K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-03-2014, 19:58   #1
nuller
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
nuller er ny på vejen
rehabilitering team

Jeg har nu gennemført min arbejds prøvning. Min status er jeg venter på min sagsbehandler skal videresende mig til Rehab for afgøre om, jeg skal have fleksjob eller pension.
Jeg prøvede at kontakte hende sidste uge. Hun startede med at sige ventetid på rehab møde var 2 mdr, fordi dem, som var dagpenge skulle igennem først. Jeg spurgte til om, der ikke var en opfølgning, som vi skulle udfylde sammen. Det sagde hun nej til.
Men det passer det ?
Yderligere sagde hun at man ikke har fortræde for rehab team?
Jeg bliver usikker på om, hun giver mig ukorrekte oplysninger og hun bare har smidt min sag over i bunken af uløste opgaver.
Hun havde sendt min journaler til social læge. Men hvad har han med Rehabiliterings team af gøre?
Jeg ønsker ikke førtidspension, men vil gerne i Fleks.
Faktisk har jeg via netværk fundet et job, som opfylder ser mine skånebehov.
Hvordan kommer jeg hurtigst muligt frem til at starte på dette job?
Har nu gået 6 år, som sygemeldt.
nuller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2014, 20:09   #2
foetsie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2010
Indlæg: 119
Styrke: 14
foetsie er ny på vejen
Fortræde for rehabteamet er vist nok pligt, det er det vi fik at vide, man skal komme til mødet med rehab-teamet, så jeg tror din sagsbehandler er galt på den.
foetsie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2014, 20:39   #3
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nuller Se meddelelser
Jeg har nu gennemført min arbejds prøvning. Min status er jeg venter på min sagsbehandler skal videresende mig til Rehab for afgøre om, jeg skal have fleksjob eller pension.
Jeg prøvede at kontakte hende sidste uge. Hun startede med at sige ventetid på rehab møde var 2 mdr, fordi dem, som var dagpenge skulle igennem først. Jeg spurgte til om, der ikke var en opfølgning, som vi skulle udfylde sammen. Det sagde hun nej til.
Men det passer det ?
Yderligere sagde hun at man ikke har fortræde for rehab team?
Jeg bliver usikker på om, hun giver mig ukorrekte oplysninger og hun bare har smidt min sag over i bunken af uløste opgaver.
Hun havde sendt min journaler til social læge. Men hvad har han med Rehabiliterings team af gøre?
Jeg ønsker ikke førtidspension, men vil gerne i Fleks.
Faktisk har jeg via netværk fundet et job, som opfylder ser mine skånebehov.
Hvordan kommer jeg hurtigst muligt frem til at starte på dette job?
Har nu gået 6 år, som sygemeldt.
Det er direkte uartigt at der er A og B sager, alle burde have lige adgang når sagen er færdig. Bare min mening.

Jeg ved ikke lige hvad du mener med foretræde for rehabiliteringsteam.

Man har ikke lovbunden ret til at få sin sag for rehabiliteringsteamet. I nogle kommuner har man er "screeningsteam" som afgør dette. Hvem der ellers afgør det ved jeg ikke.

Social læge, jeg ved ikke hvad der menes her, jeg tror det er kommunens lægekonsulent, men måske tager jeg fejl.

Inden sagen kan forelægges rehabiliteringsteamet skal der indhentes en lægeerklæring fra din egen læge, den hedder læ265.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2014, 14:23   #4
nuller
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
nuller er ny på vejen
Hej Susanne.
Jamen den er indhentet.
nuller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2014, 14:42   #5
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nuller Se meddelelser
Hej Susanne.
Jamen den er indhentet.
Du er ikke nem at kommunikere med.
Kan du bruge mine svar til noget??

mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 10:53   #6
nuller
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
nuller er ny på vejen
Hej Susanne. det må du sørme undskylde.Jeg er også rimelig stresset over min sag. Jo kommunen har indhentet læ265. Min kommune er fri kommune.Måske er det derfor reglerne ikke følger den gældende lovgivning på område?
Min sagsbehandler svarer kun pr telefon. Hun vil sende min sag til rehabiliterings team.Men om den er det er jo uvist med mundtlig besked.Et er hvad kommunen siger og noget andet hvad de gør. Jeg har tænkt mig at kontakte jobcenter leder, så må han jo fortælle mig, hvor min sag er henne.
nuller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 11:09   #7
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Du skriver at ventetiden er ekstra lang fordi andre skal til først.
Det er direkte ulovligt at ventetid begrundes i forhold der ikke skyldes forhold i den enkelte sag.
Det nævnes løbende i lovstoffet.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 13:52   #8
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
rehabilitering team

Hej
Har du nogensinde søgt agtindsigt i din sag hos kommunen?
Ellers skal du skynde dig at gøre det, det kan eks. gøres pr. mail .
Så vil du eks. kunne se hvad din sb har gjort og ikke gjort mht. din sag,som den ser ud pt.

Det er normal praksis at der skal udfyldes en rehabiliterings plan, sammen med borgeren inden sagen forelægges for rehab.teamet.

Hvis din sag bliver sendt videre til rehab.teamet, står der i loven at borgeren SKAL deltage i mødet, sammen med sin sb , med mindre det er åbenlyst formålsløst at forsøge at udvikle borgerens arbejdsevne.

Jeg håber du kan bruge ovenstående og jeg ønsker dig alt mulig held og lykke.
Bare bid dig fast, du skal ikke acceptere at der intet sker i lang tid i din sag, og når du henvender dig til kommunen så gør det skriftligt så du har dokumentation på din henvendelse.

bedste hilsner fra Sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 21:14   #9
nuller
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
nuller er ny på vejen
tak for de gode svar.Jeg har nu skrevet endnu engang til min sagsbehandler. Glemte det med agtindsigt. Jeg har faktisk også skrevet til jobcenterchefen.Jeg forstår ikke, hun ikke svare skiftligt på min mail. Det må betyde hun ikke har tænkt sig at sende min sag i rehabiliteringteam.Selvom hun mundtlig siger, det er ved at ske.Jeg tror, hun bare smør mig, så hun får fred.
nuller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 22:34   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nuller Se meddelelser
Jeg har faktisk også skrevet til jobcenterchefen.Jeg forstår ikke, hun ikke svare skiftligt på min mail.
Hvis man skriver til jobcenterchefen skal man sørge for, at det fremgår tydeligt, at det er en klage, da den ellers lander på sb's skrivebord.

Dette var hvad jeg fik oplyst ved skranken, da jeg afleverede en klage over min sb.

En begæring om aktindsigt skal du ikke aflevere til din sb, men ved jobcenterets skranke. Og husk, at få en kvittering på, at de har modtaget den.

Hvis jeg kæmpede med en sb af den kaliber, så ville jeg aflevere breve til sb ved jobcenterets skranke, mod kvittering selvfølgelig.
Og hvis mine spørgsmål ikke var besvaret inden 14 dage ville jeg skrive en klage til jobcenterchefen, og aflevere den ved jobcenterets skranke, mod kvittering.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension