K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-07-2013, 23:49   #1
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
fleksjob og antal timer

Jeg kan ikke finde nogle steder hvor der står hvor få timer man skal kunne klare for at være berettiget til fleksjob, kan det passe det ikke står nogle steder at man som minimum skal kunne arbejde x antal timer?

Jeg er tilkendt fleksjob og min sagsbehandler siger jeg stadig opfylder kravene til at fleksjob, men jeg forstår ikke hvordan hun kan vurdere det ud fra de samtaler man har hver 3. mdr. jeg har aldrig været ansat i fleksjob endnu, og jeg har ikke været i nogen afklaring efter jeg er blevet færdig diagnostiseret og det blev jeg først efter jeg blev tilkendt fleksjob.
Så jeg forstår ikke hvordan de vurdere at man opfylder kravene?

Men jeg er så kommet i praktik og skal møde 3 dage om ugen 1½ time daglig og jeg er effektiv ca 30 min de dage jeg kan komme afsted har mange sygedage pga min sygdom så på en god uge er jeg måske effektiv i 1 time ialt og en dårlig uge 0 timer er det virkelig nok til at jeg kan få et fleksjob og beholde min fleksjob bevilling eller hvad jeg skal kalde den?
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2013, 00:50   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja...det virker totalt dumt...men ja...det burde være nok ca 1 time pr uge...

Dog har Mette Frederiksen sagt i et svar om dette at hvis man skal ansættes i fleksjob på et så lavt timetal....at så skal der være et udviklingsperspektiv...på længere sigt...

Hendes svar ligger herinde et sted...så prøv at søg efter det....det har været oppe før herinde...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2013, 10:02   #3
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Her er linket:
http://www.ft.dk/samling/20111/spoer...90/1142422.pdf

Lillesine, jeg er i samme båd og må jeg spørge til hvilken slags praktik du er kommet i? og er der tidsbegrænsning på?

Føler med dig, det er hårde tider vi står overfor


Jeg fandt en anden tråd med din beskrivelse af en overgangs-praktik

Sidst redigeret af Moi; 29-07-2013 kl. 10:17.
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2013, 10:34   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Man har KRAV på at, ens restarbejdsevne afklares, enten fordi den aldrig er blevet det, eller pga ydereligere forværring.

Dette gøres som sygemeldt fleksjobber, hvor man beholder den samme ydelse, men er under sygedagpengeloven ift afklaring og opfølgning.

Dvs at man skal i arbejdsprøvning, hvor ens restarbejdsevne skal klarlægges.

Dette kan godt gøres som praktik, men det skal så fremgå, at det er formålet, hertil skal forløb nøje beskrives, og forskelligt, arbejdsstilling, pauser mv. skal afprøves.

Den bedste og mest kompetente er dog afprøvning i et REVA-center, fordi der der er proff. personale.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2013, 11:37   #5
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Hver gang man som fleksjobber har været ledig i 12 måneder, SKAL man i afklaring, som skal være færdig indenfor max 18 måneders ledighed.
Så hvis de ikke vil afklare dig, skal de senest gøre det der.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Antal timer i fleksjob Robin91 Spørgsmål ang fleksjob 12 31-05-2013 11:04
Antal timer jeca13 Spørgsmål ang fleksjob 1 22-11-2011 13:19
Visitering til fleksjob-antal timer? Håber Spørgsmål ang fleksjob 62 08-08-2011 13:55
Antal timer Mcavforfanden Spørgsmål ang fleksjob 2 23-02-2011 09:53
fleksjob/antal timer mamba Spørgsmål ang fleksjob 2 22-11-2006 02:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension