K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-03-2018, 14:44   #1
Matthew92
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2018
Indlæg: 8
Styrke: 0
Matthew92 er ny på vejen
Ang jobafklaring til fleksjob

Hej
Skriver da jeg vil hører lidt om job afklaring
Til starte med jeg er medlem af Autismeforeningen.
Du får lige historie
Jeg er asperger og har angst/social angst / panik angst
Jeg arbejdede i fuldtid i min onkel skomager i kort tid men gik ned med stress og min angst blev alvorlig forværret
Jeg kom så til Jobcenteret som vil klarlægge min arbejdeseven efter en sygemelding på nogen mdr.
Jeg startede så på et lager med 9 timer om dagen det gik skidt og blev sat ned til 6 timer om ugen, det gik ikke så stoppede og sygemeldt igen i 1 mdr så startede jeg i en praktik i en it virksomhed hvor jeg skulle sidde ved en computer først 9 timer det gik godt også sat de mig op til 20 timer det gik skidt og min angst blev igen vænesligt forværret og stress.
Er nu blevet sat ned til 7 timer om ugen
Var på lagret i 1 mdr og it virksomheden i 3 mdr og har 3 mdr praktik tilbage i it virksomheden
Så mit spørgsmål er hvad jeg kan forvente
Vil de presser mig op på 20 timer igen
Hvor længe kan jeg regner med der går før jeg evt er afklaret til fleksjob
Skal jeg igennem flere praktikker
Hvordan skal jeg regne med det videre forløb er



PS.
Går til behandling på distriktpyskiatrien og det er dem der ringede til kommune og sagse jeg skulle sættes ned fra de 20 timer
Matthew92 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2018, 12:55   #2
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Vejen til bevilling af fleksjob.

Den ser forskellig ud fra person til person, både hvad angår tid og indhold.


For at Kommunen anerkender at du har en varig og væsentlig nedsat funktions/arbejdsevneevne, skal der være dokumentation på dette fra lægelig side, således at dine egne udsagn stemmer overens med det lægen skriver.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2018, 15:29   #3
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Formålet med de tyve timer er sikkert at forsøge at presse dig derop i nærheden hvor du kan blive betragtet som selvforsørgende uden at få fleksjob.

Der har været utallige af den slags historier i K10s historie og det du skal gøre er at passe godt på dig selv og til enhver tid lytte til kroppen.

Har du læst om at skrive dagbog i din praktik?
Ellers kan du læse om det her http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

I dagbogen skal du beskrive hvordan du har det før under og efter arbejdsdagen.

Dette skema ligger under nyttige links http://www.k10.dk/media/skema/side1smertepsykisk.png kan du måske bruge som inspiration til din egen rapport.

Desuden skal du huske at melde dig syg og gå hjem så snart du kan mærke at du får det dårligt, ikke noget med at tvinge dig selv til at blive til fyraften.

Hvis du alligevel mærker at helbredet er begyndt at tage skade kontakter du straks lægen eller psykiatrien og får lægen/psykiatrien til at få nedsat tiden eller stoppet forløbet alt efter hvad der er behov for, de MÅ IKKE ødelægge dit helbred yderligere.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension