K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2011, 01:00   #1
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Fleksjob/ blodprop.

Min mand (49 år) fik i juli mnd. en blodprop i hjernen, men er heldigvis i bedring og er selvhjulpen.

Han går til talepædagog to gange om ugen og til genoptræning to gange om ugen- med ergo og fysioterapi.

Han har stadig problemer med bevægelsen i højre arm og ben, samt mange smerter i armen.
Og problemer med at tale og at koncentrere sig, bliver hurtigt træt hvis der er mange mennesker.
De dage hvor han er til træning, skal der ikke ske mere den dag, for så er han "færdig".

Vi var idag til samtale på jobcentret, som man skal hver 3. mnd. når man er sygemeldt.
Han førte stort set samtalen selv. (fedt!!!)
Men nu er jeg kommet til at tænke på en ting.

For jeg spurgte hende hvordan og hverledes med fleksjob.
Han kan være sygemeldt et år med fuld løn på den arbejdsplads han har.
Men hvis det viser sig at han kan klare et vist antal timer på sit nuværende job, kunne det måske være rart med mulighed for fleks.

Hun sagde at fleksjob ikke kan komme på tale før alle muligheder for behandling er udtømte.

Hun var sød og venlig, så der er ikke noget at komme efter der, men er det ikke først når man søger pension at alle behandlingsmuligheder skal være udtømte?
Eller gælder der andre regler når man stadig har sit job ved sygemeldingens start?

Håber der er nogen som kan hjælpe.

Mvh. MissMurphey
__________________

Førtidspensionist pr. 1/3-2013 !
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 01:06   #2
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Hej...
Det lyder sørme dejligt at din mand er i bedring... og hvordan går det med dig selv... ♥

Har du stadig hende den gode sagsbehandler

Jeg har fulgt med ude på sidelinien.. men har ikke lige haft overskud til at skrive ...

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 01:06   #3
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Dette gælder for at blive visiteret til fleksjob:

Betingelser for fleksjob
For at kunne få et fleksjob skal du være under 65 år, din arbejdsevne være varigt nedsat, og alle muligheder for omplacering og genoptræning skal være undersøgt. Fleksjob kan oprettes både hos private og offentlige arbejdsgivere (stat, region og kommune). Det er kommunen, der vurderer din arbejdsevne.



Det er "kun" fra juni han er syg, normalt er det varigt, når der er gået 12 mdr.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 01:07   #4
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Hejsa. Jeg sender dig lige en mail, så det ikke virker alt for forvirrende i denne tråd;-)
__________________

Førtidspensionist pr. 1/3-2013 !
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 01:25   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
I skal sætte jer ind i....

Kære MissMurphey

Følgende:
Arbejdsevnemetoden herunder Ressourceprofil
http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

Sygedagpengestop:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Optræning.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

og i værste fald skal din mand sætte ord på hvad han ønsker i værste fald. Revalidering, hvis ikke han kan falde tilbage på flexjob i hans nuværende firma.

Pas nu bare lidt på, ikke at lade jer forblænde fordi i bliver mødt med venlighed, snart nærmer tiden sig hvor reglerne begynder at trænge sig på.
I morgen kan i risikerer at få en sagsbehandler der måske ikke oplevet smilende. Men kun tiden kan vise det. Men vær bare lidt forberedt på at sagen ikke kommer til at kører, som I forventer.

Held og lykke fremover

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-12-2011, 02:27   #6
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Neurogene smerter

Er der nogen som har erfaring i hvordan neurogene smerter "takseres" i kommunens system.

Min mand har nemlig siden han fik blodproppen, haft konstante/kroniske smerter i den højre arm og skulder.
Selv en svag berøring er nok til at han næsten skriger.
Han kan godt bruge hånden, men kan kun løfte armen til en vis
grænse og ikke til nogen belastende ting.
På træningscentret har de sagt at han slet ikke må belaste armen.

Men hvordan vægtes genoptræningscentrets udtalelser- de er jo ikke
læger....
__________________

Førtidspensionist pr. 1/3-2013 !
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2011, 03:44   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Genoptræningscentrets udtalelser plejer at vægte en hel del. Det er trods alt dem der modtager alle de patienter lægerne sender videre - deres erfaring er bred mht genoptræning, og de ved hvad de har med at gøre, modsat læger, der jo beskriver diagnoserne men sjældent ved noget om genoptræningen....

Så lyt endelig til dem. Der kan jo også udveksles dialog mellem læge og genoptræningscenter med henblik på den senere arbejdsevnevurdering omkring flekssagen!

Synd han skal alt det igennem og 49 år, det er jo ingen alder synes man.
Dog er det en glæde at læse, at han er i bedring og klare sig godt.

Mange tanker til jer begge, herfra.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2011, 11:07   #8
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Var selv 48 da jeg for 2½ år siden fik en blodprop i hjernen.Mit forløb har været således.
Frem til nytåret fik jeg fuld løn men var så opsagt. I det halve år var jeg til genoptræning for at kunne formulere mig igen, snakkede som om jeg var skidefuld men kunne ikke finde ordene, de rigtige ord, så kom tit til at sige det modsatte af hvad jeg mente eller bare noget sludder.... efter en blodprop i hjernen ****er hele hjernen op i en stor forvirring. Ens sanser bliver forandret og samvær med andre mennesker en kæmpe belastning. Det lyder godt at din mand selv førte samtalen, førte også selv mine og var en stor hjælp for mig selv har jeg senere erfaret. Nå men efter det halve år fortsatte jeg med det sproglige, jeg gjorde selv det i mellemtiden at de ting der belastede mig tvang jeg mig selv til. F.eks kunne jeg ikke holde ud at der skete mere end en ting omkring mig, så jeg tvang mig selv til at læse avis samtidig med at fjernsynet samt radioen var tændt.
At jeg så måtte læse avisen flere gange for at forstå hvad der stod er en anden ting, jeg kunne læse ordene helt anderledes end de stod. F.eks blev jeg sur på min bank da de ville krig....Banken er nordea men jeg læste det som nordkorea.
2 uger før min første års sygemelding udløb startede jeg på noget arbejdsprøvning/genoptræning, det stod på i 4 måneder, selvom jeg kæmpede hvad jeg kunne blev deres konklusion at jeg ikke ville kunne 8 timer om ugen, et kæmpe nederlag da jeg var vant til 80 timers arbejdsuger, en af lægerne sagde i den periode til mig i en bemærkning, fremtiden for dig er førtidspension, det som jeg kæmpede imod, min sagsbehandler var enig og pludselig var jeg igennem en masse speciallæger der endte med konklusionen FP, den fik jeg så i Januar sidste år. ca 1½ år efter.
Nogle kommuner har en hjerneskadekoordinator som er til for at hjælpe os med senhjerneskader igennem, min har desværre ingen ej heller en plan for det, desværre. Vil lige tilføje at min blodprop blev opdaget ved at jeg ikke kunne ramme de rigtige taster på tastaturet, hvilket jeg også har måtte genoptræne.

PS: Har din mand en sundhedsforsikring gennem sit arbejde for i så fald skal de også hen over din mands udredning da der kan være tale om erstatning fra dem.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2011, 12:44   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MissMurphey Se meddelelser
Er der nogen som har erfaring i hvordan neurogene smerter "takseres" i kommunens system.

Min mand har nemlig siden han fik blodproppen, haft konstante/kroniske smerter i den højre arm og skulder.
Selv en svag berøring er nok til at han næsten skriger.
Han kan godt bruge hånden, men kan kun løfte armen til en vis
grænse og ikke til nogen belastende ting.
På træningscentret har de sagt at han slet ikke må belaste armen.

Men hvordan vægtes genoptræningscentrets udtalelser- de er jo ikke
læger....
Det er rigtigt, at de ikke er læger, men i dag må en fysioterapeut gerne udtale sig om funktionen. (de har fået sundhedsstyrelsens ord på det) Funktionsnedsættelser bør vægtes og som også er en del af arbejdsevnen.

Men hvis jobcentret skulle sende en statusattest til lægen, må man så håbe, at lægen er viden om det, der er blevet sagt fra genoptræningscentret. Måske kunne du hjælpe dem på vejen, sådan, at lægen får de nødvendige informationer om armen fra genoptræningscentret.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2011, 00:49   #10
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Vil lige vise jer dette

http://www.bm.dk/Aktuelt/Nyheder/Pre...ktivering.aspx
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Årebetændelse/blodprop i foden?? Ninja Alt det andet 11 04-04-2013 20:51
Er blodprop i hjernen at betragte som "kritisk sygdom"? FrkM Alt det andet 11 21-03-2013 17:43
Smertestillende kan give ny blodprop jsn Dit og Dat 3 12-05-2011 10:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension