K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2009, 00:21   #1
Tovery
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Skanderborg
Indlæg: 20
Styrke: 16
Tovery er ny på vejen
Question Invaliditetsydelse/folkepension

For meget længe siden skrev jeg et indlæg her, om nogen kendte noget til evt. nye ting i.f.m. fortsættelse med invaliditetsydelsen efter det 67. år.
Efter den gamle førtidspensionsordning er det nemlig således, at man får et særskilt invaliditetsbeløb på ca. 2500 netto/mdl.
Denne ydelse får man med i sin folkepension, men KUN til man fylder 67 år.
Nogen god forklaring kan jeg ikke få eller finde herpå.
Regner man mon med, at vi så er så raske, at vi selv kan grave sne, gøre hovedrent, købe ikke-off. hjælpemidler ect. når vi fylder 67?
Én person herinde skrev noget om, at der lå sager i Strssburg om problemstillingen, men mere har jeg aldrig hørt.
Jeg har spurgt div. relevante ministerier, men de svarer simpelthen ikke !!
mvh Tovery
Tovery er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2009, 07:35   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det korte svar til dit spørgsmål er....JA...de regner med at du bliver rask..

Selvom jeg nu ikke er så sikker på det...men uanset hvad...så stopper man åbenbart med at have krav på sin førtidspension når man skal have folkepension...

Jeg fandt lidt om det her http://www.google.dk/url?sa=t&source...guttdDz78uFd2w

Der er også lidt her https://www.borger.dk/EMNER/PENSION/...ield2Bookmark8

Måske der er andre der ved mere om den gamle ordning og om særskilt invaliditetsbeløb...

Det kunne da være spændende at høre om det med strassburg...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2009, 11:48   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
som web sir -ganske kort -ja, man regner m at du bliver rask når du er folkepensionist!

Ang Strassbourg har jeg heller ikke hørt mere men mon ikke sagen kører fortsat, det vil jeg tro.

Jeg fik det oplyst vis AVS Slagelse og så tror jeg faktisk også at fagforeningen 3F havde en stor artikel/oplysning om det for noget tid siden.

Du kunne jo evt prøve at spørge dem om de ved mere?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2009, 02:04   #4
Tovery
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Skanderborg
Indlæg: 20
Styrke: 16
Tovery er ny på vejen
Invaliditetsydelsen..

Tak for svar. Ja, det er rigtigt, at man overgår til alm. folkepension fra førtidspension, når man fylder 65 år.
Der er åbenbart flere handicapforeninger, der har gang i spørgsmålet om invaliditetsydelsens fortsættelse når man fylder 67 år. Hvorfor det så absolut skal være 67 og ikke 65 år, forstår jeg så ikke helt, men fint nok.
Jeg regner med, det er fordi den gamle folkepensionsalder var 67 år ? Men tingene blandes da sammen..

Der er ikke tale om helbredstillæg for mit vedkommende, men udelukkende 'invaliditetsydelsen' efter den gamle ordning. Min 'formue' er for høj til helbredstillæg eller ældrechecken.

Er der nogen herinde, som véd, hvor man følger med i slagets gang??
Jeg har for et stykke tid siden spurgt i PTU, men ikke fået svar !!!
Har også spurgt i Ældresagen, men heller ikke fået svar.
Har spurgt Rudiengård, men heller ikk fået svar her !!
Utroligt, at INGEN tilsyneladende gider svare -eller de kan vel ikke???
mvh Tovery
Tovery er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2009, 19:13   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Måske du kan følge med på www.ft.dk

Og så bruger du søgefunktionen på siden, så dukker der forhåbentlig noget brugbart op.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Overgang fra ny og gl. ftp. - til folkepension migselv Politik og Samfund 4 01-07-2012 19:56
fra FP tll folkepension MTVRV1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 19-06-2011 10:55
fp.betale til folkepension Bulder Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 26-05-2010 14:50
Invaliditetsydelse/folkepension Tovery Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 08-06-2009 19:29
Invaliditetsydelse sargaanja Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 12-09-2008 19:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension