K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-08-2010, 21:21   #11
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hvis du vil søge FP selv er det § 17 du skal søge ud fra, sammen med ansøgningen sender du ALT du har af lægelige udtalelser, og alle udtalelser fra div steder du har været placeret af kommunen.
Har du det ikke liggende skal du søge aktindsigt, og se hvad der ligger der, mangler der noget er du nød til selv at kontakte behandlingsstedet lægen, eller hvad det nu er, og beder om en kopi.

Umiddelbart er jeg "bange" for at din sag slet ikke er belyst nok, til at du vil få noget ud af at søge en 17´er, og derfor vil du være 100 gange nemmere at hjælpe hvis du gad bruge tid på at skrive din historie.

I dag får man ikke FP ud fra hvad man fejler, men ud fra hvad man kan arbejdsmæssigt, der til er ADHD jo ret kompliceret, ikke 2 er ens, og der er stor forskel på hvad man magter, vi eksistere jo lige fra karriere job med ægtefælde 2 biler 2 børn og fladskærm, til at slet ikke at kunne tage vare på sig selv, og alt der i mellem.
Det at nogen kan som normale, gør det naturligvis ekstra vanskeligt for os der kan lidt/noget, men ikke det hele, nu man ikke kan se på os at der er noget.

Jeg har hørt om mange ADHD´ere der har fået FP, men de bor alle på døgninstitution (og de har nærmest fået FP uden at skulle vippe med en lillefinger)

Jeg har selv den lidt omvendte problematik, her er det billigst for kommunen at stikke mig en FP, der er bare lige det ved det, at jeg har arbejdsevne (til pt en 10 13 timer ugentligt, med tiden kan jeg uden tvivl klare mere, jeg vurderes til at ende med 15-17 timer) her er alle kloge enige om at jeg er for god til FP, de eneste der vil FP er kommunen, og det er uden tvivl af økonomiske årsager (da det ikke er lykkedes dem at smide mig på KHJ, og jeg derfor skal have den høje sats som ledig flekser, kombineret med at de vil spare (i forhold til nu) ca 4000 om måneden ved at give mig FP)

Men i dit tilfælde, er det sikkert normen, at det er billigere at fastholde dig hvor du er (sikkert KHJ??) og derfor er det så det din kommune gør, og der er § altså et rimelig godt redskab at have, hvis altså man har sine papirer på plads og iorden.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
voksen født for tidligt nille60 Alt det andet 8 30-11-2009 18:40
Voksen søn JWI Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 12-11-2009 12:04
Hjemmeboende voksen barn Lena4700 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 20-07-2009 10:22
Mobbing som barn og voksen UllaCliffShads Din historie 6 18-05-2009 10:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension