelig være sikker på det er det man vil inden man gør det.
Tina Aalborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vedr. forlængelse eller afslag. ZikZak Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 26-06-2013 20:41
Rådgivning vedr. afslag på fri proces martinholm Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 02-06-2013 13:18
Spørgsmål vedr. pension.... Trunten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 02-11-2011 20:54
spørgsmål vedr. aktindsigt hboegelund Spørgsmål ang fleksjob 4 15-06-2011 21:42
spørgsmål vedr. § 18. Buller1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 04-02-2010 12:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension