K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-09-2010, 11:31   #1
Ayaa
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
Ayaa er ny på vejen
Lægeerklæringer

Er der nogen der har forstand på lægeerklæringer, for jeg vil prøve at se om jeg ikke kan få lavet en ny til min sag, det ser nemlig ud til at sagsbehandleren kun lægger vægt på det der står i Statusattesten og ikke i den lægeerklæring jeg har fået lavet. En LÆ165 Forslag om socialmedicinsk sagsbehandling.

Den er godt nok indgået i sagsbehandlingen, men brugt den har de ikke.

De har afvist sagen fordi, de mener at jeg helbredsmæssigt stadig er uafklaret!

Begrundelse:

Ifølge status fra egen læge den 6/8 kan der ikke gives fast prognose for raskmelding - denne beskrives som usikker. Ligeledes beskrives der dårlige hofter, som jeg muligvis skal have gjort noget ved. før dette er gjort kan der ikke fastsættes er raskmeldingstidspunkt og min helbredsmæssige status er fortsat uafklaret.

Så langt så godt.

I den ny læge erklæring står der følgende:

1. Følger efter spinal stenose. Her må tilstanden betragtes som stabil, idet man ikke kan forvente yderligere bedring.

2. Der er en svær i hø trokanter bursit (betændelse i slimsæk i højre hofte)

Den sygemeldte er under lægebehandling og vil efter min vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden 2x52 uger.

Denne nye lægeerklæring gælder åbenbart ikke.

For der står jo hvad der er brug for i forhold til §27-1-3. De kan åbenbart ikke læse.

Hvad kan jeg gøre, skal der en helt anden lægeerklæring til, eller har lægen brugt et forkert ordvalg.

Da det jo er ryggen jeg er sygemeldt med, og den er erklæret stationær, og stabil, den bliver ikke bedre, hvad der så end sker. Der er også et tab af arbejdsevne, som ikke er blevet afprøvet.

Jeg kunne vel også være blevet forlænget efter §27-1-2 - for jeg var jo egentlig i virksomhedspraktik, da de stoppede mine sygedagpenge. Der er så også lige kommet en krølle på halen. I det første brev, hvor de varslede stoppet står der kun at denne paragraf ikke kan anvendes, fordi jeg er uafklaret helbredsmæssigt. I afslaget står der, at den ikke kan anvendes fordi jeg fortsat er under medicinsk behandling, det er derfor ikk muligt at afklare din reelle arbejdsevne grundet den uafklarede helbredsmæsssige situation.

Jeg er forvirret, selvfølgelig er jeg i medicinsk behandling, og det vil jeg blive ved med lige indtil den dag jeg dør. Forventer de mon at jeg skal stoppe med at tage den smertestillende medicin eller hvad.

Nogle gode råd? - beklager det lange indlæg.
Ayaa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 12:45   #2
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Næ...i min sag står der at min ryg er ødelagt og kun bliver værre og værre. Men jeg skal aktiveres, for som min læge siger: Du bliver jo hentet og bragt og skal bare ud og læse avisen, i den aktivering og det kan jeg ikke sige du ikke kan.

Så får jeg lidt mere morfin, men hva faen......

Nu bruger jeg så en krykke igen, for jeg kan ikke mærke mit højre ben...men deltage det SKAL jeg.
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
lægeerklæringer? Den ulykkelige Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-09-2011 23:54
Lægeerklæringer misbruges! buster Lægekonsulenternes Rolle 7 19-08-2011 08:46
farvel og tak til lægeerklæringer buster Politik og Samfund 20 21-10-2008 11:23
Lægeerklæringer der bliver væk.. gh72 Alt det andet 12 20-02-2008 19:38
Jura om lægeerklæringer zuza Nyt om loven 0 12-07-2007 16:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension